• سه‌شنبه / ۱۵ دی ۱۳۸۸ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8810-07030

انتقاد استاندار بوشهر: پايتخت انرژي كشور، دانشگاه نفت و گاز ندارد استان بوشهر از نظر اعضاي هيات علمي بسيار فقير است

انتقاد استاندار بوشهر:
پايتخت انرژي كشور، دانشگاه نفت و گاز ندارد
استان بوشهر از نظر اعضاي هيات علمي بسيار فقير است

استاندار بوشهر با تاكيد بر اينكه استان بوشهر پايتخت انرژي كشور فاقد دانشگاه نفت و گاز است، از وزارت علوم خواست كه در اين زمينه اقدامات لازم را برعمل آورد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ابوطالب شفقت، روز سه‌شنبه در مراسم گشايش سي و هشتمين همايش معاونان آموزشي دانشگاه‌ها و موسسات عالي كشور، افزود: استان بوشهر داراي 900 هزار نفر جمعيت و 24 هزار كيلومتر مربع وسعت است، اين استان همچنين 700 كيلومتر از سواحل خليج فارس را در خود جاي داده است.

وي با بيان اينكه همه استان بوشهر را به عنوان منبع نفت و گاز مي‌شناسند، ادامه داد: تمام سرزمين استان بوشهر نفت و گاز است و اين ذخيره‌ايست كه كشور بايد از آن بهره مند شود.

شفقت با بيان اينكه در حال حاضر حدود 20 پالايشگاه‌ در استان موجود است، گفت: بايد قريب به 70 پالايشگاه و پتروشيمي نيز در اين استان ايجاد شود.

وي همچنين در ادامه به نياز استان براي اشتغال دائم 150 هزار نيروي متخصص اشاره كرد.

شفقت با انتقاد از ظرفيت پايين پذيرش دانشجو در دانشگاههاي دولتي استان بوشهر نسبت به ساير استانهايي كه حتي 60 درصد جمعيت اين استان را ندارند، تصريح كرد: اين انتقاد به وزارت علوم مطرح است و نيازمند است كه بر موضوع نيروي انساني استان بوشهر بررسي لازم صورت گيرد. چرا كه استان بوشهر از اين نظر محروم است و ما انتظار داريم كه وزارت علوم با توجه به نياز و شرايط استان برنامه‌ريزي دقيق‌تري را داشته باشد.

استاندار بوشهر در ادامه تصريح كرد: متاسفانه استان بوشهر از نظر اعضاي هيات علمي نيز بسيار فقير است.

وي با تاكيد بر اينكه در حوزه خليج فارس بايد كار علمي انجام گيرد، گفت: در اين زمينه هيچ كارآكادميكي انجام نشده است، همچنين هيچ كار زيستي در درياي خليج فارس صورت نپذيرفه است كه ما مي‌توانيم در اين زمينه نيز فعاليت داشته باشيم.

شفقت با اشاره به بخشي از فعاليت‌هاي انجام گرفته طي سال‌هاي اخير در استان بوشهر از پيشنهاد ايجاد شهرك نخبگان براي استقرار نيروهاي علمي در اين استان خبر داد.

به گزارش ايسنا، وي در ادامه سخنانش با بيان اينكه در حال حاضر برخي رشته‌هاي كه در جامعه ايجاد مي‌كنيم كاربردي در جامعه ندارد، گفت: متاسفانه ارتباط لازم بين وزارت علوم و استانداري‌ها وجود ندارد در صورتي كه استانداري‌ها داراي كميسيون‌هاي تخصصي هستند كه مي‌توانند به وزارت علوم كمك كنند.

شفقت در پايان بر لزوم توجه به تقويت روحيه خدمت در محيط دانشگاه‌ها اشاره كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha