• سه‌شنبه / ۵ آبان ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94080502243

در نشستی خبری مطرح شد

گزارش نماینده ایران در کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی

گزارش نماینده ایران در کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی

عضو کمیسیون کشاورزی که به عنوان نماینده ایران در کنوانسیون مقابله با بیابان زایی ملل متحد در اجلاس آنکارا شرکت کرده گزارشی از دستاوردهای این کنوانسیون ارائه داد.

عضو کمیسیون کشاورزی که به عنوان نماینده ایران در کنوانسیون مقابله با بیابان زایی ملل متحد در اجلاس آنکارا شرکت کرده گزارشی از دستاوردهای این کنوانسیون ارائه داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، غلامرضا نوری قزلجه، در نشستی خبری در تشریح این کنوانسیون گفت: کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی ملل متحد در روزهای 28 و 29 مهر ماه امسال در آنکارا برگزار شد و نماینده‌های پارلمان بسیاری از کشورهای جهان در دوازدهمین نشست این کنوانسیون شرکت کردند.

در اجلاس آنکارا بحث‌های مربوط به خشکسالی و تغییرات محیطی در دو سال گذشته مطرح شد.

این نماینده مجلس همچنین از عضویت ایران در کمیته راهبردی کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی از سوی قاره آسیا به مدت دو سال خبر داد.

نوری قزلجه همچنین عنوان کرد:‌ در این کنوانسیون از تجارب قانون‌گذاری کشورمان در بیانیه‌ی پایانی استفاده شد و اعضا و کشورهای عضو ترغیب شدند که پشتیبانی‌های قانونی را در امر بیابان‌زدایی و جنگل زایی داشته باشند.

این عضو کمیسیون کشاورزی همچنین متذکر شد که ترکیه یکی از کشورهای موفق در مقابله با بیابان زایی و حفظ منابع جنگلی است. این کشور کارهای خوبی انجام داده و رمز موفقیتش هم در مشارکت مردم است. خیلی از جنگل‌هایی که سطحشان را افزایش داده‌اند توسط NGO ها صورت گرفته و مردم حضوری فعال در این زمینه دارند.

او ادامه داد: این مسئله با این برنامه‌ ما را به این باور می‌رساند که بیابان زدایی یک باور جهانی است و باید با آن مقابله شود. البته ما در حوزه قانون‌گذاری از موفق‌ترین کشورها بودیم و قوانین و ضوابط و هماهنگی‌های خوبی روی کاغذ داشتیم. بعید می‌دانم کشوری به اندازه‌ی ما مقررات و دستورالعمل‌هایی در این زمینه داشته باشد اما در اجرا هنوز فاصله داریم.

قزلجه افزود:‌ بیابان زایی کشور ما را تهدید می‌کند و یکی از ملزومات مبارزه با آن تامین منابع مالی برای این کار است. البته تغییرات اقلیمی تاثیر برخی ناآرامی‌ها و فعالیت‌های تروریستی در این بحث را نباید نادیده گرفت. در همین کنوانسیون بحث شد که دربعضی از کشورها حضور تروریسم و اشغال آنها باعث بیابان زایی و مانع از کنترل این معضل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha