• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403022720075
  • خبرنگار : 71567

مهندسان صنایع برای حل مسائل به فناوری‌های روز مسلط شوند

مهندسان صنایع برای حل مسائل به فناوری‌های روز مسلط شوند

عضو هیات علمی دانشگاه شریف با اشاره به فناوری‌های روز دنیا گفت: فناوری‌های جدید ابزار ما برای حل مسائل است و مهندسان به این فناوری ها مسلط شوند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا در پنل چالش‌ها و فرصت‌های آینده علم و تکنولوژی و نقش مهندسی صنایع که در حاشیه نوزدهمین کنفرانس مهندسی صنایع با تاکید بر اینکه امروز در محیط به شدت پر شتاب قرار داریم، گفت: در این فضا اولین موضوعی که باید توجه شود این است که از این حرکت شتابان  آگاه باشیم و فکر کنیم‌ که چگونه خود را در این فضا مشارکت دهیم.

وی با اشاره با کاربردهای AI در حوزه های تحلیل و آنالیز ادامه داد: AI علاوه بر آنکه یک ابزاری برای رسیدن به جواب‌ها، ابزاری است که ما را در حل مسائل یاری می کند.

وی با بیان اینکه مهندسان صنایع باید به این ابزار جدید مسلط شوند، افزود: تکنیک های جدید به شدت بر روی فعالیت های تحقیقاتی ما اثر گذار است.

جوکار مساله مهم در تحلیل مسایل را  تعریف مسائل عنوان کرد و افزود: ما این مساله را در دانشگاه‌ها به خوبی آموزش نمی دهیم و لازم است مهارت شناخت مسایل به دانشجویان آموزش داده شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف کوانتوم کامپیوتینگ را از دیگر حوزه های علمی مورد نیاز در مهندسی صنایع دانست و ادامه داد: این حوزه یک حوزه جدید است و زمانی که به کمک ما بیاید قادریم پیچیده ترین مسائلی که در مدت زمان زیادی حل می‌کردیم، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حل آن نائل شویم.

وی با اشاره به نقش فناوری های AI و بلاکچین در زنجیره تامین کار برد این دو فناوری را در حوزه هایی چون امنیت غذایی و تولید داروها مهم دانست و گفت:  استفاده از این دو فناوری مدیریت زنجیره تامین به ویژه در حوزه رد یابی محصولات در حوزه های امنیت غذایی و دارویی مهم است و می‌توانیم ریشه و منابع غذایی و داروها را ردیابی کنیم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha