• چهارشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8802-05646
  • خبرنگار : 90089

/گزارش وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به كميسيون برنامه و بودجه/ *افزايش ضريب نفوذ تلفن‌همراه و اينترنت به 63 و 30 درصد *توسعه 125 هزار كيلومتري فيبرنوري

/گزارش وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به كميسيون برنامه و بودجه/
*افزايش ضريب نفوذ تلفن‌همراه و اينترنت به 63 و 30 درصد
*توسعه 125 هزار كيلومتري فيبرنوري

قوامي گفت: محمد سليماني با حضور در جلسه روز گذشته - سه‌شنبه - كميسيون برنامه و بودجه از عملكرد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گزارش داد.

هادي قوامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: طبق گزارش سليماني ميزان واگذاري تلفن ثابت در ابتداي انقلاب 850 هزار خط بود كه اين عدد تا سال 84 به 18 ميليون و 600 هزار خط و از سال 84 تاكنون به بيش از 24 ميليون و 700 هزار خط رسيده است.

عضو هيات رييسه كميسيون برنامه و بودجه با اشاره به گزارش وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، افزود: هزينه ثبت‌نام تلفن ثابت در ابتداي انقلاب در شهر تهران يك ميليون و 200 هزار تومان بود كه هم‌اكنون به 50 هزار تومان كاهش يافته است. تعداد روستاهايي كه در ابتداي انقلاب از خطوط ارتباطي تلفن بهره‌مند بودند 112 روستا بود كه اين تعداد به 54 هزار روستا افزايش يافته است. در بخش تلفن همراه تا سال 73، حدود 9 هزار سيم‌كارت واگذار شده بود كه اين عدد هم اكنون به بيش از 45 ميليون سيم‌كارت رسيده است، به عبارت بهتر ضريب نفوذ تلفن‌همراه به 63 درصد افزايش يافته است.

نماينده مردم اسفراين خاطرنشان كرد: در بخش آنتن‌هاي بي‌تي‌اس در شروع كار 5150 آنتن مخابراتي نصب شده بود كه اين تعداد هم اكنون به 25 هزار آنتن افزايش يافته است، ولي در نقطه مقابل تعرفه‌هاي مخابراتي هيچ افزايشي نداشته است. پهناي باند نيز از 2 هزار مگابيت در ثانيه به 24 هزار مگابيت در ثانيه و كاربران اينترنت نيز به 21 ميليون نفر با ضريب نفوذ 30 درصد افزايش يافته است. طبق گفته وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اين وزارتخانه در تلاش است 5800 مدرسه متصل به شبكه اينترنت را در فازهاي بعدي به 20، 50 و 100 هزار مدرسه با تقسيم بندي 50 درصد وزارتخانه ارتباطات و فناوري اطلاعات و 50 درصد وزارت آموزش و پرورش، به انجام رساند.

وي عملكرد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در بخش زيرساخت‌هاي مخابراتي را از ديگر بخش‌هاي مهم گزارش سليماني برشمرد و افزود: شبكه فيبرنوري كه از سال 64 وارد كشور شده است تا سال 84 حدود 59 هزار كيلومتر در داخل كشور توسعه يافته بود، كه اين عدد تا سال جاري به بيش از 125 هزار كيلومتر رسيده است.

قوامي انتقال پادگان‌ها و ساير امكانات نيروهاي مسلح به خارج از محدوده شهرها را دستور جلسه دوم كميسيون برنامه و بودجه دانست كه با وجود بحث و بررسي پيرامون آن، راي‌گيري به جلسه بعد موكول شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha