• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403022920757
  • خبرنگار : 71567

اجرای طرح‌های هوشمند سازی در صنعت نفت در دستور کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر

اجرای طرح‌های هوشمند سازی در صنعت نفت در دستور کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای در توسعه سرمایه‌گذاری در طرح‌های حوزه‌های نفت، گاز، انرژی، حمل و نقل و فناوری‌های مالی تفاهم نامه همکاری منعقد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت انرژی سینا، موسسه تحقیق و توسعه دانشمند و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به امضا دکتر علیرضا زاهدی مدیرعامل موسسه دانشمند، مهندس محمد صادق عظیمی فر مدیرعامل انرژی سینا و دکتر علیرضا رهایی رییس دانشگاه رسید.

همکاری در برگزاری رویدادهای فناورانه، نشست‌های تخصصی، سمینارها، همایش‌های علمی، دوره‌های تخصصی مرتبط با موضوع هدف طرفین، همکاری و تعامل طرفین در توسعه سرمایه‌گذاری در طرح‌های حوزه‌های نفت، گاز، انرژی، حمل و نقل، فناوری‌های مالی و سایر حوزه‌های راهبردی و همکاری در تامین مربیان و داوران تخصصی برای هدایت و ارزیابی طرح‌های سینا وی سی از زمینه‌های همکاری طرفین در این تفاهم نامه است.

همکاری در استفاده از ظرفیت‌های تجاری طرفین، ترویج و نشر محتوای تخصصی زیست بوم نوآوری با تمرکز بر حوزه‌های مرتبط با ماموریت طرفین از طریق بسترهای موجود، انتقال تجربیات و راهکارهای خلاقانه در حوزه نظام مسائل بنیاد مستضعفان و فعال سازی و به کارگیری ظرفیت‌های حوزه آموزشی و توانمندسازی مرتبط با موضوع فعالیت طرفین از دیگر زمینه‌های همکاری طرفین به شمار می‌رود.

همچنین در این تفاهم نامه طرفین متعهد شدند تا در زمینه‌هایی چون همکاری در زمینه‌های بسترسازی ورود آحاد مردم به حوزه نوآوری و فناوری بالاخص آگاه سازی افراد کم برخوردار از ظرفیت‌های نوآور و فناور ظرفین، شناسایی شبکه متخصصین و فعالان اکوسیستم نوآوری به منظور توسعه کسب و کار و توسعه بازارهای صادراتی کالا و خدمات دانش بنیان در صنایع مرتبط با اهداف طرفین اقدام کنند.

 تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک به منظور رفع موانع سرمایه‌گذاری خطرپذیر، توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور، رفع نیازهای فناورانه صنایع بنیاد مستضعفان از دیگر تعهدات طرفین در این تفاهم نامه است.

همکاری در زمینه موضوعات مرتبط با هوشمندسازی در صنعت نفت در این تفاهم نامه شامل تعریف پروژه در زمینه هوشمندسازی سکوهای نفتی با تکیه بر مسائل مرتبط با HSE، تشخیص نقص و خرابی خطوط لوله به کمک هوش مصنوعی، کاهش هزینه‌های نگهداری به وسیله هوش مصنوعی با کمک اینترنت اشیا، تصمیم گیری مبتنی بر تجزیه و تحلیل به وسیله هوش مصنوعی، مدیریت هوشمند دارایی با استفاده از دوقلوی دیجیتال مدیریت لجستیک و حمل و نقل با هوش مصنوعی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha