• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۸۴ / ۲۲:۱۴
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 8408-11844
  • خبرنگار : 90062

با تجليل از 24 نام‌آور علمي و فرهنگي كشور پنجمين همايش «چهره‌هاي ماندگار» برگزار شد

با تجليل از 24 نام‌آور علمي و فرهنگي كشور
پنجمين همايش «چهره‌هاي ماندگار» برگزار شد

همايش «چهره‌هاي ماندگار» با تجليل از 24 تن از فرهيختگان و اساتيد عرصه‌هاي مختلف علمي، فرهنگي و هنري كشور و سه شخصيت خارجي در عرصه ادبيات و ايران‌شناسي دقايقي پيش به كارش پايان داد.

به گزارش خبرنگار «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس عزت‌الله ضرغامي - رييس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي - در سخناني در اين مراسم از «چهره‌هاي ماندگار» به عنوان هويت ملي مردم ايران ياد كرد و گفت : در زماني كه سرگرداني و بي هويتي چالش بزرگ بشريت است، تكريم از اساتيد علم و فرهنگ جايگاه ويژه‌اي دارد.

وي همچنين از راه اندازي راديو گفت‌وگو در باب نظريه پردازي خبر داد و اظهار داشت: اين راديو در باب نظريه‌پردازي در علوم مختلف و بنيادي‌ترين مسائل فكري و نظري به زودي كارش را آغاز مي‌كند.

در اين مراسم همچنين تعدادي از چهره‌هاي ماندگار از جمله آيت‌الله سيد محمد موسوي بجنوردي، دكتر علي اكبر ولايتي، دكتر علي اكبر فرهنگي و دكتر شهربانو عريان نيز سخنراني كردند.

در اين مراسم «دكتر پرويز كردواني» در رشته «جغرافيا»، «دكتر منوچهر ستوده» در رشته «جغرافياي تاريخي»، «دكتر ميرجلال‌الدين كزازي» در رشته «ادبيات فارسي»، «دكتر اسماعيل حاكمي بالا» در رشته «ادبيات»، «دكتر علي اكبر فرهنگي» در رشته «مديريت»، «آيت الله سيد محمد موسوي بجنوردي» در رشته «حقوق خصوصي» و «منوچهر آتشي» در رشته «شعر» به عنوان چهره‌هاي ماندگار مورد تجليل قرار گرفتند.

دكتر «عباس‌قلي دانشور» نيز در رشته «جراحي قلب»، «دكتر علي اكبر ولايتي» در رشته «پزشكي كودكان»، «دكتر احمد شيمي» در رشته «ميكروب شناسي»، «دكتر نادعليان» در رشته «دامپزشكي»، «دكتر عباس شفيعي» در رشته «واكسينولوژي» و «دكتر شهربانو عريان» در رشته «فيزيولوژي غدد درون ريز» به عنوان چهره ماندگار معرفي شدند.

در زمينه‌هاي علوم پايه، فني - مهندسي و كشاورزي نيز « دكتر اميدعلي شهني كرمزاده» در رشته «رياضيات»، «دكتر جلال حجازي دهاقاني» در رشته «مهندسي متالورژي»، «دكتر سيد مهدي گلابي» در رشته «شيمي»، «دكتر سيد محمد حسين جزيره‌اي» در رشته «كشاورزي» و «استاد پرويز شهرياري» در رشته «آموزش رياضيات» معرفي و تجليل شدند.

«استاد كيخسرو خروش» در رشته «خوشنويسي»، «استاد جوادي پور» در رشته «نقاشي»، «هوشنگ مرادي كرماني» در رشته «قصه‌نويسي كودكان»، «استاد فرامرز پايور» در رشته «موسيقي» و «پرويز بهرام» در رشته «دوبلاژ» از ديگر «چهره‌هاي ماندگار» تجليل شده در همايش امشب بودند.

در اين مراسم همچنين از «سردار علي فضلي» به عنوان چهره ماندگار «دفاع مقدس» تجليل شد.

گفتني است در اين همايش همچنين از دكتر «كامنسكي» انديشمند روسي به پاس سال‌ها تحقيق در زمينه ايران‌شناسي و همچنين از «شكوري» اديب تاجيكستاني و «يه اي ليان» از چين به عنوان چهره‌هاي ماندگار ادبيات با حضور سفراي كشورهايشان تقدير شد.

در پنجمين همايش «چهره‌هاي ماندگار» همچنين از تمبرهاي يادبودي كه با تصوير چهار «چهره ماندگار» به چاپ رسيده، پرده‌برداري شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha