• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403030704547
  • خبرنگار : 71974

برگزاری مناظره دربارۀ «بهترین راهبرد در برخورد با رژیم صهیونیستی» در دانشگاه فرهنگیان

برگزاری مناظره دربارۀ «بهترین راهبرد در برخورد با رژیم صهیونیستی» در دانشگاه فرهنگیان

در نخستین روز از مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، تیم‌های «سخن» از دانشگاه تهران و «امید ایران» از خراسان جنوبی در دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی مناظرۀ خود را دربارۀ گزارۀ «در برخورد با رژیم صهیونیستی، بهترین راهبرد استفاده از جنبه‌های غیرسخت قدرت مانند جنگ روانی و سایبری است»، آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، تیم «امید ایران» در موضع موافق با گزاره با اشاره به تأکید اسلام بر رأفت اسلامی و مقدم دانستن آن بر خشم، توجه همه را به سمت صبر استراتژیک جلب کرد و همچنین در بخشی از استدلال خود دیدگاه رهبر انقلاب مبنی بر تأیید قدرت نرم و مدارا، مادامی که خاک مورد تجاوز قرار نگرفته را یادآور شد.  

گروه تیم «سخن» نیز در موضع مخالف با گزاره اعلام کرد: به دلیل تغییر ماهیت جنگ‌ها به ترکیبی، قدرت هوشمند بهترین راهبرد در سیاست خارجی برای برخورد با اسرائیل است. این نوع قدرت از بازدارندگی بیشتری در مقایسه با تأکید صرف بر قدرت نرم برخوردار است. اسرائیل در سالیان اخیر تقابل خود با ایران را وارد سطوح سخت افزاری کرده است؛ مانند ترور دانشمندان، سرداران و بمب‌گذاری، بنابراین راهبردی که تأکید صرف را بر جنبه‌های غیرسخت قرار دهد، بسیار در کاهش بازدارندگی و حتی حاکمیت داخلی و اعتبار بین‌المللی اثرگذار است. 

جنگ ترکیبی و مبتنی بر غلبۀ قدرت‌های سخت‌افزاری، به دلیل اینکه عمق استراتژیک ایران بسیار بیشتر از اسرائیل است، موجب خودداری اسرائیل می‌شود؛ اما به دلیل اینکه کشور در حوزه‌های قدرت نرم از کمک‌ سایر کشورها استفاده می‌کند (چه در زمینه جنگ روانی با استفاده از رسانه‌ها و کارشناسان غربی و چه در زمینه جنگ سایبری با استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی گسترده) از خودداری کمتری برخوردار است. بر همین اساس، بهترین راهبرد ایران برای بازدارندگی در برابر اسرائیل توجه بر قدرت هوشمند (در بردارنده هر دو جنبه قدرت سخت و نرم) است. 
 
گفتنی است، در پایان این رقابت، تیم «امید ایران»، به مرحله سوم مسابقات که ۸ خرداد ماه برگزار می‌شود، راه پیدا کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha