• شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۰ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 9009-16412
  • خبرنگار : 71214

با تقدير از برترين‌هاي پژوهش كشور دوازدهمين جشنواره از پژوهشگران و فناوران برتر كشور برگزار شد

دوازدهمين جشنواره تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر كشور با تقدير از 126 برگزيده در بخش‌هاي پژوهشگران و فناوران برتر، مديران پژوهش و فناوري برتر، انجمن‌هاي علمي، قطب‌هاي علمي و نشريات برتر، موسسات پژوهشي، پارك‌هاي علم و فناوري، مراكز رشد و واحدهاي فناور برتر با حضور وزراي علوم، تحقيقات، فناوري و دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا وسيما آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس اسماعيل قادري‌فر، دبير ستاد ملي هفته پژوهش و فناوري كه در اين مراسم سخن مي‌گفت، اظهار كرد: برنامه‌هاي هفته‌ پژوهش از 22 آذر ماه با افتتاح رسمي دوازدهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري با حضور وزراي علوم و دفاع در محل دائمي نمايشگاه‌هاي تهران كار خود را آغاز كرد. همچنين همه ستادهاي استاني به همراه ستاد ملي هفته پژوهش از همان روز فعاليتهاي خود را آغاز كردند.

وي افزود: يكي از ويژگي‌هاي دوازدهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري برپايي فن‌بازار جمهوري اسلامي ايران است كه براي نخستين بار به عرضه بيش از 300 فناوري مختلف پرداخته است.

همچنين حضور بخش خصوصي به راهبري اتاق بازرگاني، صنايع و معادن ايران و حضور حدود 200 تاجر از بخش خصوصي براي عقد قرارداد در دوازدهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري كه فردا رخ خواهد داد، يكي از ويژگي‌هاي نمايشگاه است.

وي با اشاره به برگزاري مراسم زنگ پژوهش در سراسر كشور و به صورت نمادين در يكي از مدارس منطقه يك تهران با حضور وزراي علوم، تحقيقات و فناوري آموزش و پرورش به عنوان يكي ديگر از برنامه‌هاي هفته پژوهش سال جاري خاطرنشان كرد: انعقاد قرارداد فاز دوم هشت پروژه كلان ارتباط دانشگاه و صنعت كه مابين دانشگاه‌ها و صنايع به مبلغ بيش از 50 ميليارد تومان به امضا مي‌رسد يكي ديگر از برنامه‌هاي دوازدهمين نمايشگاه و جشنواره تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر كشور است.

قادري‌فر با بيان اين كه طرح‌هاي ارسالي به اين دوره از جشنواره‌ تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر رشد 40 درصدي نسبت به سال گذشته داشته است، گفت: در اين دوره از جشنواره حدود دو هزار پروژه و طرح دريافت شد كه از اين ميان 126 برگزيده از حوزه‌هاي مختلف مانند پژوهشگران برتر دانشگاهي‌، پژوهشگاهي و سازماني، فناوران برتر پارك‌هاي علم و فناوري و مراكز رشد، طرح‌هاي فناوري برتر، پراستنادترين مقاله علمي در نمايه‌ي بين‌المللي ISI و ISC انتخاب شدند. همچنين از سه بانوي فرهيخته برگزيده شده با همكاري شبكه زنان دانشمند جهان اسلام تقدير خواهد شد.

وي گفت: برگزاري دومين همايش ملي مديريت پژوهش و فناوري در 27 آذرماه يكي ديگر از برنامه‌هاي هفته پژوهش و فناوري سال جاري است.

قادري فر در پايان با اشاره به رونمايي از 14 دستاورد پژوهش و فناوري كشور به عنوان يكي ديگر از برنامه‌هاي دوازدهمين جشنواره تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر كشور تصريح كرد: همه 14 دستاورد برتري كه امروز رونمايي مي‌شود از دانشگاه‌هاي استان‌هاي مختلف مانند دانشگاه علوم و فنون خرمشهر، دانشگاه وليعصر رفسنجان، دانشگاه رازي كرمانشاه و غيره انتخاب شدند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha