• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403030502326
  • خبرنگار : 71967

دستگیری ۱۶ دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه آکسفورد ‏

دستگیری ۱۶ دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه آکسفورد ‏

در ادامه تحصن و اعتراض دانشجویان در آمریکا و اروپا، صحن دانشگاه آکسفورد روز گذشته شاهد حضور ‏دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل بود. واکنش مسئولان این دانشگاه سرشناس انگلیسی، درخواست از ‏نیروهای پلیس برای پایان دادن به اعتراضات بود که در نتیجه آن ۱۶ دانشجو دستگیر شدند. ‏

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، « جنبش آکسفورد برای فلسطین » که برگزار کننده این حرکت اعتراضی بود، از اوایل صبح دیروز در دفاتر دانشگاه در محوطه ولینگتون تحصن کردند. دانشجویان معترض خواستار برگزاری نشستی درباره سیاست‌های این دانشگاه در رابطه با جنگ در غزه شدند.

در مقابل، تنها واکنش دانشگاه این بود که آنها را به اقدامات تهدیدآمیز و خشونت آمیز متهم کرد. پلیس نیز اعلام کرد که این ۱۶ نفر به ظن تجاوز به بخش‌های دانشگاه بازداشت شده‌اند. فیل مرسر، خبرنگار رادیو بی‌بی‌سی آکسفورد که در محل تحصن دانشجویان حضور داشت، گفت که صدها نفر در خارج از ساختمان بودند که پلیس از ورود آنها جلوگیری کرد. وی افزود که تجمع دانشجویان معترض به قدری بزرگ بود که نیروهای پلیس مجبور شدند تعداد زیادی از آنها را به خیابان‌های اطراف برگردانند تا ماشین‌های پلیس بتوانند از میان معترضان عبور کنند.

با وجود این اقدامات از سوی نیروهای پلیس،  معترضان توانستند به یک دفتر خصوصی در داخل ساختمان دسترسی پیدا کرده و پرچم فلسطین را در کنار لیستی از خواسته‌های خود از پنجره آن آویزان کنند. در همین حال، پلیس در ادامه بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد که معترضان به دنبال ممانعت از خروج افراد دستگیر شده بودند.

در این میان، سخنگوی جنبش آکسفورد برای فلسطین در گفتگو با خبرنگار بی بی سی اتفاقات رخ داده را اینطور شرح داد: « دانشجویان آکسفورد روز جمعه تحصن مسالمت آمیزی برگزار کردند تا پس از دو هفته عدم پاسخگویی از سوی مسئولان دانشگاه، خواستار ملاقات با آنها شوند. در مقابل معاون دانشگاه به جای گفتگو با دانشجویان، تصمیم گرفت ساختمان را تخلیه کند، وضعیت را به بن‌بست بکشاند و با پلیس تماس بگیرد تا دانشجویان معترض دستگیر شوند. ما از مسئولان دانشگاه می‌خواهیم که با ما برای مذاکره فوری ملاقات کنند.»

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha