• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1403030100080
  • خبرنگار : 71974

بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان

بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در خصوص شهادت جان‌سوز آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا،‌ در پی واقعه ناگوار برای آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی و درگذشت شهادت‌گونه ایشان، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویات مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور طی بیانیه‌ای به تبیین پیرامون جنبه‌های مختلف شهادت ایشان پرداخت و شهادت ایشان را به مردم شریف ایران، حضرت ولیعصر اروحنا له الفدا و رهبر معظم انقلاب تبریک و تسلیت گفت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«انا لله و انا الیه راجعون»

و چه لفظی راستین‌تر و پایدارتر از «انا لله» و چه دیداری وسیم‌تر از وصال عاشق به معشوق جز به تحقق «انا الیه راجعون». این ملت به نام الله و به صور روح الله برخاست چرا که به دنبال مقصودی پای در سبیل دشوار اقامه عدل الهی و اجرا احکام قرآن مجید گذاشت که می‌دانست پایانی جز بازگشتی خرسند به سوی معبود ندارد. و ان الموت لا یفوته المقیم و لایعجزه الهارب لیس عن الموت محیص و من لم یمت یقتل و ان افضل الموت القتل – لقا بایدت کرد با کردگار، پس هر آنکس به مرگ طبیعی نمیرد، کشته شود و شهادت بهترین مرگ است.

شهادت نماد افتخار و لیاقتی است که به هرکس نرسد و‏ جلوه شهود ابدی شهید است. شهید پرده از شهد شیرین ابدیت‏ بر می‏دارد. شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی و دیگر شهدای این حادثه تلخ، گلی را بوییدند که عطر آن جز به مشام شایستگان نرسد. آنها شاهد مقام قرب شدند و با نظر به سیمای سدره المنتهی، آرام گرفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، این شهید خدمت و جمهور، نماد مردانی است که با تواضع، خالصانه و مجاهدانه برای رضای خدا در مسیر او گام بر می‌دارند. رئیس جمهور محبوب و مغتنم کشورمان ایران و وزیر امور خارجه وی، نماد پرکاری و فعالیت در بین کارگزاران جمهوری اسلامی بودند و خاطره ایشان به عنوان چهره مردمی و فروتن در اذهان مردم به یادگار خواهد ماند. صبر و ایستادگی ایشان، رو در روی تندباد تهاجمات و در برابر مغرضان و معاندین، ستودنی بود و همواره چهره مظلوم ایشان، برونداد تاب‌آوری و مقاومت راسخ او در برابر چالش‌های کشور عزیزمان بود و از این روی، شهادت این رئیس جمهور مردمی و انقلابی، یادآور شهادت دو رئیس قوه کشور، شهید رجایی و شهید بهشتی عزیز شد و درد جانگداز عروج حاج قاسم سلیمانی، این سرباز فداکار خمینی و قاصم المعتدین انقلاب را زنده کرد. شهید رئیسی مظلوم بود و ما فراموش نمی‌کنیم، همانطور که رجایی و باهنر و بهشتی بودند، اما به گفته امام کسانی باید پاسخ مظلومیت تحمیلی به این شهدا را بدهند که حاضر نبودند قضای اسلامی را در جامعه ایران اسلامی تحمل کنند، من جمله آنهایی که با ناجوانمردی‌های خود، لحظه‌ای دست از تخریب آشکار و نهانِ تلاش‌های شبانه‌روزیِ ایشان در پیشرفت و اصلاح امور نکشیدند.

این دم، مجالی برای سپراندن نیست. ملت بزرگ و مقاوم ایران، از ابتدای انقلاب جهان‌شمول خود تا کنون با همه شکل از فراز و نشیب‌های دوران آشنا شده و هربار با چشمانی نمناک به اشک امید و قلوبی مولم به بُعد فرج، در مسیر محجوب آینده خود که محکوم به توفیق است، حرکت کرده. ما ملت توقف و سکون نیستیم، کما اینکه انقلاب نورانی و اسلامی ملت ما نیز اهل فترت و رکود نیست. در این برهه پیچیده و مملو از آزمون‌های الهی، بیش از پیش، لزوم حفظ انسجام و یکپارچگی دولت و سایر ارکان نظام محسوس است و همدلی، کلید برون‌رفت از تمامی پستی و بلندی‌ها است. عدم همدلی در وضعیت کنونی ارمغانی جز متاثر شدن بیشتر زندگی مردم و امنیت ملی از عوارض تلخ این حادثه جانسوز در پی نخواهد داشت. انتظاری که از تمام کارگزاران کشور به ویژه هیئت دولت در زمان فعلی می‌رود، کنار گذاشتن دعواهای سیاسی و اختلاف نظرهاست تا ادامه راه دولت سیزدهم تا زمان مقرر، به دور از گسیختگی، به فرجام برسد و نهمین مباشر ملت بر کرسی خدمتگزاری آنان، تکیه زند.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، شهادت خادم‌الرضا (ع) ریاست جمهور با کفایت و پرتلاش حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، وزارت امور خارجه مجاهد و فعال شهید حسین امیرعبداللهیان، امامت جمعه محبوب تبریز شهید حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم، استاندار متدین و انقلابی آذربایجان شرقی شهید مالک رحمتی و اعضای گروه حفاظت و خدمه پرواز را خدمت حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) و ملت متورّع و متشهّد ایران، تبریک و تسلیت عرض کرده و همدردی خالصانه خود را با جمیع بازماندگان آن ارواح بلند و طیب، ابراز می‌دارد.

وَ السَّلامُ عَلی مَنِ اتَّبَعَ الْهُدی و ثُمَّ قُتِلُوٓاْ فی سَبیلِ اللهِ

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha