• چهارشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۸۴ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8408-09341
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

*مشروح سخنراني رييس جمهور* *توهين به رييس جمهور جرم محرز است *هجم تبليغات خارجي‌وداخلي عليه دولت بي‌سابقه است * علي‌رغم ميل باطني انصراف محصولي را پذيرفتم

*مشروح سخنراني رييس جمهور*
*توهين به رييس جمهور جرم محرز است
*هجم تبليغات خارجي‌وداخلي عليه دولت بي‌سابقه است
* علي‌رغم ميل باطني انصراف محصولي را پذيرفتم

رييس‌جمهور گفت: امروز مجلس ما زنده، پويا و بانشاط است و اميدواريم اين پويايي و نشاط و زنده بودن در همه‌ي ادوار مجلس رو به افزايش باشد و دولت و ملت ما از سرمايه‌ي مجلس حداكثر استفاده را ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد دليل تاخير حضورش در مجلس از ابتداي مراسم براي دفاع از وزراي خود را كسالت عنوان و خاطرنشان كرد كه مباحث مطرح شده را از طريق تلويزيون تا پيش از رسيدن به مجلس دنبال كرده است، با تشكر از نمايندگان افزود: صحبت‌هاي بسيار خوبي از صبح از سوي موافقان و مخالفين مطرح شد و به نظر من همه مباحث دلسوزانه و در جهت تعالي كار، تقويت كار و اصلاح كار وزارتخانه‌ها بوده است.

وي با بيان اين كه سياست‌هاي اقتصادي و برنامه‌هاي زيربناهايي تدوين شده توسط دولت طي دو ماه و 13 روز گذشته در راستاي اتخاذ تصميمات مهم و جهت‌گيري‌ براي اصلاح مبنايي امور كشور بوده است، وعده داد كه در مورد آن‌ها در آينده صحبت كند.

احمدي‌نژاد با اشاره به وزراي پيشنهادي خود اظهار داشت: اول؛ همه‌ي شما استحضار داريد كه انتخاب يك وزير از بين صدها و هزاران چهره‌ي مستعد كار آساني نيست. به خصوص اگر دولت مصمم باشد خارج از چارچوب‌هاي حزبي و جناحي تصميم بگيرد، كار سخت مي‌شود. دوم؛ خوشبختانه ما در كشورمان با قحط‌ الرجال روبرو نيستيم. هزاران نيروي توانمند و شايسته در كشور ما وجود دارد كه مي‌توانيم از وجودشان در اصلاح امور و خدمت به كشور استفاده كنيم.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: انتخاب بعضي از عزيزان به منزله‌ي انكار و نفي ديگران نيست. بالاخره علاوه بر ويژگي‌هاي عمومي و توانمندي‌ها و تسلط بر كار و تخصص ما بايد معيار هماهنگي دروني كابينه را هم مدنظر قرار بدهيم. كابينه يك مجموعه‌ي واحد است. يك ماموريت بيشتر ندارد، اما در بخش‌هاي مختلف تقسيم كار كرده است. تصور اين كه اعضاي كابينه جزاير مستقل از هم هستند، هم به لحاظ قانوني و هم به لحاظ مديريتي تصور غلطي است. آن تيمي برنده است كه هماهنگ بازي كند. مربي و مدير تيم به نوعي بايد گزينش كند كه اين تيم يا گروه هماهنگ بتواند كارش را انجام دهد و هماهنگي دروني كابينه براي ما يك معيار بسيار مهمي است.

وي افزود: نكته‌ي بعد اينكه توجه داشته باشيم، مشهور بودن صرف يا صرف مشهوريت دليل كارآمدي و شايستگي نيست. اگر ما بخواهيم دنبال مشاهير بگرديم معنايش اين است كه در يك حلقه‌هاي مشخصي همواره بايد محدود بمانيم. كشور ما هزاران استعداد دارد كه مي‌توانند بيايند و نوآوري و ابتكار و خرق عادات را براي كشور باز كنند. اگر ما اسير شهرت بشويم مطمئنا راه را براي بروز و رشد اين استعدادها مسدود كرديم. ضمن اينكه يكي از شعارهاي اصلي رييس جمهور در دوره‌ي انتخابات اين بود كه مي‌خواهد حلقه‌هاي مديريتي را براي عناصر جديد باز كند و ما در حال انجام همين كار هستيم.

احمدي‌نژاد گفت: شما مي‌دانيد كه متاسفانه نگاه حزبي و جناحي در بعضي از سازمان‌ها طي ساليان متمادي باعث شده، عده‌اي خاص مناصب مجموعه را در اختيار بگيرند و مداوم دست به دست كنند و اتفاقا بيشتر مشكلات كشور در همان سازمانهاست. اصلا اجازه ندادند كسي رشد كند و معاون وزير يا وزير شود. بايد اين را بشكافيم و من با افتخار خدمتتان عرض مي‌كنم كه دولت در حال انجام اين كار بزرگ است. اين نوع تصميم‌گيري حتما فشار سنگيني را در وهله‌ي اول به رييس‌جمهور و بعد به اعضاي كابينه وارد مي‌كند. اما بالاخره ما بايد يك روز اين كار را انجام دهيم و اين تصميم بزرگ اتخاذ مي‌شد.

وي با بيان اين كه يكي از هنرهاي انقلاب اسلامي شناساندن چهره‌هاي ناشناخته‌ به ملت است، خطاب به نمايندگان مجلس گفت: بسياري از شما نمايندگان وقتي كانديدا شديد عيبي كه به شما مي‌گرفتند اين بود كه شما ناشناخته‌ايد، نامشهوريد ممكن است مردم آن‌ها را انتخاب نكنند. بسياري از شخصيت‌هايي كه امروز ما در انقلاب داريم يك زماني كاملا ناشناخته بودند اما آن‌ها توسط مديريت انقلاب، مديريت كشور شناسايي شدند، بالا آورده شدند، اختيارات، امكانات و فرصت در اختيارشان قرار گرفت و به مديريت توانمند تبديل شدند. اگر قرار بود ما در سطح مشاهير باقي بمانيم، حتما در انقلاب تحولي اتفاق نمي‌افتاد. از شعارهاي ديگر اين دولت تحول بود. بدون ترديد يكي از زمينه‌ها و ايجاد تحول تغيير در مديريت‌ها در مناصب مختلف است. دولت به دنبال تحول است. خود شما شاهديد بعضي از وزرايي كه در دور اول به مجلس معرفي كرديم اكثريت عزيزان اعلام كردند آن‌ها را نمي‌شناسند، چگونه به آن‌ها اعتماد كنيم. بعد از رايزني‌ها و تعامل خوبي كه انجام شد و ابتكار عملي كه براي اولين بار بعد از انقلاب اتفاق افتاد، يعني نزديك به سه هفته قبل از روز راي اعتماد، كل اسامي در اختيار مجلس قرار گرفت. رايزني‌ها و بحث‌هاي زيادي صورت گرفت و بعد ديديم كه چه شايستگاني بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران دكتر محمود احمدي‌نژاد، ادامه داد: بيايد با هم اين اميد را در دل همه‌ي جوانان زنده نگهداريم كه اگر تلاش كنند، خودباور باشند و روي پاي خود بايستند بدون حمايت‌هاي حزبي و گروهي نظام از همه‌ي ظرفيت‌هاي آن‌ها استفاده خواهد كرد.

