• شنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۸۴ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8412-17230.39483

وزير علوم خبر داد: طرح ساماندهي كنكور در دولت بررسي مي‌شود دانشگاه‌هاي مرزي در پذيرش دانشجو از كشورهاي همجوار فعال مي‌شوند

وزير علوم، تحقيقات و فناوري تاكيد كرد:‌ تا اين لحظه گزارشي از ناامني دانشگاه‌هاي مرزي به ما نرسيده است.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر محمد مهدي زاهدي امروز در حاشيه مراسم توديع و معارفه رييس پيشين و جديد سازمان سنجش آموزش كشور، در جمع خبرنگاران، تصريح كرد: سياست‌هايي در مورد دانشگاههاي مرزي داريم كه امنيتي نيست، بلكه اين دانشگاه‌ها بايد در پذيرش دانشجويان ساير كشورها بويژه كشورهاي همسايه و همجوار فعال شوند.

زاهدي در مورد طرح ساماندهي كنكور نيز گفت: بايد منتظر باشيم كه اين طرح در مراجع ذيصلاح بررسي شود.

به گفته وزير علوم، اين طرح هم اكنون در دولت است و پس از آن بايد به مجلس يا شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارجاع شود.

وزير علوم با بيان اينكه براي ارتقاي جايگاه وزارت علوم در ابعاد مختلف كار مي‌كنيم، خاطرنشان كرد: در بحث آموزش و پژوهش و ساختار حركت‌هاي جدي آغاز كرده‌ايم و خوشبختانه پيش از من نيز در زيربناي تئوري آن كار شده و بايد آنها را عملياتي كنيم.

دكتر زاهدي توضيح داد: در بحث آموزشي به شدت به دنبال توسعه دانشگاه‌ها در تحصيلات تكميلي و ايجاد رشته‌هاي ميان رشته‌اي هستيم و آن را به عنوان استراتژي جدي دنبال مي‌كنيم و در مناطق محروم نيز آموزش عالي بر اساس نياز مردم توسعه پيدا كند و نمي‌خواهيم بدون هدف به ايجاد و توسعه دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي اقدام كنيم.

وي با تاكيد بر لزوم كيفي بودن آموزش ادامه داد: نياز محلي نيز برايمان حائز اهميت است.

دكتر زاهدي در ادامه نظارت جدي بر آموزش در دانشگاه‌ها بويژه در دانشگاه‌هاي غيردولتي را برنامه ديگر وزارت علوم دانست و تصريح كرد: از سال آينده اين بحث به طور جدي پيگيري و با متخلفان برخورد مي‌شود و جنبه هدايتي و سوق دانشگاه به ارتقاي كيفي مدنظر است.

وزيرعلوم از تدوين سند راهبردي فرابخشي پژوهشي خبر داد و گفت: اميدواريم اين سند در شوراي عالي علوم و فناوري تصويب شود تا پس از آن به دنبال اجراي اين سند باشيم.

دكتر زاهدي در خاتمه تقويت انجمن‌هاي علمي دانشجويي در دانشگاه‌ها را از برنامه‌هاي معاونت فرهنگي وزارت علوم اعلام كرد و اظهار داشت: راه‌اندازي مناظره علمي و كرسي‌هاي آزاد انديشي از برنامه‌هاي ديگر اين معاونت است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha