• یکشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 93042916582
  • خبرنگار : 71357

کریمی کفش‌هایش را آویخت+ متن خداحافظی

کریمی کفش‌هایش را آویخت+ متن خداحافظی

علی کریمی با دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

علی کریمی با دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی کریمی، کاپیتان سابق تیم پرسپولیس و بازیکن پیشین تیم ملی امروز (یکشنبه) از فوتبال خداحافظی کرد.

کریمی پیش از این یک بار در زمانی که پیراهن پرسپولیس را به تن داشت، پس از شکست سرخپوشان در دیدار پایانی جام حذفی برابر سپاهان اصفهان همراه با مهدی مهدوی‌کیا از فوتبال خداحافظی کرده بود ولی در ادامه از تصمیم خود منصرف شد و با پوشیدن پیراهن تراکتورسازی به فوتبال بازگشت.

کریمی مرد سال 2004 فوتبال آسیا نیز شناخته شد و سابقه بازی در بایرن مونیخ و شالکه را نیز در کارنامه داشت. او 127 بازی ملی را به نام خود ثبت کرد و در جام‌جهانی 2006 نیز یکی از 23 بازیکن تیم ملی بود.

علی کریمی در پستی که در صفحه اینستاگرام خود نوشته آورده است:

به نام خالق هستی

میخی بر دیوار کوبیدم و کفش‌ها را آویختم

خداحافظی همیشه تلخ و ناگوار است. جدایی از عشقی که تار و پود وجودت را در تصرف دارد، کار آسانی نیست. یک بار صرفا تحت تاثیر خداحافظی غریبانه مهدوی‌کیا تصمیمی احساسی گرفتم و فضای اندوه بار آن همه بی اعتنایی مرا از فوتبال بیزار کرد و خود را در پایان دیدم.

هر چند همین تصمیم احساسی و عجولانه باعث شد تا برخی‌ها همه چیز را تمام شده بدانند و مرا با دست خود به مسلخ ببرند. با توجه به شرایطی که در آن قرار دارم راهی جز ترک صحنه برایم نمانده. این تصمیم را در حالی که تمام وجودم را شک، تردید و اندوهی ناشناخته گرفته با مردم خوب و مهربان وطنم به اشتراک می گذارم... تصمیمی قطعی و برگشت ناپذیر.

از این پس هوادار متعصب برای تیم محبوبم پرسپولیس و تیم ملی کشورم خواهم بود. دوست دارم و این را وظیفه خود می‌دانم از تمامی سروران و مهرآفرینانی که من را از یک فوتبال خیابانی به میادین جهانی همراهی و مساعدت کردند تشکر کنم و البته تقاضا دارم تا اشتباهات و خطاهای این حقیر که در مقاطعی موجب آزردگی خاطر، نگرانی و رنجش احساسات پاکشان شده بخشیده و مورد عفو قرار دهند.

من علی کریمی هر چه دارم بعد از خدا از فوتبال و محبت مردم است که البته هرگز خود را شایسته این همه محبت و لطف نمی‌دانم چرا که در حقیقت قهرمان واقعی این مرز و بوم آنهایی هستند که به خاطر آرامش من و امثال من از آسایش و جان خود گذشتند تا این آرامش و آسایش نصیب ما شود. از همین رو با درود و سپاس به شهدا و جانبازان راه وطن و آزادی. این عزیزان را شایسته و لایق بالاترین ستایش‌ها می‌دانم.

اما از اینکه نتوانستم با پیراهن تیم محبوبم پرسپولیس فوتبال را ترک کنم اصلا ناراحت نیستم زیرا این اتفاق عجیبی نیست. هرگز تن به بازی خداحافظی که متاسفانه در فوتبال ما نوعی حرکت تشریفاتی، تبلیغاتی و بعضا ریاکارانه است نخواهم داد. بسیاری از بزرگان فوتبال ما بی سروصدا خاموش شدند و به گورستان فراموشی رهسپار گردیدند.

در خاتمه قلبا اعلام می‌دارم که با خداحافظی از فوتبال تمامی حوادث و حاشیه هایش را هم در همان زمین خاک کرده و آنچه در این مسیر برایم پیش آمده را تنها چالش‌ها ، رقابت ها و احساسات منطقی می دانم. و بالاخره کلام آخر باز با هواداران که همواره برایم اهمیت بالایی داشته و خواهند داشت: شما همیشه در قلب من خواهید بود. از احترامی که طی این سالها نسبت به من داشته اید لذت بردم و سپاسگزارم.

سرانجام باید از این خاک رفت ... خوشا آنکه پاک امد و پاک رفت

خاک پای تمام ایرانیان علی کریمی

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۰۱

خدا قوت اي مرد.کار بزرگي کردي چون اگر امسال بازي مي کردي قطعا اعتبار فوتباليت از بين مي رفت.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۰۲

کريمي نامي ماندگار در فوتبال ايران بود واقعا چرا ستاره هاي ايران اينجوري بدون سر و صدا مي روند . اي کاش در يک بازي ملي درست و حسابي براي او بازي خداحافظي بگذارند

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۰۴

عجب خداحافظي حزن انگيزي

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۰۷

کاش همون فينال حذفي رو حرفش ميموند و با پيراهن پرسپوليس خداحافظي ميکرد. بهرحال خسته نباشي شماره هشت دوست داشتني

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۱۵

8 مقدس...

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۲۱

نععععععع ... نرو جادوگر ... بمان تو هنوز مي تواني

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۲۲

علي دايي هيچوقت نميبخشمت / شايدم ازت متنفر بشم , شايد نه 100 % ميشم

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۲۴

اسطورت بي تيم نمونه مجبور شه خداحافظي کنه صلوات...

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۳۸

تيم محبوب شما هر چه که بود قطعا پرسپوليس نبود.به نظرم استيل آذين و الاهلي بود يا شايد هم السيليه قطر.کلا هر جا که پولش نقد نقد بود تيم محبوب جنابعالي بود.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۴

اوقت اين حرفا نيست اما اين حرفا لايق مثلا اسطوره ي خودتونه که وسط فصل تيمتونو به بهونه بچش که تو امارات بود پيچوند و رفت قطر.داش علي سه بار از پرسپوليس رفت.يه بار به خاطر پيشرفت فوتباليش رفت امارات که سکوي پرتابش بشه به اروپا و پيشرفتش.دو بار ديگه هم جدا شد که خودش نميخواست و با مديران عامل پرسپوليس مشکل داشت(سال 88 ب انصاريفر و 92 با رويانيان)پس خواهشا راجع به پرسپوليس و داش علي که هميشه باهمن درست صحبت کنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۴۰

سلام علي کريمي من استقلالي ام ولي بخدا دوستتدارم و از اينکه بازيکني متعصب غيرتمند و محبوب بودي بهتون افتخار مي کنم. هميشه در قلبم جا داري چون سربازي وظيفه شناس براي ميهن اسلامي ايران بودي و هستي خدانگهدار پهلوان علي کريمي

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۴۲

به عنوان يک استقلالي از خداحافظي يکي از آخرين بازماندگان دهه 70 فوتبال ايران که بازي هاي زيبايي به نمايش مي گذاشت ناراحت بوده و براي او آرزوي موفقيت مي کنم. خدا نگهدار علي کريمي

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۴۷

عشق است علي کريمي...پرسپوليس جاي کريمي است نه دايي با سه سال سابقه بازي در پرسپوليس ...متنفرم ازت علي دايي

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۰

کريمي باقري عابدزاده مهدوي کيا اسطوره هاي واقعي پرسپوليس نه امثال دايي و برادر گراميش

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۴

ما چاکر علي کريمي هستيم ولي کاش اين فصلم براي پرسپوليس بازي مي کردي و با قهرماني در سه جام و با خاطره اي خوش پرسپوليسي ها را ترک ميکردي.اميد وارم اين خداحافظي هم از روي احساس باشد!اميد وارم

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۰۳

سلام و درود برتوبادعلي جان.خدانگهدارت باشد.دوستت دارم تاابد.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۴

علي جان من يک استقلالي دوآتشه ام اما اين را باور کن که هميشه دوستت داشته و دارم و هميشه و همه جا برايت آرزوي سلامتي و بهروزي دارم

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۸

علي جان الان که اين خبر را شنيدم ناخودآگاه بغض گلويم را فشرد و اشک در چشمانم حلقه زد گرچه يک استقلاليم اما هيچگاه از ياد و خاطرم نخواهي رفت.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۸

سلام جادوگر به جرأت ميتوانم بگويم بين ? بازيکن برتر کشور عزيزمان بودي ، آقاي علي کريمي دوستت دارم تاابد فقط همين ... اميدواوم تا در ديگر عرصه هاي ، فوتبال باقدرت ظاهر بشين تا دلمان زياد تنگ نشود . خداحافظ .... ?????????

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۲۸

سلام جادوگر . همانا تک بودي و در قلبها خواهي ماند . بياد حرکات انفجاري ات . سزمين شمال و شهرستان رشت به شما نابغه فوتبال افتخار مي کند . انشاا... هميشه سبز باشي .

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۲۸

اي کسي که از هيچ کس جز خدا نترسيدي و وظايف ورزشي واجتماعي خود را به بهترين نحو انجام دادي.بگذار پرسپوليس براي پول پرستها بماند،آنها لباس قرمز رابراي خود واقوام ودوستانش براي پول ميخواهند. آنها معروفند واما تو معروفي ومحبوب.عشق اول تمام دورانهاي فوتبال ايرانيان بخدا مي سپارمت.هشت عاشق از ياد هيچ کس نميروي.دلهاي ما لبريز از عشق به توست.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۳۷

علي جان از صميم قلب برايت آرزوي موفقييت ميکنم .باور کن لذت فوتبال ديدن ، تو اين چند دهه فقط بازي تو بود و بس . هميشه سلامت و شاداب باشي .

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۶

معمولا با پيراهن هر تيمي خداحافظي مي کنند ميگن اسطوره همون تيمه . علي آقا اسطوره تيم پرهوادار ما تيراختوره لطفا پرسپوليسي ها ايشون رو به خودشون نچسبونند.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۷

علي جان من اهل فوتبال نيستم .ولي عاشق مردانگي وغيرت والاي شما هستم.هرجاکه باشي سلامت باشي وسربلند.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۵۲

بااينکه استقلالي هستم ولي هيچ وقت امثال حجازي و مجيدي رو قلبا دوست نداشتم برعکس علي کريمي که واقعا محبوب همه س...

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۵۵

اول اينكه شوكه شدم! واقعا نميدونم چي بگم ... ولي تو مرد بودي و خيلي ها نامرد ! مردها هميشه در حافظه ما باقي خواهند موند علي جان ... تو اسطوره ما بودي ... هميشه سالم و سلامت باشي هميشه شاد باشي داداش علي

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۵۵

جادوگر علي کريمي.همون که توپو تو جورابش ميزاشت و ميبرد.دوستت داريم هم به خاطر بازيهات هم بخاطر غيرتت هم بخاطر اينکه هيچوقت زير بار حرف زور نرفتي.سلامت و موفق باشي..

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۵:۰۰

با سلام من ي استقلاليه دو اتيشه هستم ولي تورو بخاطر شخصيتت خيلي دوست دارم.اميدوارم هميشه خدا پشت و پناهت باشه.يا علي

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۵:۱۹

علي عزيز . خداحافظي تو چنان غمگينم کرده که اشکهايم تمامي ندارد .علي عزيز تو تنها ستاره فوتبال ما هستي و خواهي بود .فکر اينکه ديگر تو را در زمين چمن نبينم برايم سخت است .جدا از فوتبال به خاطر شخصيت فوق العاده ات که نشات گرفته از شخصيت بزرگ پهلوان تاريخ آقا تختي است قابل احترام و ستايش هستي . تو علي عزيز کفشهايت را به ميخ ديوار آويختي و من قلبم را تمام قلبم را به همان ميخ مي آويزم. جادوگر آُسيا پسر موي طلا /هميشه در قلب مني محبوب آسيا

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۵:۲۳

خداحافظ پسر ايران !خداحافظ تختي فوتبال!

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۵:۲۵

هميشه توقلب ماهستي تختي دوران.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۵:۲۹

علي آقا بازي شما حرف نداشت فقط حيف که کمي حاشيه داشتي به هر حال خسته نباشي قهرمان قرمز پوش من

avatar