وي با اشاره به بحث عدالت تصريح كرد: محور و كليد كار اين دولت تحقق عدالت است. باور ما اين است كه كليد حل مشكلات امروز كشور ما نگاه عدالت‌مدار، عدالت‌گستر و عدالت‌پيشه است. آن چيزي كه امروز از همه‌ي برنامه‌ريزي‌ها و اجراييات ما غايب است، همين نگاه عدالت‌محور است. خوشبختانه در دولت با اين نگاه، تاكنون تصميمات بسيار خوبي در واگذاري سهام عدالت، محدود كردن موسسات دولتي از توسعه‌ي سرمايه‌گذاري جديد، توزيع مناسب منابع بانك‌ها و صرفه‌جويي در هزينه‌هاي جاري و مصرفي و چند برنامه‌ي ديگر اتخاذ شده است.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: علت اشاره‌ي من به عدالت در اين بخش اين است؛ عدالت، آرمان و گفتمان مشترك مجلس هفتم و دولت نهم است. بدانيد هر گامي كه اين مجلس و اين دولت جهت برپايي عدالت بردارد، با دشمني و مخالفت دشمنان از خارج و داخل مواجه مي‌شود. امروز هياهويي كه عليه ملت ما هست علت عمده‌اش به خاطر پيگيري اين رويكرد انقلابي، اسلامي و علمي است. اجراي عدالت دست بسياري را از بيت‌المال كوتاه خواهد كرد. دست بسياري را از دست‌اندازي به منابع بانكي و منابع ملي كوتاه خواهد كرد. فرصت از كساني كه يك شبه ره صد ساله را طي كردند گرفته خواهد شد.

وي ادامه داد: به بعضي از عزيزان عرض كردم، بنده را نهي كردند. بنده عرض كردم يك فهرست بلندي امروز از دست‌اندازي‌هاي بعضي از عناصر به بيت‌المال در اختيار بنده است. من مي‌خواستم در محضر شما به برخي از اين‌ها اشاره كنم، اما دوستان شفيق گفتند حالا كنار بگذار، نمي‌خواهد بگويي، كارت را بكن، ما هم نصيحت دوستان مشفق را پذيرفتيم، براي شرايط ديگري گذاشتيم. شما بهتر مي‌دانيد چون شما هم درگير اين فشارها هستيد به همان اندازه كه دولت درگير است. چه بسا بيشتر، چراكه حوزه‌ي تماس مردمي شما بيشتر است و اطلاعات بيشتر و درست‌تر دريافت مي‌كنيد، عكس‌العمل نشان مي‌دهيد، فشارها را هم مي‌شناسيد. كساني كه از اجراي عدالت متضرر مي‌شوند نمي‌آيند بگويند كه ما دستمان از بيت‌المال كوتاه شده به همين دليل داريم فرياد مي‌زنيم و فشارها مي‌آوريم.

رييس‌جمهور با بيان اين كه كه شيوه‌ي اين دولت، گله‌گزاري نيست، و نگاه دولت هميشه به آينده، به كار مثبت، خدمت و كار اثباتي است، ادامه داد: عزيزي مي‌گفت من از اول انقلاب آمده‌ام وضعيت دولت‌ها را بررسي كردم، نداريم دولتي را كه در دو ماه اول استقرارش با اين حجم عظيم از وجوه تبليغاتي منفي در خارج و داخل كشور مواجه شده باشد. البته چون ما مي‌دانيم و شما هم مي‌دانيد علتش كجاست، ريشه‌اش كجاست، نه پاسخ مي‌دهيم و نه علاقمنديم كه پاسخ دهيم و نه خيلي آزرده مي‌شويم. ما مي‌دانيم كه علت ناراحتي‌ها از كجاست، هيچ‌وقت نمي‌آيند بگويند چون اين مصوبه‌ي دولت دست ما را از فلان مجموعه‌ي دولتي كوتاه كرد، ناراحتيم. مي‌آيند اتهاماتي به اين دولت مي زنند، اين دولت هدفي جز تصميم‌گيري قانونمند و علمي، جز جهت‌گيري اسلامي و مردمي ندارد. همين مصوباتي كه ما تاكنون در مورد اختصاص داشته‌ايم مصوباتي بسيار مردمي و بسيار مترقي است.

وي با اشاره به مصوبات شوراي توسعه‌ي صادرات از آن به عنوان يك مصوبه‌ي بسيار قوي و موثر در حمايت و تقويت صادرات ياد كرد و افزود: مصوبه‌ي دولت براي حل معضل كارگران و كاركنان خدماتي نيز يك تصميم شجاعانه بود. مصوبه‌ي شوراي اقتصاد براي كنترل سرمايه‌گذاري‌هاي جديد توسط موسسات اقتصادي نيز همين‌گونه بود. پانزده سال است كه مي‌گوييم تصدي‌گري دولت سم مهلكي براي اقتصاد است. به قول يكي از نمايندگان مجلس از سال 70 تا 80 نسبت سرمايه‌گذاري جديد موسسات دولتي به واگذاري به بخش خصوصي و مردم از 10 برابر تا 508 برابر بود كه ما آن را قطع كرديم، مصوبه‌ي جديد دولت است كه منابع بانكي را بايد عادلانه در سطح كشور توزيع كرد.

وي گفت: اگر كساني به صرف اتصال به برخي مراكز كشور بيايند 10 ميلياردي، 15 ميلياردي از بانك‌ها وام بگيرند و وقتي بانك سراغشان مي‌رود تا اقساطشان را برگردانند، با قلدري مي‌ايستند و مي‌گويند ما نمي‌دهيم، دولت آن‌ها را تحمل نمي‌كند و دست آن‌ها را از بيت‌المال قطع خواهد كرد. آن‌ها نمي‌آيند بگويند، چون دست ما از بيت‌المال قطع شده است، ما فرياد مي‌زنيم. آن‌ها مي‌آيند و مي‌گويند دولت تندروي مي‌كند، دولت كجا تندروي كرد؟ به ما گفتند فلان وزير شما صحبتي كرد، اقتصاد كشور دارد متلاشي مي‌شود. من سوال كردم اين چه نوع اقتصادي است، بيش از دو هزارميليارد تومان و بيش از 400 ميليارد دلار طي اين شانزده سال هزينه شده، اين چه اقتصادي است كه با يك صحبت وزير متلاشي مي‌شود. در دنيا كشورهايي هستند كه شش ماه به شش ماه كل دولتشان عوض مي‌شود، اقتصادشان دست نمي‌خورد. اين چه اقتصادي است. اين را بايد درست كنيم، براي درست كردن آن به جابجايي يك سري از افراد و عوض شدن يك سري سياست‌ها نيازمنديم. يك سري دست‌ها كوتاه و يك سري اولويت‌بندي‌ها عوض شود.

رييس‌جمهور با اشاره به سفر روز چهارشنبه‌ي هيات دولت به خراسان جنوبي، محروميت‌هاي اين استان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: مگر مجلس اصولگرا و دولت عدالت‌گستر مي‌توانند اين مسائل را تحمل كنند؟ اصلاحش اين است كه يك سلسله منابع بايد از يك جاهايي كنده شود برود آن‌جا، قضايايي عنوان مي‌كنند و آن‌ها را با مسائل ملي و امنيت كشور ارتباط مي‌دهند. علت فرياد‌ها، اين مسائلي كه مي‌گويند نيست. بدانيد دولت با همين تدبير و هوشمندي مسير اصلاح ريشه‌اي چرخش كارها را در كشور دنبال خواهد كرد و اين فضاسازي‌ها هيچ تاثيري بر تصميمات كليدي و زيربنايي دولت نخواهد داشت. ان‌شاءالله با پشتيباني مردم، شما و با توكل به خدا جلو خواهيم رفت.

