• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403022316394
  • خبرنگار : 71603

عقبگرد دانشگاه آمریکایی در همکاری مالی با رژیم صهیونیستی

عقبگرد دانشگاه آمریکایی در همکاری مالی با رژیم صهیونیستی

پس از هفته‌ها اعتراض دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی، دانشگاه‌های آمریکا جلساتی را در مورد واگذاری سرمایه‌گذاری خود از این رژیم کودک‌کش برگزار می‌کنند.‌

به گزارش ایسنا به نقل از اِم‌پی‌آر نیوز، دانشگاه مینه‌سوتا اولین دانشگاه آمریکا با جمعیت زیاد یهودی است که بحث واگذاری را برگزار کرده و اعلام کرده که تنها کمتر از یک درصد در شرکت‌های مرتبط با اسرائیل سرمایه گذاری دارد.

در این جلسه، قبل از سخنرانی دانشجویان، رئیس دانشگاه مینه سوتا به جمعیت یادآوری کرد: "نقش ما به عنوان یک محیط آموزشی، حمایت و ایجاد انجمن‌هایی برای گفت‌وگوی سازنده و درک متقابل است.

دقایقی بعد از این حرف گفت‌وگو درباره یکی از التهاب آورترین مسائلی که دانشگاه‌ها در سراسر آمریکا با آن مواجه هستند، آغاز شد: اینکه آیا آنها باید از رژیم صهیونیستی جدا شوند یا خیر.

یکی از سخنرانان به نام لوسیا سانتوس استرن که خود را یک "دانشجوی یهودی آفریقایی کارائیب" معرفی کرد، به هیات رئیسه گفت: یک موسسه آموزشی نباید جنایات علیه بشریت را تامین مالی کند. استرن تنها نماینده یهودی در میان چهار سخنران ائتلاف UMN Divest بود و اصرار داشت که «رهبران دانشجویی یهودی و ضدصهیونیست» باید در هر بحث مربوط به واگذاری سرمایه‌ها مشارکت داشته باشند.

پس از ارائه صحبت‌های این ائتلاف، نماینده‌ای از دانشجویان برای عدالت در فلسطین نیز حضور داشت. یکی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه از آنها "به خاطر حضور در آنجا و شجاعتشان" تشکر کرد.

رئیس هیات مدیره دانشگاه به آنها گفت: "ما پیام شما را با صدای بلند و واضح شنیدیم."

به نظر می رسد مینه سوتا اولین دانشگاه در آمریکا با جمعیت عمده یهودی است که در پاسخ به خواسته‌های دانشجویان معترض به نسل کشی رژیم صهیونیستی در جنگ با حماس در غزه، بحثی را درباره واگذاری سرمایه مطرح می‌کند. بحثی که سال‌ها در روزنامه‌های دانشجویی و در جلسات دانشجویی مطرح شده است.

این جلسه به عنوان پیش نمایشی از مسیری است که در آن موضوع واگذاری سرمایه به زودی در دانشگاه‌های دیگر آمریکا می‌تواند اتخاذ شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۴ ۱۵:۰۲

درود بر دانشجویان بیدار و با شرف