• چهارشنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92042616045
  • خبرنگار : 71480

بازدید مسئولان رسانه‌ها از بنیاد برکت و شرکت در ضیافت افطار

بازدید مسئولان رسانه‌ها از بنیاد برکت و شرکت در ضیافت افطار

مسئولان رسانه‌های مختلف ضمن بازدید از موسسه بنیاد برکت - وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) - در ضیافت افطار این موسسه شرکت کردند.

مسئولان رسانه‌های مختلف ضمن بازدید از موسسه بنیاد برکت - وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) - در ضیافت افطار این موسسه شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مدیران عامل برخی خبرگزاری‌ها و مسئولان رسانه‌های مختلف شب گذشته (سه‌شنبه) با حضور در بنیاد برکت، از برنامه‌های سلامت الکترونیک روستاییان بازدید به عمل آوردند.

جواد شکرخواه - مدیرعامل بنیاد برکت - در پایان این بازدید، با اشاره به اینکه "این بنیاد با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بومی تا حد 49 درصد مشارکت می‌کند"، اظهار کرد: این بنیاد در این امور تصدی‌گری نمی‌کند و به دنبال آموزش‌های شرکت‌داری، اقتصادی، مدیریت مالی است و بعد از سه تا پنج سال از حضور خود در این پروژه، سهمش را به شریک خود واگذار کرده و از آن فعالیت خارج می‌شود.

وی در ادامه افزود: بنیاد برکت در سود و زیان فعالیت‌ها سهیم است و 100 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم حاصل فعالیت‌های این بنیاد خواهد بود.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه "مقام معظم رهبری بر لزوم محرومیت‌زدایی در کشور تاکید دارند"، اظهار کرد: موسسه برکت مجری طرح سلامت الکترونیک در کشور است تا در تمام مناطق روستایی و نقاط دور افتاده خدمات سلامت به مردم ارائه شود.

شکرخواه در پایان صحبتهای خود خاطرنشان کرد: با فعالیت‌هایی که بنیاد برکت دنبال کرده، اکنون کشور در برابر جنگ میکروبی بیمه شده است.

در ادامه، نوروزی - رییس هیات مدیره بنیاد برکت - با اشاره به اینکه "دشمن فشارهای زیادی بر کشور ما وارد کرده است"، تاکید کرد: با این وجود پیشرفت‌های علمی خوبی در کشور ایجاد شده است که البته به خوبی اطلاع‌رسانی نشده است. ما از رسانه‌ها انتظار داریم که در این زمینه به بنیاد کمک کرده و تصویر خوبی از توانمندی‌ها و پیشرفت‌های کشور را در اختیار مردم کشور قرار دهند.

وی در ادامه صحبتهایش اظهار کرد: بنیاد برکت در زمینه کارآفرینی و طرح‌های اشتغال‌زایی به لحاظ مالی با دولت هیچگونه مشارکتی ندارد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین اصحاب رسانه درباره نحوه تعامل رسانه‌ها با این بنیاد دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

به گزارش ایسنا، بنیاد برکت به عنوان یک مجموعه اقتصادی، اجتماعی و عام‌المنفعه در زمینه‌های توانمندسازی اقتصادی، کارآفرینی، مدرسه‌سازی، خدمات درمانی و بهداشت و دارویی و امور زیربنایی فعالیت خود را از بیستم آذر 86 در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور آغاز کرده است.

از جمله اهداف این موسسه به عنوان یکی از نهادهای وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، استفاده از قابلیت‌ها و فرصت‌های بخش خصوصی است که بتواند به عنوان عامل رشد در مناطق کمتر توسعه یافته کشور عمل کند.

بنیاد برکت در اجرای برنامه‌ها به‌گونه‌ای عمل می‌کند که دارای تاثیر کلی در توسعه اقتصادی مناطق محروم، توسعه کارآفرینی، فقرزدایی، جلوگیری از مهاجرت و خدمات بیمه‌ای و بانکی به نیروهای محلی داشته باشد.

از جمله اقدامات بنیاد برکت، انجام امور زیربنایی بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان‌ها در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.

همچنین در راستای فرمان مقام معظم رهبری برای احداث هزار مدرسه و انجام امور کارآفرینی تاکنون 214 مدرسه افتتاح و 130 پروژه کارآفرینی و صدها پروژه زیربنایی و اجتماعی توسط این بنیاد اجرا شده است.

حجم کل منابع تعهد شده جهت اجرای فعالیت‌های این بنیاد در پایان سال 91 بالغ بر بیست هزار میلیارد ریال بوده که با تحقق برنامه و بودجه در سال 92 این مبلغ به 30 هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha