• جمعه / ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: نانو‌ فناوری
  • کد خبر: 1403030401900
  • منبع : ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

پیشنهاد راه‌اندازی پژوهشکده مشترک فناوری نانو و بیو بین ایران و پاکستان

پیشنهاد راه‌اندازی پژوهشکده مشترک فناوری نانو و بیو بین ایران و پاکستان

در نشست مشترکی که در ستاد توسعه فناوری‌نانو برگزار شد، پیشنهاد راه‌اندازی پژوهشکده مشترک فناوری نانو و بیو بین ایران و پاکستان توسط رئیس دانشگاه لاهور پاکستان مطرح شد.

به گزارش ایسنا، در جلسه مشترکی که به میزبانی ستاد توسعه فناوری‌نانو و میکرو و با حضور اویس رئوف، رئیس دانشگاه لاهور، حمید امیدوار، رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی، ابوالحسن ایمانی، استادیار پژوهشگاه مواد و انرژی، محمد باقری مطلق، مدیر امور بین‌الملل ستاد نانو و افشین رمضی، کارشناس بخش روابط بین‌الملل ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو برگزار شد، طرفین به بحث درباره همکاری مشترک میان ستاد نانو و طرف پاکستانی پرداختند.

در این جلسه، باقری مطلق، مدیر امور بین‌الملل ستاد نانو به ارائه آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای ایران در حوزه فناوری نانو با تمرکز بر فعالیت‌های آموزشی و همکاری علمی مشترک پرداخت و افشین رمضی، کارشناس بخش روابط بین‌الملل ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو نیز بخش مربوط به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت TOT را ارائه کرد. در ادامه اویس رئوف، رئیس دانشگاه لاهور پاکستان، ابراز علاقه خود را مبنی بر تاسیس مرکز فناوری نانو در دانشگاه لاهور اعلام کرد.

در بخش بعدی جلسه، پیشنهاد انجام تحقیقات مشترک، همکاری در حوزه انتشار مقالات علمی مشترک در مجلات معتبر ایرانی، برگزاری کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و همچنین کنفرانس‌های علمی مشترک از سوی طرف ایرانی مطرح شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک از طرف باقری مطلق مطرح و با استقبال رئوف همراه شد. باقری مطلق از طرف پاکستانی جهت حضور در نمایشگاه نانو ۱۴۰۳ دعوت کرد که این مورد نیز مورد استقبال طرف پاکستانی قرار گرفت.

در پایان، بازدید از محصولات نانویی ساخت ایران مستقر در ساختمان ستاد نانو با توضیحات باقری مطلق صورت گرفت.

به نقل از ستاد نانو، همکاری در حوزه نانو داروها و همکاری در حوزه نظامی از طرف پاکستانی به عنوان حوزه‌های دارای اولویت همکاری ذکر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha