• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۳۸۵ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8508-09372
  • خبرنگار : 71282

حق شناس درگفت‌وگوباايسنا: رشد مناطق آزاد در 10 سال گذشته متناسب با انتظارات نبوده است مديريت مناطق آزاد به مديران كاركشته و باتجربه در مباحث تجاري نياز دارد

حق شناس درگفت‌وگوباايسنا:
رشد مناطق آزاد در 10 سال گذشته متناسب با انتظارات نبوده است
مديريت مناطق آزاد به مديران كاركشته و باتجربه در مباحث تجاري نياز دارد

عضو فراكسيون مناطق آزاد گفت: دبير جديد شوراي عالي مناطق آزاد براي موفقيت در اين بخش از مديران و افرادي استفاده كند كه در سطح ملي كاري با ارزش اقتصادي و بازرگاني انجام داده‌اند و با مديريت قوي و توانمند خود مناطق آزاد را به جايگاه حقيقي برسانند.

هادي حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در رابطه با معرفي دبير جديد شوراي عالي مناطق آزاد گفت: سازمان‌هاي جديدالتاسيس نظير مناطق آزاد به مديران كاركشته‌اي نياز دارد كه در سازمان‌هاي قبلي تجارب ارزشمندي را در زمينه‌هاي تجارت و بازرگاني كسب كرده باشند و عصاره تجارب خود را در مناطق آزاد به كار گيرند.

وي با بيان اين‌كه در 10 سال گذشته مناطق آزاد متناسب با انتظارات رشد نكرده‌اند، افزود:‌ در مقايسه با مناطق آزاد كشور‌هاي همسايه، مناطق آزاد كشور رشدي نداشته‌اند و اين همان نگاهي است كه مسئولان ارشد كشور نسبت به مناطق آزاد دارند. بنابراين اگر مديران كارآمد در اين مناطق منصوب نشوند نه تنها رشد مورد نظر اتفاق نمي‌افتد بلكه روال قبلي هم متوقف مي‌شود.

نماينده مردم بندرانزلي تصريح كرد: علي‌رغم آن كه مناطق آزاد با جاذبه خاصي در كشور مطرح شدند ولي رشدشان در حد انتظار نبود؛ به اين خاطر كه ساختار و بدنه كارشناسي چندان قوي نداشت و مديران ارشد كشور گمان مي‌كردند كه هر كسي را در آنجا منصوب كنند مي‌تواند منشاء تحول باشد.

عضو فراكسيون مناطق آزاد مجلس با بيان اين‌كه مناطق آزاد كشور نيازمند تعيين محدوده، تامين امكانات، رديف‌هاي بودجه و قوانين مورد نياز هستند، افزود: در كنار اين موارد با مشكل مديريت هم مواجه هستند و متاسفانه مجموعه اين عوامل منجر شده تا مناطق آزاد موفقي در اختيار نداشته باشيم.

وي در ادامه با بيان اين‌كه مناطق آزاد جاي افراد كوتوله به لحاظ اجرايي و اقتصادي نيست، متذكر شد: اگر مي‌خواهيم در بحث مديريت مناطق آزاد به توفيق دست يابيم و مناطق آزاد حرفي براي گفتن داشته باشند و اهداف برنامه‌هاي توسعه را محقق كنند، بايد از مديراني كه تجربه و كارنامه كاري قابل قبول در اين زمينه داشته‌اند استفاده كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha