• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۳۸۶ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8606-02837
  • خبرنگار : 71234

ديدارشاخه‌هاي جوانان و دانشجويان برخي احزاب با حسن روحاني؛ - راه نجات كشور، اعتدال است - تفاوت اصلاح‌طلبان و اصولگرايان چيست؟

شاخه‌هاي دانشجويان و جوانان احزاب موتلفه اسلامي، مشاركت ايران اسلامي، كارگزاران ، اعتمادملي ، مجمع نيروهاي خط امام(ره)، خانه‌ي كشاورز و اعتدال و توسعه ششمين ديدار خود را با حسن روحاني، رييس مركزتحقيقات و استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام، صبح امروز( دوشنبه) برگزار كردند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) سعيد اله بداشتي از مجمع نيروهاي خط امام (ره) با بيان اين كه افراد شركت كننده در اين جلسه قبلا در تشكل‌هاي اسلامي از دفتر تحكيم گرفته تا جامعه اسلامي فعاليت مي‌كردند، گفت: اين افراد درحال حاضر با سلايق مختلف دراحزاب مختلف فعاليت مي‌كنند و باورمشترك آنها اين است كه دل در گرو نظام داشته و هيچ گاه چشم به آن سوي آب‌ها نداشته و تمام انگيزه‌شان براي آباداني و توسعه كشور است.

اين فعال سياسي خاطرنشان كرد: ما معتقد هستيم و به باور رسيده‌ايم كه بايد با رفتار معتدلانه و عاقلانه در پرتوي سايه بزرگاني همچون شما گام برداشت از اين رو اميدواريم با حضور بزرگاني همچون شما حركت در جهت منافع ملي و كاهش مشكلات داخلي و خارجي و افزايش اشتياق جوانان براي فعاليت ميسر شود.

در ادامه اين ديدار نورمحمدي عضو شوراي مركزي شاخه‌ي جوانان جبهه مشاركت ايران اسلامي گفت: در شرايطي كه بزرگترهاي ما نمي‌توانند دور هم جمع شده و صحبت كنند، ما توانستيم حدود 5/1 سال با تمام اختلاف سليقه‌ها دور هم نشسته و مباحثه كنيم كه اين كار مباركي است.

اين فعال سياسي ادامه داد: مبناي نظارت بزرگان ما براساس اختلافات شخصي گذشته‌شان بوده كه در نتايج آنها تاثيرگذار است. از اين رو نگاه بزرگترها نگاه به گذشته بوده كه اين مانع مي شود تا آنها يك ميز بنشينند و گفت‌وگو كنند ولي نگاه جوانان نگاه به آينده است.

به گزارش ايسنا وي با بيان اين كه نام آقاي روحاني همواره با سياست خارجي همراه بوده است، ابراز عقيده كرد كه در دوره‌اي كه شما مسووليت تيم هسته اي را بر عهده گرفته بوديد، مسير به خوبي طي مي‌شد و اعتماد جهاني دراين راستا جلب شد ولي با تغيير اين رويكرد چشم انداز مثبتي در عرصه سياست خارجي ديده نمي‌شود. از اين رو اعتقاد و اعتدال و عقلانيت نياز كشور است و از شما انتظار مي رود كه در عرصه سياسي فعال‌تر باشيد.

نورمحمدي در ادامه اظهار داشت: با توجه به مظلوميتي كه در چند ماه اخير بر برخي از بزرگان وارد شده و برخي دوستان دستيابي به انرژي هسته اي را حاصل تلاش يك دولت دانسته و واقعيات 16 سال گذشته را هيچ مي‌دانند و حتي شعارهاي امام(ره) و انقلاب و شهدا را انحصاري كرده اند، انتظار داريم بزرگان نظام همچون شما از خروج كشور از شرايط فعلي نقش بيشتري داشته باشند.

در ادامه اين ديدار سلماسي دبير سياسي كارگزاران با بيان اين كه اين جمع داراي نقاط مشتركي همچون اين موضوع كه همه ايراني بوده، دل نگران آينده مملكت و مردم هستند و قرار است خود و فرزندانشان در ايران زندگي كنند، گفت: دور شدن از برنامه‌ها و چشم انداز توسعه گرفتن تصميمات عجولانه در مراحل مختلف، نگراني را در بين تمام اقشار ايجاد كرده است.

اين فعال سياسي با بيان اين كه برخي برخوردها با دانشگاه ، جوانان و دانشجو باعث ايجاد نگراني شده است، افزود: دانشگاه به عنوان محور توسعه پايدار كه در برنامه چشم انداز 20 ساله نيز به آن اشاره شده است، بايد به توسعه‌ برسد.

به گزارش ايسنا وي اضافه كرد: همه‌ي ما به اصول ايراني بودن، مسلمان بودن و پايبندي به قانون اساسي معتقديم پس در اين بين تفاوت بين اصلاح طلبان و اصولگرايان چيست؟ آيا گروه هايي كه اصلاح طلب هستند براساس اين اصول رفتار مي‌كنند يا طوري رفتار كردند كه اين اصول را نقد مي‌كنند؟ آيا ايراني نيستند و يا به قانون اساسي پايبند نبوده و يا مسلمان نيستند؟ پس با وجودي كه همه بر اصول معتقدند مرز بين اصولگرا و اصلاح طلب چيست؟

سلماسي خاطرنشان كرد: آقاي خاتمي و كروبي كه ياران امام بودند آيا رفتارشان با آن سه اصل تناقضي داشته است؟ پس اگر اين طور نبوده تخريب‌ها عليه آنها و آقاي هاشمي رفسنجاني وديگر عقلاي نظام براي چيست؟ ريشه تخريب‌ها كجاست و چه كسي دست به تخريب‌ها مي‌زند؟ اگر اين تخريب از داخل چارچوب نظام رخ مي‌دهد، جاي سوال دارد و به آينده‌ي نظام ضربه خواهد زد. چون اين بزرگان سرمايه نظام بودند و اگر از بيرون نظام است پس نهادهايي كه در اين رابطه بايد پيگيري كنند كجايند؟

وي با بيان اين كه مسير اعتدال بين دو جريان اصولگرا و اصلاح طلب كجاست؟ گفت: از شما خواستاريم تا معياري را تعريف كنيد كه اين دو طيف چگونه بايد در حد وسط خود رفتار كرده و مسير اعتدال را پيش رو گيرند.

بابايي، عضو شوراي مركزي شاخه‌ي جوانان و دانشجويان حزب اعتمادملي در اين ديدار با اشاره به ديدار اخير هيات دولت با مقام معظم رهبري گفت: در ديدار روز گذشته مقام معظم رهبري بر تحقق سند چشم انداز توسعه تاكيد و اشاره كردند كه اين سند فرادولتي و فراجناحي است و مجموع سه قوا بايد اهتمام بيشتري در اين زمينه داشته باشند و از سوي ديگر از گوشه و كنار شنيده مي‌شود كه در رابطه با سند چشم انداز اهمال‌هايي صورت گرفته است.

اين فعال سياسي ادامه داد: از شما خواستاريم در رابطه با روند حركت كلي كشور در راستاي تحقق سند چشم انداز تحقيق كرده و ارزيابي ها را ارايه داده تا همگان بدانند در چه وضعيتي هستيم.

به گزارش ايسنا، وي وضعيت تخريب بزرگان را نگران كننده خواند و خاطرنشان كرد: چند وقت پيش مقام معظم رهبري در ديدار با روساي قوه قضاييه از تخريب افراد انتقاد كردند ولي متاسفانه همچنان شاهد اين روند در برخي سايت‌ها و جلسات مختلف بزرگان نظام هستيم.

جولايي رييس كميته‌يي دانشجويي حزب موتلفه اسلامي با بيان اين كه اميد داشتم هنگامي كه دوستان در فضاي مركز تحقيقات قرار مي‌گيرند مباحث ارايه شده برگرفته از اين فضا و جايگاه آن همراه با عمق راهبردي و استراتژيكش باشد، گفت: توجه به مسايل روزمره موردي است كه همه دوستان به صورت فردي و گروهي در احزاب پيگيري مي‌كنند.

به گزارش ايسنا وي با بيان اين كه برگزاري نشست‌ها و ممارست براي حضور در اين جلسات به دليل آنكه جوانان ايران اسلامي مي‌خواهند براي آينده خود تصميم گرفته و براساس آن حركت كنند، برگزار شد، افزود: نگاه بزرگان و توصيه آنها در اين راه مي‌تواند راهگشاي مطلوبي براي اين جمع باشد.

وي با ابراز خوشحالي از اين موضوع كه همه امروز دم از اعتدال‌ورزي مي‌زنند، تصريح كرد: جوانان احزاب امروز به اين موضوع رسيده اند كه راه نجات كشور اعتدال است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha