• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403022619426
  • خبرنگار : 71567

دروس هوش مصنوعی به رشته‌های مهندسی دانشگاه امیرکبیر اضافه می‌شود

دروس هوش مصنوعی به رشته‌های مهندسی دانشگاه امیرکبیر اضافه می‌شود

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از گنجاندن دروس فناوری‌های نوظهور هوش مصنوعی از مهرماه جاری در دروس رشته‌های مهندسی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رهایی در نوزدهمین کنفرانس مهندسی صنایع یکی از نقاط قوت این کنفرانس را برگرفته از شعار امسال و سال های قبل دانست و گفت: در سال های قبل موضوع تولید  بحث محوری بوده و حضور مهندسان صنایع در بحث امروز بسیار اثرگذار است.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع تولید در کشور، اظهار کرد:  این موضوع در کشور ما که اقتصاد دانش بنیان را دنبال می‌کنیم اهمیت بیشتری دارد چرا که تولید باید مبتنی بر تولید دانش بنیان و این امر مراکز علمی را بخش های صنعتی پیوند می دهد.

رهایی با اشاره به تحقق مشارکت مردمی با تاکید بر اینکه باید ببینیم مشارکت مردم از چه طریقی محقق می شود، یادآور شد: سرمایه گذاران، مدیران و صاحب نظران در شرایطی می توانند در تولید مشارکت کنند که وضعیت اقتصادی کشور و ارزش پول ملی تثبیت شود؛ امری که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، اما از آن غفلت شده است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به ایجاد هم افزایی میان دستگاه‌ها سال‌های اخیر میان حوزه معاونت علمی، وزارت علوم، وزارت صمت و دانشگاه ها حول محور صنعت دانش بنیان، یادآور شد: کنفرانس هایی با مشارکت این دستگاه ها برگزار شده و امیدواریم این همکاری توسعه پیدا کند و منجر به این شود تا دانشگاه ها تحقیقات خود را هدفمند دنبال کنند و صنایع بتوانند از آنها بهره مند شوند.

رهایی از تدوین برنامه‌های جدید در این دانشگاه در زمینه استفاده از فناوری های نوظهور در رشته‌های مهندسی گفت: در تدوین این رویکرد دروس فناوری های نوظهور، هوش مصنوعی و فناوری های دیجیتال در برنامه های درسی دانشگاه را مد نظر قرار داریم و این دروس در رشته‌های مهندسی اَضافه خواهد شد.

به گفته وی اجرای این برنامه از مهر ۱۴۰۳ برای تمام دانشجویان رشته های مهندسی این دانشگاه لحاظ می شود تا به اشتغال کمک کند.

وی اضافه کرد: در صنعت دانش بنیان فعالیت های خوبی از قبیل تاسیس صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی انجام و حدود ۵۳۰ هزار دلار در این زمینه سرمایه گذاری شده و ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان نیز تاسیس شده است اما بورکراسی موجود در فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی موجب گله مندی شرکت ها شده است.

رییس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: بروکراسی اداری در فعالیت های این صندوق باید کاهش پیدا کند، تحقق این امر در توسعه شرکت ها و تاسیس شرکت های جدید و اشتغال مولد مفید است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رهایی تاکید کرد: قطعا توسعه صنعت دانش بنیان باعث بهبود و توسعه کمی و کیفی تولید، رفاه و رضایت عموم مردم و در نهایت ترسیم چشم انداز پربرکت برای کشور خواهد شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha