• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۳۹۱ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91040704175

شب گذشته با حضور رييس‌جمهور

مراسم بزرگداشت شهداي هفتم تير برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهداي هفتم تير، شب گذشته در محل يادمان شهداي هفتم تير و با حضور محمود احمدي‌نژاد ـ رييس‌جمهور ـ برگزار شد.

مراسم بزرگداشت شهداي هفتم تير، شب گذشته در محل يادمان شهداي هفتم تير و با حضور محمود احمدي‌نژاد ـ رييس‌جمهور ـ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين رحيميان ـ نماينده ولي‌فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران ـ در اين مراسم با گرامي‌داشت ياد و خاطره شهيد بهشتي و 72 تن كه همراه او در انفجار حزب جمهوري اسلامي به شهادت رسيدند گفت: جريان منافقين كه همراه انقلاب بوجود آمد، همواره جنايت مي‌‌كند. ما بايد نسبت به اين جريان شناخت داشته باشيم و قربانيان آن را نيز بشناسيم.

وي با اشاره به آياتي از قرآن درباره خطر منافقين اظهار كرد:‌ منافقين همواره چهره افرادي را كه خواهان اصلاح هستند به خود مي‌گيرند ولي به جاي امر به معروف و نهي از منكر،‌ امر به منكر و نهي از معروف مي‌كنند و قربانيان جريان نفاق نيز همواره افرادي هستند كه موثر و نافع براي جامعه هستند.

رحيميان با اشاره به ترور مسئولان انقلاب پس از ماجراي عزل بني‌صدر، يادآور شد: منافقين قبل از 72 تن، سراغ مقام معظم رهبري رفتند و ايشان را در مسجد ابوذر مورد سوء قصد قرار دادند و اين نشان مي‌دهد كه مقام معظم رهبري نقش بسياري بالايي در پيشبرد خط امام داشت و به همين دليل در اولويت ترور آنها قرار گرفته بود و حتي قبل از هفتم تير سراغ ايشان رفتند اما از آنجايي كه صاحب اين انقلاب خداست و تاكنون نيز خداوند آن را حفظ كرده است و مصلحت اين شد كه مقام معظم رهبري به عنوان ذخيره براي انقلاب باقي بماند.

نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد در پاسخ به اين پرسش كه "چرا شهيد بهشتي ترور شد؟"، به نقش موثر او در پيشبرد اهداف انقلاب اشاره كرد و افزود: آنها مي‌‌خواستند با اين ترور‌ها نظام را تضعيف كنند، اما حضرت امام(ره) با تدابير داهيانه خود آنها را در رسيدن به اهداف خود ناكام گذاشت و در سخنان خود اعلام كرد‌ كه ملت ما با اين كارها بيدارتر مي‌شود و به جامعه روحيه داد و استقامت بخشيد.

وي با اشاره به تداوم توطئه‌ها از سوي جريان‌هاي فتنه‌گر و منافق تاكيد كرد: نمي‌شود انقلابي را كه 220 هزار شهيد داده است به شكست كشانيد. هرچه آنها توطئه كنند به خودشان برمي‌گردد و مي‌بينيد كه با وجود تحريم‌هاي اقتصادي امروز نظام جمهوري اسلامي در اوج اقتدار است. فتنه 88 همانند جريان منافقين موجب استحكام و اقتدار بيشتر نظام شد و نظام ما بعد از اين فتنه قدرتمندتر شده است. حتي بعد از آن بود كه جرقه بيداري اسلامي الهام گرفته از انقلاب در كشورهاي ديگر شكل گرفت.

رحيميان با بيان اينكه "انقلاب ما با خون شهداي هفتم تير، رجايي، باهنر و هزاران شهيد ديگر پايدارتر و استوارتر خواهد بود"، به ذكر خاطراتي از شهيد بهشتي پرداخت و گفت: شهيد بهشتي معتقد بود كه تاسيس شركت اقتصادي و به دنبال خريد و فروش سهام شركت رفتن، با مشي طلبگي سازگار نيست.

به گزارش ايسنا، پيش از سخنان رحيميان، حجت‌الاسلام باغاني ـ از بازماندگان انفجار هفتم تير ـ خاطراتي از هفتم تير و جلسه حزب جمهوري اسلامي را بيان كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha