• شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۹:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92031810059
  • خبرنگار : 71038

وزیر کشور: نباید با هیچ کسی در رعایت قانون رودربایستی داشته باشیم

وزیر کشور: نباید با هیچ کسی در رعایت قانون رودربایستی داشته باشیم

وزیر کشور در همایش بزرگ نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رای استان تهران بر اهمیت بی‌طرفی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و همچنین رعایت مر قانون تاکید کرد.

وزیر کشور در همایش بزرگ نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رای استان تهران بر اهمیت بی‌طرفی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و همچنین رعایت مر قانون تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد مصطفی نجار در این مراسم که با حضور استاندار و فرماندار تهران و همچنین رییس ستاد انتخابات استان تهران برگزار شده بود با اشاره به اهمیت انتخابات، افزود: در جمهوری اسلامی ایران تمام نهادها برآمده از انتخابات هستند و مسئولان در کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

بالاترین مقام اجرایی وزارت کشور با بیان این‌که انتخابات باید با سلامت و رعایت اصل امانتداری برگزار شود، افزود: اهتمام وزارت کشور و همچنین تاکید آقای رییس جمهور این است که مراقبت ویژه‌ای از صحت و سلامت انتخابات انجام شود مر قانون رعایت شود و با هیچ کسی در رعایت قانون رودربایستی نداشته باشیم.

وی همچنین به شعار وزارت کشور در انتخابات پیش رو مبنی بر امانتداری، عدالت‌محوری، قانون‌مداری و مشارکت گسترده مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: وزارت کشور برای اجرای فرآیند برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد.

وی خطاب به نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رای، تصریح کرد: شما باید اصل بی‌طرفی را در برگزاری انتخابات رعایت کنید مراقبت‌های لازم را انجام دهید؛ چراکه شما نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رای هستید و اگر خدای ناکرده عنصری خطا کند، این به حساب وزارت کشور و استانداری نوشته شده و به حیثیت نظام لطمه وارد می‌شود.

نجار با بیان این‌که اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده شود وزارت کشور آمادگی‌های لازم را برای برگزاری آن دارا می‌باشد به اهمیت مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: مردم هستند که با آرای خود نتیجه انتخابات را تعیین می‌کنند.

وی افزود: حضنور گسترده مردم در انتخابات باعث افزایش وحدت ملی خواهد بود و چشم جهانیان در حال حاضر به این انتخابات است.

وی همچنین با بیان این‌که ما باید با رو و آغوش باز مردم را بپذیریم و ان‌شاءالله در اسرع وقت نتایج را اعلام کنیم در جمع خبرنگاران نیز گفت: 130 هزار صندوق آرا و 60 هزار شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات در روز 24 خردادماه آماده شده و 285 شعبه نیز در خارج از کشور در این ارتباط تعبیه شده است.

وی با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا و همچنین میان‌دوره‌ای مجلس و انتخابات خبرگان در دو استان در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا پیشنهادی مبنی بر برگزاری دور چهارم مناظرات به کمیسیون تبلیغات انتخابات ارائه شده است یا نه؟ با تشریح اقدامات انجام شده از سوی کمیسیون تبلیغات انتخابات ادامه داد: 5 روز دیگر برای برگزاری انتخابات فرصت نمانده است و اگر پیشنهاد و تقاضایی در این ارتباط مطرح شود در کمیسیون تبلیغات در مورد آن بحث و گفت‌وگو می‌کنیم.

وی همچنین گفت: مناظره‌ها زمینه‌ای فراهم کرد که کاندیداها بدون اینکه هزینه‌ای بدهند بتوانند دیدگاه‌های خود را مطرح کنند و مردم بر اساس دیدگاه‌ها کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در این مراسم همچنین فرهادی، فرماندار تهران نیز خطاب به نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رای استان تهران گفت: شمارش آرای صندوق انتخابات ریاست جمهوری در اولویت قرار دارد.

وی گفت: طبق توافقی که انجام شده در 800 تا 1000 شعبه در تهران انتخابات شورای شهر به صورت مکانیزه برگزار خواهد شد.

همچنین در این مراسم براتلو رییس ستاد انتخابات تهران نیز به تشریح مواردی درباره اهمیت انتخابات اشاره کرد و گفت: در جمهوری اسلامی ایران این آرا و نظر مردم است که تعیین کننده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha