• یکشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۸۲ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8201-05242
  • منبع : مطبوعات

برپايي نمايشگاه كاريكاتور NO WAR در دهمين جشنواره مطبوعات

جشنواره‌ي مطبوعات و نمايشگاه كاريكاتور ‌NO WAR

در دهمين جشنواره‌ي مطبوعات كشور، نمايشگاهي از آثار كاريكاتور با عنوان «NO WAR» (ضدجنگ» برپا خواهد شد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا به نقل از ستاد خبري دهمين جشنواره‌ي مطبوعات، در بخش نمايشگاهي اين جشنواره 50 اثر از كاريكاتوريست‌ها برگزيده‌ي كشورمان در غرفه‌اي در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت.

در برپايي اين نمايشگاه خانه‌ي كاريكاتور و كيهان كاريكاتور با ستاد برگزاري جشنواره همكاري داشته‌اند مضمون اين كاريكاتورها اعتراض به حمله‌ي آمريكا و انگليس به عراق و نفي تجاوزگري است.

دهمين جشنواره‌ي مطبوعات از چهارم تا بيست و يكم ارديبهشت‌ماه 1382 در تهران برگزار مي‌شود.

 

ابوالحسن داوودي: جشنواره‌ي مطبوعات بايد فرهنگ‌سازي كند

برگزاري جشنواره‌ي مطبوعات، اقدام خوبي است كه باعث مي‌شود روزنامه‌نگاران و افراد مربوط به مطبوعات گرد هم آيند و تمركزي را باعث مي‌شود كه به اهداف مشترك منجر مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا به نقل از ستاد خبري دهمين جشنواره‌ي مطبوعات، ابوالحسن داوودي رييس هيات مديره‌ي خانه‌ي سينما و از فيلمسازان قديمي ضمن بيان مطلب فوق درخصوص انتظار خود از مطبوعات مي‌گويد: بيش از همه انتظار من از مطبوعات اين است كه به خاطر پيشبرد كار خودشان ارزش‌ها و اهداف را زير پا نگذارند و به خاطر جذب مشتري و ساختن تيتر، ارزش‌ها و حدود را كه در مالكيت گوينده‌ي خبر است از ياد نبرند.

داوودي نقش جشنواره‌ي مطبوعات در فرهنگ‌سازي و مقابله با اين‌گونه رفتارهاي مطبوعاتي را اين‌گونه بيان مي‌كند: جشنواره‌ي مطبوعات قطعا مي‌تواند فرهنگ‌ساز و اصلاح‌كننده باشد؛ به دليل اين‌كه پيش‌كسوتان و شخصيت‌هاي اصلي اين حرفه مي‌توانند در برابر اين موارد موضع بگيرند و آن را ضدارزش اعلام كنند. بعضي از روزنامه‌نگاران جوان رعايت حقوق گوينده و دست نبردن در خبر را ارزش نمي‌دانند. پس بايد در جشنواره‌ي مطبوعات فرهنگ‌سازي شود و بزرگان به افراد تازه‌وارد شرافت حرفه‌اي را بياموزند تا ديگر هيچ‌گاه شاهد اعمال غيرفرهنگي در هيچ نشريه‌اي نباشند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha