• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403030502677
  • منبع : بازار

فرق دانشگاه بدون کنکور و با کنکور/ با چشم باز انتخاب کنید

فرق دانشگاه بدون کنکور و با کنکور/ با چشم باز انتخاب کنید

شما برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی می توانید به دو روش با کنکور و بدون کنکور اقدام کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت تحصیلی پاسخ با ما : فرق دانشگاه بدون کنکور و با کنکور، می‌ تواند در موارد زیر باشد :

در روش پذیرش یا کنکور، لازم است در کنکور سراسری شرکت کنید و با توجه به رتبه اکتسابی تان، شانس قبولی در رشته های مختلفی را خواهید داشت همچنین در شیوه ثبت نام بدون کنکور، پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی انجام می پذیرد. سوالی که بسیاری از داوطلبان می پرسند این است که فرق دانشگاه بدون کنکور با کنکور چیست؟ آیا مدرک این دو دانشگاه متفاوت است؟ تفاوت رشته ها در دانشگاه های با کنکور و بدون کنکور چیست و سوالاتی از این قبیل. در ادامه، مطلبی را آماده کرده ایم تا به بررسی فرق دانشگاه بدون کنکور با کنکور بپردازیم. لطفا همراه ما بمانید.

فرق دانشگاه با کنکور و بدون کنکور

دانش آموزان پس از تمام کردن تحصیلات خود از دبیرستان یا هنرستان، برای ادامه تحصیل باید وارد دانشگاه شوند. دانشگاه های بدون کنکور و با کنکور، رشته های تحصیلی متنوعی را ارائه می‌ دهند و داوطلبان می‌ توانند با توجه به علاقه مندی ها و شرایط خود وارد یکی از دانشگاه ها شوند.

اعتبار مدرک

یکی از تفاوت هایی که دانشگاه های با کنکور و بدون کنکور می توانند داشته باشند در اعتبار مدرک است. شما می توانید برای تحصیل بدون کنکور، وارد یکی از دانشگاه های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، آزاد، پیام نور یا غیرانتفاعی شوید همچنین برای انتخاب رشته کنکور نیز امکان ورود به این دانشگاه ها را خواهید داشت. بنابراین فرق اعتبار مدرک بدون کنکور و با کنکور در دانشگاهی است که از آن فارغ التحصیل می شوید. البته در مدرک فارغ التحصیلان رشته های بدون کنکور، عنوان بدون کنکور قید خواهد شد اما از نظر ارزش استخدامی، مهاجرت تحصیلی و یا ادامه تحصیل، تفاوتی با مدرک فارغ التحصیلان با کنکور آن دانشگاه ندارد.

رشته های ارائه‌ شده

فرق دانشگاه بدون کنکور با کنکور، در رشته های ارائه شده است. داوطلبانی که تمایل به پذیرش در رشته های بدون کنکور را دارند، می توانند رشته های متنوعی را انتخاب کنند اما برای انتخاب بدون کنکور رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی با محدودیت مواجه هستند. در واقع، پذیرش در تمام رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، داروسازی، هوشبری، اتاق عمل، پرستاری، مامایی، اتاق عمل و ... تنها با شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه مناسب، امکان پذیر است.

فرق دانشگاه بدون کنکور با کنکور در میزان شهریه

فرق دانشگاه بدون کنکور و با کنکور/ با چشم باز انتخاب کنید

درباره تفاوت میزان شهریه با کنکور و بدون کنکور باید بگوییم که یک رشته در شیوه های ارائه بدون کنکور و با کنکور، شهریه ثابتی دارد یعنی دانشجویان بدون کنکور و با کنکور یک رشته در یک ورودی، میزان شهریه یکسانی دارند و دانشجویان بدون کنکور، شهریه بیشتری پرداخت نمی کنند. میزان شهریه در دانشگاه های شهریه پرداز همچون آزاد، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی، شبانه و پیام نور، بر اساس سال ورود به دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی، مشخص می شود. معمولا رشته های فنی مهندسی از رشته های علوم انسانی و علوم پایه، شهریه بیشتری دارند.

طول دوره تحصیل

در طول دوره تحصیل دانشگاه بدون کنکور با کنکور هیچ تفاوتی وجود ندارد و دانشجویان پذیرفته شده بدون کنکور یا با کنکور در یک مقطع، طول دوره تحصیل یکسانی دارند. مقطع کارشناسی پیوسته، به مدت 4 سال طول می کشد و به دریافت مدرک لیسانس منتهی می شود اما مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته، مدت زمان تحصیل 2 ساله دارند.

امکانات و تسهیلات

فرق دانشگاه بدون کنکور با کنکور می تواند در امکانات و تسهیلات باشد. منظور از امکانات و تسهیلات شامل خوابگاه دانشجویی، دریافت وام دانشجویی و.... هستند. خوابگاه دانشجویی عمدتا توسط دانشگاه های روزانه و شبانه ارائه می شود و اولویت با داوطلبانی است که در کنکور سراسری شرکت کرده اند و شهر محل زندگی آنها یک شهر دیگر است. بنابراین دانشجویان بدون کنکور احتمال دارد برای بهره مندی از خوابگاه با محدودیت مواجه شوند.

همچنین وام دانشجویی که توسط اکثر دانشگاه ها ارائه می شود، قابل دریافت توسط دانشجویان بدون کنکور و با کنکور می باشد و در این مورد، تفاوتی ندارند. انواع وام ها مثل وام شهریه توسط دانشگاه ها ارائه می شوند و دانشجویان در هر ترم می توانند از این وام ها بهره مند شوند.

فرق دانشگاه بدون کنکور با کنکور برای ادامه تحصیل

یکی از نگرانی های داوطلبان بدون کنکور این است که بعد از فارغ التحصیلی، امکان ادامه تحصیل نداشته باشند اما این دسته از داوطلبان همچون دانشجویان با کنکور، محدودیتی برای ادامه تحصیل ندارند و می توانند پس از دریافت مدرک کاردانی یا کارشناسی خود، برای ادامه تحصیل اقدام کنند. علاقه مندان به تحصیل بدون کنکور، حتی می توانند در مقاطع ارشد و دکتری نیز در آزمون شرکت نکنند و به شیوه بدون کنکور، وارد این مقاطع شوند یا اینکه با شرکت در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری، تحصیلات خود را ادامه دهند.

همچنین فارغ التحصیلان از دانشگاه های با کنکور و بدون کنکور با توجه به رشته تحصیلی شان، امکان شرکت در آزمون هایی همچون آزمون نظام مهندسی، آزمون استخدامی، آزمون وکالت و ... را دارند..

فارغ التحصیلان از رشته های بدون کنکور و با کنکور، از نظر اپلای تفاوتی ندارند و شانس آنها برای ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور، بستگی به عواملی مثل نوع دانشگاه فارغ التحصیل شده، سوابق تحصیلی و پژوهشی، مقالات معتبر چاپ شده، نمره زبان، رشته تحصیلی و .. دارد. متقضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه بدون کنکور میتوانند به سایت های مشاوره تحصیلی pasokhbama.com یا heyvagroup.com مراجعه نمایند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha