• پنجشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403030301549
  • خبرنگار : 71533

در گفت‌وگوی تلفنی با مخبر

بشار اسد: شهید رئیسی شخصیتی تاثیرگذار در عرصه بین‌المللی بود

بشار اسد: شهید رئیسی شخصیتی تاثیرگذار در عرصه بین‌المللی بود

رئیس جمهور سوریه پنجشنبه صبح در تماس تلفنی با محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، بشار اسد در تماس تلفنی با محمد مخبر سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری گفت: مراتب اندوه شدید خود را به شما ، رهبری و مردم ایران ابراز می دارم. شهید رئیسی شخصیتی مهم در عرصه منطقه ای و بین المللی بود و محور مقاومت حمایت‌های همیشگی او را از یاد نخواهد برد.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: ‌شهید رئیسی همواره در مقابل ظلم ایستاد و ملت فلسطین در روزهای اخیر این موضوع را از نزدیک لمس کرد . او همواره در حرف و عمل از محور مقاومت و آرمان فلسطین حمایت کرد و جهان این را از وی به یادگار خواهد داشت .

اسد خاطرنشان کرد: مردم سوریه شهید رئیسی و دکتر امیر عبداللهیان  را نیز چون حاج قاسم سلیمانی فردی ظلم ستیز ،‌ضد یک جانبه گرایی جهانی و همراه مظلومان منطقه و جهان می دانند و احترام وی در کشور ما سوریه همیشگی است به همین جهت ما نیز در کشورمان عزای عمومی اعلام کردیم تا در غم بزرگ شما سهیم باشیم.

وی ادامه داد: شهید رئیسی شخصیتی تاثیرگذار همانند شهید سلیمانی برای ماست و نام و یاد او تا ابد درذهن ملت و دولت سوریه خواهد ماند.

رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد : بسیار مشتاق بودم در این روزها در کنار ملت ایران باشم و به دیدار رهبری معظم انقلاب اسلامی برسم و مراتب تعزیت خود را شخصا  اعلام کنم لذا در اولین فرصت برای عرض تسلیت و تحکیم پیوندهای سیاسی دو کشور به ایران سفر خواهم کرد .

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از اعلام عزای عمومی و همچنین  حضور نخست وزیر سوریه و هیئت همراه به منظور شرکت در مراسم روز گذشته وداع با شهید رئیسی گفت :‌سوریه شریک راهبردی و دوست همیشگی ملت ایران است و پیام شما و حضور دولتمردان سوریه در ایران موجب تسلی خاطر ماست .

سرپرست ریاست جمهوری تاکید کرد : رئیس جمهور شهید ما شخصیتی مردمی ،‌دلسوز ،‌خستگی ناپذیر و مهربان بود . ما دوشخصیت تاثیرگزار یعنی شهیدان دکتر رئیسی و دکتر امیر عبدللهیان را از دست دادیم که این ضایعه بزرگی برای ما بود و این حس و ارتباط را جهانیان با استقبال باشکوه مردم از پیکرشهید رئیسی و همراهانش نظاره‌گر بودند. او از محبوبیت کم نظیری برخوردار بود و جهان این را از استقبال باشکوه مردم از پیکر او و همراهانش دید.

 مخبر با اشاره به هماهنگی ملت و دولت ایران در این روزهای سوگوار تاکید کرد : استحکام درونی و همراهی همیشگی مردم در ایران کم نظیر است ،‌این را در عملیات وعده صادق و امروز در فقدان رئیس جمهور شهیدمان شاهدیم.

وی گفت :‌همه دستگاه ها و نهاد های ایران چون گذشته در حال انجام وظایف خود هستند و این نشان از چهارچوب مستحکم جمهوری اسلامی و رهبری عالمانه مقام معظم رهبری است.

سرپرست ریاست جمهوری در پایان این مکالمه تلفنی تاکید کرد : ما چون گذشته برعهد خود مبنی بر حمایت همه جانبه از محور مقاومت به ویژه کشور مستقل سوریه هستیم  و منتظر دیدارتان در تهران خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha