• شنبه / ۱۸ مهر ۱۳۸۳ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 8307-07394
  • خبرنگار : 90062

رييس دانشگاه صنعتي اميركبير: بيش از90 درصد فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه در ايران ماندگار مي‌شوند

رييس دانشگاه صنعتي اميركبير:
بيش از90 درصد فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه در ايران ماندگار مي‌شوند

رييس دانشگاه صنعتي اميركبير اظهار داشت: بيش از 90 درصد فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه به دليل تعلقات ملي با وجود زمينه‌هاي مساعدي كه براي مهاجرت آنها به كشورهاي پيشرفته وجود دارد در كشور ماندگار مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر احمد فهيمي فر، رييس دانشگاه صنعتي اميركبير و دبير جامعه فارغ التحصيلان اين دانشگاه كه در آستانه دومين جشنواره دستاوردهاي علمي، فرهنگي و صنعتي فارغ‌التحصيلان دانشگاه صنعتي اميركبير (پلي‌تكنيك 2004) در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت، با بيان اين مطلب افزود: دانشگاه اميركبير از بدو تاسيس تاكنون 15 هزار نفر فارغ‌التحصيل داشته و از سال 81 به طور متوسط سالانه 900 تا 950 از 14 دانشكده دانشگاه كه هر يك شامل دو تا سه رشته تحصيلي هستند فارغ‌التحصيل شده‌اند.

اين دانشگاه قوي‌ترين ارتباط با صنعت در سطح دانشگاهها و بالاترين حجم قرار دادها را داشته است.

وي هدف از برگزاري جشنواره «پلي تكنيك 2004 » را ارائه دستاوردهاي فارغ التحصيلان اين دانشگاه عنوان كرد و افزود: خوشبختانه فارغ التحصيلان به علت وابستگي‌هاي ملي عمر كاري خود را با تواناييهاي بالا مهندسي در كشور طي مي‌كنند كه نقش آنها در صنايع كشور و بخشهاي فرهنگي كاملا مشهود است.

دكتر فهيمي فر، برگزاري نمايشگاه در كنار اين جشنواره را از ديگر برنامه‌هاي آن عنوان و تصريح كرد: مديريت اين نمايشگاه بر عهده فارغ‌التحصيلان مي‌باشد.

به گزارش ايسنا، وي خاطرنشان كرد: فارغ‌التحصيلان دانشگاه اميركبير متناسب با رشته خود جذب بازار كار شده و علي‌رغم بحران اشتغال بيكار نيستند. كار دانش‌آموختگان رشته‌هاي مهندسي عمران، مكانيك و برق از قبل رزرو شده است كه معمولا صنايعي نظير خودروسازي و فولاد بيشترين جذب نيرو را دارند.

رييس دانشگاه اميركبير اضافه كرد: با توجه به اين كه صنعت نيازهايي دارد كه دانشگاه از آن مطلع نيست و نيز صنايع كشور با نوآوري جهاني فاصله دارد بنابراين در آينده نياز صنعت به دانشگاه بيشتر خواهد شد.

دكتر فهيمي‌فر در ادامه تاكيد كرد: كشوري كه صنعت فعالي نداشته باشد دانشگاههاي آن هم به همان نسبت منفعل خواهند شد. ما برنامه‌ها و طرحهاي جديدي در خط تحقيقات نو كه در سطح جهاني مطرح است ارائه خواهيم كرد تا تحولاتي در زمينه‌هاي مديريتي و فني ايجاد شود.

به گزارش ايسنا، حميدرضا صالحي، دبير جشنواره پلي تكنيك 2004 و عضو هيات‌امناي جامعه فارغ‌التحصيلان دانشگاه اميركبير نيز در اين نشست خبري چالش‌ آفريني بين صنعت و دانشگاه را از مهمترين دستاوردهاي اين جشنواره عنوان كرد و افزود: جذب فارغ‌التحصيلان در بخشهاي خصوصي، حضور دانش آموزان تيزهوش كه از بين 850 نفر ورودي شركت در كنكور سال 81 حدود 250 نفراز رتبه‌هاي برتر بودند، همچنين معرفي دانشگاه امير كبير به عنوان دانشگاه سبز كشور كه در غرفه‌هاي مشخص دستاوردهاي خود را اعلام و بيانيه‌اي نيز صادر خواهند كرد از ديگر برنامه‌هاي اين جشنواره است.

وي افزود:ارائه تنديس به برگزيدگان نمايشگاه عكسي كه عكس‌هايي از اردوها، خوابگاهها و اعتراضات صنفي را از سال 1337 تا به امروز در بر مي‌گيرد، عقد قراردادهاي تجاري صنفي و تشكيل اتاق مذاكره از ديگر برنامه‌هاي جشنواره پلي تكنيك 2004 به شمار مي‌رود.

صالحي در پايان يادآور شد: دانشگاه پلي تكنيك توانسته بستري را جهت آ‎ماده كردن هويت بخشي براي كارهاي بزرگتر گسترش دهد و خوشبختانه در زمينه‌ اصلاح نظام آموزشي به عنوان فيدبك عمل كرده‌ايم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha