• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403022518368
  • خبرنگار : 71567

با حضور رییس دانشگاه تهران؛

رونمایی از پوستر و تیزر بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی 

رونمایی از پوستر و تیزر بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی 

پوستر و تیزر بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی ایران و از تونل زمان بیش از ۱۷ قرن سنت دانشگاهی جهان با حضور رییس و هیات رییسه دانشگاه تهران رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، آیین بزرگداشت ۱۷۵۷ سالگی سنت دانشگاهی ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» در خرداد ماه ۱۴۰۳ با شعار «ایران آغازگر سنت دانشگاهی ۱۷۵۷ ساله در جهان و دانشگاه تهران نماد این فخر ملی در ۹۰ سالگی» افتتاح و در طول این سال دنبال می‌شود.

پیشنهاد منضم کردن سابقه ۹۰ ساله دانشگاه تهران با قدمت بیش از ۱۷ قرن آموزش عالی در ایران و برگزاری بزرگداشت ۱۷۵۷ سال قدمت آموزش عالی در ایران به عنوان یک فخر ملی در سال ۱۴۰۲ از سوی رییس دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و این پیشنهاد در اسفند ماه ۱۴۰۲ در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

پس از آن اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولین جلسه سال ۱۴۰۳ خود که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی را به دانشگاه تهران واگذار کردند.

آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» هشتم خرداد ماه با حضور بیش از ۵۰ رییس دانشگاه خارجی و ۵ هزار شرکت کننده در مصلی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و سلسله نشست های آن تا پایان سال ادامه دارد.

رونمایی از پوستر و تیزر بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی 

نشست خبری مقیمی رییس دانشگاه تهران برای اعلام برنامه‌های «بزرگداشت سنت ۱۷۵۷ ساله آموزش عالی در ایران» امروز با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در محل باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست از پوستر و تیزر بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی ایران و از تونل زمان بیش از ۱۷ قرن سنت دانشگاهی جهان با حضور معاونان و استادان دانشگاه تهران رونمایی شد.

رونمایی از پوستر و تیزر بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی 

در تونل زمان سنت دانشگاهی که محتوای آن به اهتمام سید احمدرضا خضری استاد گروه تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشگاه تهران و محمدرضا تقی‌دخت دبیر کارگروه تولید محتوای ستاد بزرگداشت ۱۷۵۷ گردآوری شده است، سیر تطور سنت دانشگاهی که بر اساس مصوبه مجمع عمومی سازمان یونسکو، ایران مبدا آن است، از جندی شاپور تا دانشگاه تهران به تصویر کشیده شده است. همچنین صدای ماندگار استاد نصرالله مدقالچی دوبلور ایرانی، مدرس فن بیان و دوبله در دانشگاه و دارای درجه یک هنر، بر تیزر بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی نشسته است.

رونمایی از پوستر و تیزر بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی 

به گزارش ایسنا، بیش از این رییس دانشگاه تهران ۱۲ حکم  برای بزرگداشت ۱۷۵۷ سالگی سنت دانشگاهی ایران صادر کرد که بر این اساس نیما شایان مدیر ارتباطات و رسانه دانشگاه تهران به عنوان رئیس کمیته روابط عمومی و رسانه ستاد آئین بزرگداشت ۱۷۵۷ سالگی سنت دانشگاهی ایران در نودمین سالگی تأسیس این دانشگاه منصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha