• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403030704066
  • خبرنگار : 71589

ساخت وسایل نقلیه نظامی بدون راننده

ساخت وسایل نقلیه نظامی بدون راننده

۳ شرکت با همکاری یکدیگر در پی ساخت وسایل نقلیه نظامی برای عملیات‌های بدون راننده هستند که مجهز به همان فناوری خواهند بود که در کامیون‌های خودران تعبیه شده است.

به گزارش ایسنا، شرکت تولیدی ادفنس(Adefense) با یک توسعه دهنده فناوری خودران مستقر در کالیفرنیا برای ساخت وسایل نقلیه نظامی خودران شریک شده است. شرکت‌های تکسترون سیستمز(Textron Systems) و کودیاک روبوتیکس(Kodiak Robotics) همکاری خود را برای ساخت وسایل نقلیه زمینی نظامی که به طور خاص برای انجام عملیات‌های بدون راننده ساخته می‌شوند، اعلام کردند.

به نقل از آی‌ای، شرکت کودیاک روبوتیکس سیستم خودران پیشروی خود را در یک نمونه اولیه خودروی نظامی بدون خدمه از شرکت تکسترون سیستمز که دارای تجربه گسترده‌ای در توسعه وسایل نقلیه هوایی، زمینی و دریایی است، ادغام خواهد کرد. این همکاری همچنین اولین ادغام فناوری خودران کودیاک در یک وسیله نقلیه بدون راننده انسانی است. 

دیوید فیلیپس، معاون ارشد شرکت تکسترون می‌گوید: شرکت ما برای چندین دهه سیستم‌های خودروهای زمینی نظامی را طراحی، توسعه و تولید کرده است.

این شرکت بیش از ۳۰ سال تجربه در سیستم‌های زمینی، هوایی و دریایی بدون خدمه، از طراحی تا ادغام و تولید دارد. شرکت تکسترون با پشتیبانی از چندین برنامه نظامی، با وزارت دفاع آمریکا و متحدانش همکاری کرده است.

فیلیپس تاکید کرد که همکاری با کودیاک به این شرکت اجازه می‌دهد تا فناوری خودران پیشرفته را به سیستم‌های خودروهای زمینی نظامی بدون سرنشین پیشرو در صنعت بیاورد و عملکرد، سازگاری، قابلیت اطمینان و استحکام فناوری‌های خود را ارتقا دهد.

وی می‌گوید: ادغام وسیله نقلیه ما با نرم‌افزار خودران مجهز به هوش مصنوعی کودیاک یک گام بزرگ رو به جلو در ارائه یک سیستم خودران آماده ماموریت است.

اولین آزمایش‌ها در اواخر امسال

این شرکت‌ها قصد دارند تا اواخر سال جاری(۲۰۲۴ میلادی) عملیات‌های بدون راننده را به نمایش بگذارند. پس از آن، آنها فرصت‌های آینده را با پنتاگون و ارتش سایر کشورهای متحد آمریکا بررسی خواهند کرد، زیرا به دنبال سرعت بخشیدن به اتوماسیون خودروهای زمینی نظامی هستند.

به گفته این شرکت‌ها، استقرار وسایل نقلیه بدون سرنشین برای انجام وظایف پرخطر و پیچیده در میدان نبرد، به ارتش ایالات متحده در حفظ نیروهای نظامی از خطر کمک می‌کند و در عین حال امنیت ملی را افزایش می‌دهد.

دان برنت، بنیان‌گذار و مدیر عامل کودیاک گفت: آینده وسایل نقلیه زمینی نظامی خودران در دست توسعه دهندگان فناوری مانند کودیاک است که با رهبران صنعتی مانند تسکترون همکاری می‌کنند.

وی افزود: همکاری با تکسترون به ما این امکان را می‌دهد تا قابلیت‌های فناوری بدون راننده کودیاک با هوش مصنوعی را در محیط‌های نظامی و خارج از جاده به نمایش بگذاریم. ما با هم می‌توانیم قابلیت‌های جدیدی را به سیستم‌های زمینی بیاوریم و از نبرد با سرعت مناسب پشتیبانی کنیم.

خودروهای نظامی بدون راننده مجهز به همان فناوری هستند که در کامیون‌های خودران دارای قابلیت پیمایش مسافت طولانی شرکت کودیاک تعبیه شده است. این وسایل نقلیه تاکنون نزدیک به ۳ میلیون مایل در دنیای واقعی راه رفته‌اند.

اولین وسیله نقلیه آزمایشی بدون سرنشین کودیاک

وسیله نقلیه دیفنس‌پاد(DefencePod) نسخه پیشرفته و سفارشی‌شده وسایل نقلیه سنسورپاد(SensorPod) خواهد بود که با فناوری‌های خودروهای خودران ادغام خواهد شد.

وسایل نقلیه دیفنس‌پاد که برای مصارف نظامی طراحی شده‌اند، محفظه‌های سخت افزاری از پیش ساخته شده‌ای هستند که شامل حسگرهای لازم برای رانندگی خودران هستند.

شرکت کودیاک اولین خودروی آزمایشی بدون سرنشین خود را در دسامبر ۲۰۲۳ رونمایی کرد که خودروی فورد مدل F-150 را به سیستم خودران مجهز کرده بود. این وسیله نقلیه به سخت افزار و نرم افزار خودران مورد نیاز برای راه اندازی یک وسیله نقلیه زمینی نظامی مجهز بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha