• جمعه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 91062413628

"دريغ از قبول اشتباه" / وقتي مصاحبه‌ي بعد از المپيك روي تكواندو تاثير مي‌گذارد!

"دريغ از قبول اشتباه" / وقتي مصاحبه‌ي بعد از المپيك روي تكواندو تاثير مي‌گذارد!

جلسه شوراي گروه كارشناسي فني فدراسيون تكواندو در خصوص عملكرد تيم ملي در المپيك 2012 لندن برگزار شد و نتايج آن در نوع خود جالب بود.

جلسه شوراي گروه كارشناسي فني فدراسيون تكواندو در خصوص عملكرد تيم ملي در المپيك 2012 لندن برگزار شد و نتايج آن در نوع خود جالب بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين كميته 18 شهريور با حضور سيد محمد پولادگر رييس، غلامحسن ذوالقدري دبير فدارسيون،هادي افشار، مهدي بي باك، اصغررحيمي ناظر كميته ملي المپيك در تكواندو، محمدرضا زوار، سيد نعمت خليفه، هادي ساعي مدير فني ،علي محمد بسحاق مربي،فريبرز عسگري سرمربي تيم ملي و بيژن مقانلو در محل فدراسيون برگزار شد.

در اين جلسه اعضاء بعد از بحث و تبادل نظر در خصوص دامنه عملكرد و اجراي فني ورزشكاران اعزامي به المپيك لندن در گروه مردان به جمع بندي ذيل دست پيدا كردند؛

1- برخي مصاحبه ها و اظهار نظرهاي مغرضانه قبل و بعد از بازيهاي المپيك باعث عدم تمركز و حواشي در تيم ملي و جامعه تكواندو گرديد.

2- دو ملي پوش اعزامي به دليل آسيب ديدگي هاي كهنه به اوج آمادگي لازم در المپيك 2012 لندن دست پيدا نكردند.

3- يوسف كرمي در اوج آمادگي فيزيكي متاسفانه با بحران روحي و رواني مواجه شد و متعاقب آن به نتيجه دلخواه دست پيدا نكرد.

در پايان جلسه،تمامي اعضاء به اين جمع بندي دست پيدا كردند كه كسب مدال نقره المپيك از تيم دو نفره مردان بامدنظر قراردادن مشكلات و حواشي ايجاد شده نتيجه قابل قبولي است. اين در حالي است كه برخي كارشناسان غير وابسته به فدراسيون نتايج تكواندو را به هيچ وجه راضي كننده نمي‌دانند.

پس از اين نشست، نكات جالبي را مي توان از نتيجه اين يافت كه تناقض هاي زيادي را در خود جاي داده است:

- عنوان شده مصاحبه هاي قبل و بعد از المپيك تمركز ملي پوشان را برهم زد در حالي كه حدود دو ماه قبل از المپيك هيچ كارشناسي و حتي رضا مهماندوست و مجيد افلاكي هم صحبتي نكردند و اگر هم صحبت كردند بدون اشاره به كادر فني تيم ملي و عملكرد فدراسيون تنها به بيان نكات فني در مورد يوسف كرمي و محمد باقري معتمد پرداختند.

- بنا بر اعلام اين گروه كارشناسي، اگر هم مصاحبه اي مغرضانه بوده كه تمركز ملي پوشان را برهم زده، بهتر است گروه كارشناسي اعلام كند اين مصاحبه كجا و از سوي چه كسي بوده و اگر اينطور هم بوده كادر فني، روانشناس و فيزيوتراپ تيم ملي چه كار مي كردند و وظايف آنها چيست؟ نكته جالب اينجاست كه مصاحبه‌هاي بعد از المپيك چگونه مي‌توانسته روي عملكرد المپيكي‌ها تاثير داشته باشد؟!

- اين كميته‌ي بررسي، در بخش دوم اعلام نتايج گفته كه آسيب ديدگي هاي قديمي اجازه نداد ملي پوشان به اوج آمادگي برسند در صورتي كه قبل از اعزام همه مسولان فدراسيون و كادرفني تيم ملي اعلام كردند كه ملي پوشان شرايط بسيار خوبي دارند.

- در بند سوم نتايج كميته آمده كه يوسف كرمي به اوج آمادگي رسيده بود ولي مشكلات رواني اجازه نداد او نتيجه مطلوب كسب كند. در واقع بند سوم نظرات اين كميته با اظهارات بند دوم تناقض دارد و معلوم نيست آيا بالاخره ملي پوشان به اوج آمادگي رسيده بودند يا خير؟ اگر به اوج رسيده بودند كه مطالب بند دوم درست نيست و اگر نرسيده بودند كه بند سوم همه چيز را نقض مي كند.

در ادامه بخشي از مصاحبه هاي مسئولان فدراسيون و كادر فني تيم ملي در قبل و بعد از المپيك را مي‌خوانيد كه مي‌تواند جالب باشد.

مصاحبه هاي قبل از المپيك:

سه‌شنبه ۱۶ خرداد

سيد محمد پولاگر رييس فدراسيون: شرايط تكواندوكاران اعزامي به المپيك لندن نسبت به المپيك پكن بهتر است.

چهارشنبه ۷ تیر

فريبرز عسگري سرمربي تيم ملي: فيلم مبارزه تمام حريفان كرمي و باقري معتمد در لندن را بازبيني كرده و ريزترين نكات تكواندو كاران المپيك را مي‌دانيم. شبانه روز طبق چيزهايي كه مدنظر داريم و روي آنها برنامه‌ريزي ‌كرده‌ايم، كار مي‌‌كنيم. ما تمام بازي‌هاي 16 تكواندو كاري كه سهميه حضور در المپيك لندن كسب كرده‌اند را ديده‌ايم و به جرات مي گويم كه همه چيز در مورد نوع مبارزات آنها را مي‌دانيم.

جمعه ۹ تیر

دکتر کسرا کاظمی فیزیوتراپ تیم ملی تکواندو: یوسف کرمی و محمد باقری معتمد مصدومیت های قدیمی دارند اما برای حضور آنها در لندن مشکل ساز نخواهد بود. كرمي از ناحیه غضروف زیر کشکک آسیب دید که مورد عمل جراحی قرار گرفت و حدود دو ماه هم استراحت کرد. مصدوميت او اکنون کاملا بهبود یافته است. محمد باقری معتمد هم از ناحیه ساق پا آسیب دیده بود و در ناحیه ای هم شکستگی بسیار کمی داشت که به مرور زمان با برنامه هایی که انجام شد مشکل او هم حل شد و این آسیب دیدگی جزیی او را اذیت نمی کند و مشکلی ندارد.

سه‌شنبه ۱۳ تیر

علي محمد بسحاق مربي بدنساز تيم ملي تكواندو: كرمي و معتمد تا المپيك به آمادگي كامل مي‌رسند. همه چيز در اردوهاي تيم ملي سر جاي خودش است و ملي‌پوشان حدود 90 درصد آماده هستند. روند آماده‌سازي تيم ملي طبق برنامه پيش رفته و حتي از برنامه‌ها هم جلوتر هستيم.

دوشنبه ۲۲ خرداد

اصغر رحیمی ناظرکمیته ملی المپیک: کرمی و باقری معتمد بهترین های جهان هستند.

یکشنبه ۸ مرداد

غلامحسن ذوالقدري دبير فدراسيون: تمام كارها براي موفقيت تكواندو انجام شده است و ما حتي در ساعات 11 يا 12 شب هم تمرين مي‌كنيم. همه تفكرات و تمهيدات لازم براي موفقيت تكواندوي ايران در المپيك به كار گرفته شده و قطعا ملي‌پوشان تا اعزام به لندن به آن آمادگي مطلوب خواهند رسيد.

مصاحبه هاي زمان برگزاري المپيك:

پنجشنبه ۱۹ مرداد

باقري‌معتمد: يك لحظه تمركزم از دست رفت

جمعه ۲۰ مرداد

فريبرز عسگري: معتمد تمام تلاشش را كرد و تنها به دليل از دست رفتن تمركز مدال طلا را از دست داد.

وي حتي روز قبل از مبارزه يوسف كرمي گفت: يوسف قرعه سختي دارد و در اين وزن قهرمانان دو وزن جمع شده‌اند و حريفان خوبي وجود دارند. اما وضعيت كرمي هم بسيار خوب است و اميدواريم كه با وجود اين قرعه سخت بالا بيايد.

جمعه ۲۰ مرداد

يوسف كرمي پس از شكست در بازيهاي المپيك: هنوز هم نمي‌دانم چرا اينطور شد! تا روز گذشته در تمرينات بسيار خوب تمرين مي‌كردم. شايد خوم را چشم زدم! گروه ما گروه سختي بود. اما كسي كه براي مدال طلاي المپيك آمده باشد اين چيزها نبايد برايش مهم باشد.

به راستي چه بر سر كرمي آمده بود؟

جمعه ۲۰ مرداد

هادي ساعي: نمي‌دانم چه بگويم! امروز، روز يوسف نبود. وقتي يك روز، روز ورزشكار نباشد همين مي‌شود. صبح كه تمرين مي‌كرديم شرايطش خيلي خوب بود، به طوري كه وقتي ميت مي‌گرفتم توان مهار ضربه‌هاي او را نداشتم. نمي‌دانم چه بگويم و نمي‌دانم چرا اين اتفاق افتاد. در مورد باقري معتمد هم بايد گفت او مي‌توانست طلايي شود اما گويا امروز روز او نبوده است و به نقره راضي شده بود.

شنبه ۲۱ مرداد

يوسف كرمي: شب مسابقه خوابم نمي‌برد.

وي در مورد مصدوميت كهنه‌اش هم گفت: من پايم غضروف ندارد و حتي در رقابت‌هاي گزينشي المپيك در آذربايجان هم با انگشت شكسته مبارزه كردم. با اين وجود شرمنده مردم شدم و از آنها عذرخواهي مي‌كنم.

شنبه ۲۱ مرداد

پولادگر: نبايد از شكست كرمي تعجب كنيم! المپيك جاي شگفتي‌هاست!

وي افزود: باخت يوسف كرمي مقابل حريف نه چندان مطرح خود و همچنين باخت استيون لوپز به نماينده آذربايجان از شگفتي‌هاي المپيك بود. المپيك هم جاي شگفتي ‌ها است، بنابراين نبايد زياد از اين موضوع تعجب كنيم.

رييس فدراسيون تكواندو در مورد حاشيه‌هاي ماه‌هاي اخير اين رشته ورزشي و بركناري رضا مهماندوست نيز گفت:‌ بي‌شك اين مسائل در نتايج ما بي‌تاثير نبوده‌ است، اما من باز هم از تصميم‌هاي كه گرفتم حمايت مي كنم، اميدوارم كه در آينده نتايج بهتري بگيريم.

مصاحبه هاي بعد از المپيك:

چهارشنبه ۲۵ مرداد

فريبرز عسگري سرمربي تيم ملي: نمره عملكردم در المپيك 20 بود!

وي در نشست خبري فدراسيون تكواندو اظهار كرد: به اندازه 10 ماه در اين دلم حرف دارم. نمره را در دو بخش عملكرد و نتيجه‌ به خودم مي‌دهم. در بخش عملكرد با توجه به اين كه تمام توانم را انجام دادم و برنامه‌اي نبود كه اجرا نكرده باشم، به خودم نمره 20 مي‌دهم. به اين دليل به خودم 20 مي‌دهم چون اگر به عقب باز گرديم تلاش و زحمتي نبوده كه نكشيده باشيم و همه تلاشم را انجام دادم.

هادي ساعي: مطمئن باشيد اگر گروه ديگري هم غير از گروه فعلي روي تيم ملي بود، همين اتفاقات رخ مي‌داد.

پولادگر: نتيج قابل قبول بود. برخي از اين نظرات به دور از تحليل فني است و تنها به خاطر اغراض شخصي بوده است. چطور شده كه به عملكرد تيمي كه بارها و بارها باعث سربلندي ورزش ايران شده، اكنون اين طور يك جانبه مي‌نگرند. معتقدم عملكرد تيم ما در لندن قابل قبول بود. اينكه ما دو نفر را اعزام كنيم و يك نفر مدال بگيرد بد نيست.

علي محمد بسحاق مربي بدنساز تيم ملي تكواندو: برنامه بدنسازي ملي‌پوشان كامل بود. از 9 ماه پيش كه به عنوان مربي بدنساز تيم ملي انتخاب شدم، با توافق كادر فني برنامه كامل را آماده و به كميته‌ علمي المپيك ارائه كرديم كه پس از بررسي‌هاي نهايي اين برنامه به عنوان بهترين برنامه آماده سازي تيم‌ها تا المپيك شناخته و معرفي شد. منتقدان ديواري كوتاه‌تر از من پيدا نكرده‌اند.

شنبه ۲۱ مرداد

دكتر صادق نصري روانشناس تيم ملي تكواندو: ساعي گفت كرمي انگيزه گرفتن برنز را هم نداشت.

وي اضافه كرد: قدرت جنگندگي كه يوسف كرمي در تمرينات از خود نشان مي‌داد حاكي از بالا بودن شرايط رواني و روحيه خوب اين تكواندوكار بود و پيش‌بيني كمتر از طلا براي وي نبود، در حالي كه اين تكواندوكار فني براي برتري انگيزه نداشت. پس از عدم نتيجه‌گيري يوسف كرمي در رقابت‌هاي المپيك لندن طي تماسي كه با هادي ساعي در خصوص وي داشتم، وي نيز به صراحت گفت به رغم اين كه به مدال طلا يوسف كرمي حساب باز كرده بوديم، نمي‌دانم چرا وي حتي براي مدال برنز نيز انگيزه نداشت.

حرف آخر

آينه چون نقش تو بنمود راست/ خود شكن آينه شكستن خطاست. بهتر است مسئولان فدراسيون تكواندو بپذيرند كه اشتباه كرده‌اند و اين كار خيلي بهتر مي‌تواند مورد قبول جامعه قرار گيرد تا اين كه براي توجيه كردن اشتباهات، بيانيه‌هايي صادر كنيم كه در آن تناقض هاي متعددي را در خود جاي داده است. نهايت بي‌انصافي است كه پس از رقم خوردن چنين نتايجي ابر و باد و مه و خورشيد و فلك را مقصر قلمداد كرده و كوچكترين نگاهي به عملكرد خود نداشته باشيم. حكيمي مي‌گفت:" پذيرفتن اشتباه و پوزش خواستن پس از اشتباه زیباست، حتی اگر از یک کودک باشد."

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۶-۲۵ ۰۸:۴۴

متاسفم. آن عده از كارشناساني كه خارج از گود فدراسيون مانده‌اند و به قول معروف بازي‌شان نداده‌اند(!) غيرمنصفانه و مغرضانه انتقاد مي‌كنند و شما دوستان ايسنا نيز كه ظاهراً تخصص و شناخت چنداني از تكواندو نداريد هم ناشيانه تبعيت مي‌كنيد(!؟) فدراسيون و كادر فعلي تكواندو بهترينهاي جهان هستند(؟!) و موفقيتهاي تكواندو مديون آنهاست و هركس كه ذره‌اي از تكواندو شناخت داشته باشد اين را مي‌فهمد. در خصوص نتايج ايران در المپيك هم اگر منطق و شناخت داشتيد، به اظهارات ناشيانه خود پي مي‌برديد. تقاضا دارم براي واحد تحريريه رزمي خود افراد باصلاحيت را انتخاب نمايند. متشكرم