وي درباره‌ي آن‌چه از سوي برخي مبني بر حجم تبليغات عليه دولت بيان مي‌شود، گفت: اين تبليغات جرم محرز است، توهين به رييس‌جمهور جرم محرز است، اما چون مي‌فهميم چه كار مي‌كنيم، و مي‌دانيم كه داريم كجاها را اصلاح مي‌كنيم، وقت خودمان و وقت شما را صرف پيگيري اين امور نمي‌كنيم. ما فكر مي‌كنيم پاسخ به بيگانگان و بدخواهان داخلي اين است كه كشور عزيزمان را آباد كنيم. پاسخ اين است كه ما مشكلات اقتصادي‌مان را برطرف كنيم.

احمدي‌نژاد گفت: بازدهي كار و سرمايه‌گذاري در كشور ما شش‌دهم درصدد است، در حالي كه بايد حداقل 5 / 1 باشد. چه كسي بايد اين كار را بكند؟ ما. مطمئنم با اين رويكرد آگاهانه و انقلابي، و حضور بسيار هوشمندانه‌اي كه مجلس در همه‌ي عرصه‌هاي داخلي و خارجي دارد و اتصال و پيوند و همدلي كه بين مجلس و دولت است، مسائل كشور در مسير صحيح جلو خواهد رفت و ما هر روز شاهد حل يك مشكل و ارتقا در يك بخش مهم كشور خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور در ادامه‌ي جلسه‌ي دفاع از وزراي پيشنهادي خود به مجلس، با اشاره به وزير پيشنهادي براي آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش شايد مهم‌ترين سازمان اداري و اجرايي كشور باشد و كوچك‌ترين انتظار من از شما راي اعتماد به وزير است. زيرا ما بعد از اين بيشتر با هم كار داريم و در مورد اين وزارتخانه بايد چندين تصميم بزرگ بگيريم.

وي ادامه داد: شما از وضعيت آموزش و پرورش مطلع هستيد و مي‌دانيد چه اتفاقاتي در آن افتاده و البته زحمت‌هاي زيادي در آن كشيده شده است. ما از متن آموزش و پرورش، برادري را انتخاب كرده‌ايم كه عمر و زندگي‌اش را در آموزش و پرورش گذرانده و به قول ما گچ‌خور است. بدنه را مي‌شناسد و مفتخر است كه در ابتداي انقلاب عزيزاني به وي حكم داده‌اند و در مسووليت‌هايي كه تاكنون داشته موفق بوده است، هم‌چنين داراي نگاه و ايده‌هايي بوده و كار مي‌كند. ايشان مديريت‌هاي متعددي داشته است و به نظرم اگر راي اعتماد مجلس به ايشان تعلق گيرد، آموزش و پرورش از حوزه‌ي سياسي، گروهي و جناحي خارج خواهد شد. آموزش و پرورش مثل همه‌ي دستگاه‌ها كاملا ملي است و كساني كه در آن كار مي‌كنند اگر به فكر كارهاي گروهي و باندي باشند براي آن دستگاه يك سم مهلك است.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: آموزش و پرورش بايد از اين فضاي جناحي خارج شود زيرا متعلق به نسل‌هاي آينده و انقلاب است. آموزش و پرورش در مرحله‌ي اول بايد مسائل دروني خود را حل كند و بعد گام‌هاي بلند را بردارد كه خوشبختانه ايشان برنامه‌هاي بسيار خوبي را تدوين كرده‌اند كه همان برنامه‌هاي دولت است.

رييس‌جمهور با بيان اينكه آموزش و پرورش نياز به عناصر سياسي ندارد، گفت: اين وزارتخانه يك انسان فرهنگي مي‌خواهد كه به لطف خداوند ايشان يك عنصر فرهنگي هستند.

وي درباره‌ي وزير پيشنهادي وزارت تعاون نيز گفت: ايشان فردي است كه زندگي‌اش را وقف انقلاب كرده است و من ايشان را حدود شانزده سال است كه مي‌شناسم. به لطف خداوند در طول اين دو ماه و چند روز ايشان بر كل وزارت تعاون احاطه پيدا كرده است و مهم‌تر از آن اين است كه ايشان باورمند به نقش تعاون در اقتصاد كشور است. ايشان روحيه‌ي بسيار آرام، پيگير، پركار، دقيق و نگاه علمي به بخش تعاون دارد، با تجربيات همه جانبه و متنوع كه كارآمدي ايشان را در وزارتخانه دو چندان خواهد كرد.

رييس‌جمهور اظهار داشت: توجه داشته باشيد كه مانند وزارت آموزش و پرورش ارتقاء جايگاه تعاون و افزايش سهم تعاون هم جزء تصميمات و آرمان‌هاي اين دولت است. در بحث واگذاري سهام ان‌شاءالله مي‌بينيد كه ساز و كار اصلي ما از طريق تعاوني‌هاست و حتي صندوق مهر امام رضا از محورهاي اصلي ايجاد اشتغالش حمايت از تعاوني‌هاست و به نظرم مي‌رسد كه آقاي ناظمي از مديراني خواهند بود كه در آينده هم مجلس و هم دولت از انتخاب‌شان راضي خواهند بود.

رييس‌جمهور هم‌چنين درباره‌ي وزارت رفاه و تامين اجتماعي توجه به اين نكته را قابل توجه دانست كه وزارت رفاه با قانوني كه مجلس نوشته عمدتا يك وزارت اقتصادي و صنعتي است و ادامه داد: تصور برخي كه فكر مي‌كنند اين وزارتخانه يك وزارت درماني، پزشكي و بهداشتي است درست نيست. بلكه بخش عمده‌ي وزارت رفاه مديريت مجموعه‌ي تامين اجتماعي است كه شركت‌ها و موسسات اقتصادي و صنعتي بزرگ را بايد مديريت كند و شركت‌ها و موسسات تحت پوشش بازنشستگي را اداره كرده و منابع ارزش افزوده براي خود توليد كند تا بتوانند به مردم برسند.

وي گفت: خوشبختانه آقاي كاظمي از آن مديراني هستند كه بايد كشف شوند. خدا را شاكريم كه ما را به سمت اين افراد هدايت كرد و خدا را شاكريم كه ما آنها را به جامعه معرفي كرديم. جوان مومني كه با نگاه به سابقه‌اش مي‌بينيم دائم در حال تكاپو در هر مديريتي موفق بوده است و از مديران گوناگون امتياز و جايزه دريافت كرده است. نگاه عدالت‌محور و نگاه حفظ حرمت بيت‌المال از ويژگي‌هاي اين برادر عزيز است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه سازمان تامين اجتماعي در ابتداي انقلاب از 26 نفر مي‌گرفت و به يك نفر مي‌داد، افزود: امروز اين نسبت هفت به يك شده است و به سرعت يك به يك خواهد شد، به اين معنا كه وزارت تامين اجتماعي بايد ايجاد درآمد كند زيرا در غير اين صورت به زودي فهرست بلندي از تقاضاها براي تامين كارگران و بازنشستگان جلوي ميز دولت و مجلس خواهد بود و ما نمي‌توانيم آن‌ها را پاسخ دهيم.

وي ابراز اميدواري كرد كه با حضور وزير پيشنهادي وزارت رفاه و تامين اجتماعي از سرمايه‌ي عظيم بازنشستگي و تامين اجتماعي به طور بهينه استفاده شود و در خدمت ملت قرار گيرد.

رييس جمهور خاطرنشان كرد: انتخاب اين افراد به معناي نفي ديگران نيست. زيرا بالاخره ما بايد يك نفر را انتخاب كنيم. براي وزارت آموزش و پرورش در همين مرحله‌ي دوم بيش از پانزده نفر مورد بررسي خود بنده قرار گرفتند و در چندين جلسه با آن‌ها صحبت كرديم و ساعت‌ها وقت صرف شد. همين طور در مورد وزارت‌خانه‌هاي ديگر اين كار صورت گرفت.

وي هم‌چنين با تشكر از صادق محصولي( وزير پيشنهادي نفت كه از همان ابتداي كار اعلام انصراف كرد)، گفت: ايشان از نيروهاي انقلاب است كه در طول انقلاب در حساس‌ترين مواقع جان خود را براي انقلاب به ميان صحنه آورده و همه جا با تمام وجود و صادقانه وارد شده است. ايشان ورودي سال 56 دانشگاه علم و صنعت است، در كوران انقلاب با ايشان آشنا شديم و از ابتداي انقلاب ايشان در انجمن اسلامي، جهاد، استانداري آذربايجان غربي، فرمانداري اروميه، سپاه منطقه‌ي پنج و راه‌اندازي تيپ ويژه‌ي پاسداران و راه‌اندازي لشكر ششم پاسداران و ده‌ها عمليات برون‌مرزي فرماندهي كرده است.

رييس جمهور خطاب به نمايندگان مجلس گفت: با اتفاقاتي كه در تصميم‌گيري‌هاي كشور رخ داد، بخشي از نيروهاي انقلاب ترجيح دادند كه پس از جنگ، عرصه‌ي مديريت كشور را كنار بگذارند و در جايي ديگر خدمت كنند. ايشان وقتي وارد بخش خصوصي هم شد، فرد موفقي بود.يك انسان توانمند ورزيده و پايبند به موازين انقلاب، بسيار باهوش و توانمند است. روزي كه من از ايشان خواستم به دولت بيايند ايشان امتناع كرد و در نهايت به استخاره متوسل شد كه جواب منفي داد. ما از ايشان خواستيم كه گزينه‌هاي مختلفي براي وزارت نفت داريم اما نيازمند تحول عظيم در اين وزارتخانه هستيم. وزارت نفت مملو از نيروهاي دلسوز، فداكار و انقلابي است و ما يك مدير انقلابي براي راس اين وزارتخانه مي‌خواهيم تا همه‌ي اين نيروها در خدمت خودكفايي كشور قرار گيرند و بالاخره ايشان با فشار ما پذيرفت.

وي ادامه داد: من با اشاره به خاطره‌اي از زمان جنگ به ايشان گفتم كه من از شما براي خدمت به انقلاب با ويژگي‌هاي اين دولت دعوت مي‌كنم و ايشان پذيرفت و من يقين كردم كه ايشان كند و براي خدمت آمد.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه دولت تابع راي و تشخيص مجلس است، گفت: اختيار با مجلس است. تمايل نسبت به وزير پيشنهادي براي وزارت نفت ضعيف است و ما براي اين وزارتخانه كسي را مي‌خواهيم كه آراي بسيار بالايي داشته باشد و ايشان باز هم منت بر من گذاشتند و آن يادداشت را دادند و من علي‌رغم ميل قلبي‌ام آن‌را پذيرفتم و آن‌را به دكتر حداد دادم و ايشان خواند.

وي با بيان اينكه مجلس هفتم در تمام عرصه‌ها بسيار فعال عمل كرده است، افزود: اين اصول|‌گرايي كه در شما و در دولت است ما را وادار مي‌كند كه دقيق بررسي كنيم و ضمن حفظ رفاقت‌ها و همدلي‌ها، كارهايي كه براي كشور انجام مي‌شود، بسيار جدي باشد و خوشبختانه من ديدم كه مجلس بسيار جدي است و از اين بابت هم از مجلس تشكر مي‌كنم و خدا را سپاسگذارم كه مجلسي داريم كه در دفاع از حقوق انقلاب بسيار جدي، مصمم و هوشمند است.

رييس جمهور ابراز اميدواري كرد؛ با راي اعتمادي كه مجلس به سه وزير پيشنهادي خود به مجلس خواهد داد، كابينه كامل‌تر شود و دولت بتواند با قدرت بيشتر در خدمت آرمان‌ها و انجام وظايف خود قرار گيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha