• چهارشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94103018149
  • خبرنگار : 71533

عضو حزب کارگزاران سازندگی:

شرایط پساتحریم می‌تواند آغازی برای رفع اختلافات باقی‌مانده از گذشته باشد

شرایط پساتحریم می‌تواند آغازی برای رفع اختلافات باقی‌مانده از گذشته باشد

یک عضو حزب کارگزاران سازندگی، گفت: شرایط پساتحریم می‌تواند کمک کند که با فاصله‌گیری از فضای تنش و اختلاف به سوی ایجاد تفاهم و رفع اختلافات باقیمانده از گذشته حرکت کنیم.

یک عضو حزب کارگزاران سازندگی، گفت: شرایط پساتحریم می‌تواند کمک کند که با فاصله‌گیری از فضای تنش و اختلاف به سوی ایجاد تفاهم و رفع اختلافات باقیمانده از گذشته حرکت کنیم.

جهانبخش خانجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه نهایی شدن برجام ثابت کرد که ایران می‌تواند در مواجهه با دنیا بر منطق گفت‌وگو به حقوق خود برسد، اظهار کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای توانست با استفاده از ادبیات مأنوس و پیگیری مسیری درست‌ بر حقوق حقه کشورمان تأکید کرده و آنرا به جهانیان بشناساند و سبب شود تا علاوه بر اینکه این حقوق از سوی کشورهای جهان به رسمیت شناخته شود، اعتباری نیز برای جمهوری اسلامی در جهان به دست آید.

وی افزود: نهایی شدن برجام علاوه بر اینکه منافع ملی ما را تأمین کرد به اهمیت کشورمان در عرصه جهانی نیز افزود و تأثیرگذاری ایران را در میان کشورهای دنیا ثابت کرد.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه روند مذاکرات هسته‌ای سبب اعتمادسازی میان مردم، دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی شد، گفت: روند مذاکرات هسته‌ای باعث شد تا ارکان نظام در یک توافق کامل با دولت بر حفظ منافع ملی و جلوگیری از اعمال فشار بیشتر بر کشورمان تأکید کنند و این توافق در نهایت سبب‌ساز ایجاد یک همبستگی ملی شد. هر چند که برخی از گروه‌های سیاسی به مخالفت و تعارض با این روند پرداختند.

خانجانی تأکید کرد: حال که این همبستگی شکل گرفته است نباید اجازه داد که انتظاراتی غیرمعقول و غیرمنطقی در مردم شکل بگیرد بلکه باید بپذیریم در حالی که برجام یک توافق خوب برای کشور ماست اما همه مسائل و مشکلات کشور را حل نمی‌کند و برای برطرف کردن مشکلاتمان نیازمند زمان بیشتری هستیم.

وی با اشاره به اینکه اولین گام دولت در شرایط پسابرجام باید معقولانه کردن توقعات و انتظارات مردم باشد، گفت: وظیفه معقولانه کردن این انتظارات هم بر عهده دولت و هم بر دوش گروه‌ها و احزاب سیاسی و نیز رسانه‌های جمعی است.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی گام بعدی دولت را در شرایط پساتحریم، مشخص کردن نقاط آسیب‌پذیر کشور دانست و گفت: دولت باید علاوه بر مشخص کردن نقاط آسیب‌پذیر به اولویت‌بندی مطالبات و دغدغه‌های جامعه بپردازد و بکوشد تا بر اساس آن اولویت‌بندی، در مدتی کوتاه و با صرف کمترین هزینه ممکن به پاسخگویی مطالبات مردم مشغول شود.

خانجانی ادامه داد: چنانچه دولت بتواند این گام‌ها را در شرایط پساتحریم، پشت سر بگذارد می‌توانیم از این رویکرد در حل دیگر مشکلات داخلی کشور نیز استفاده کنیم.

وی افزود: همین که روح امید در دل مردم دمیده شده و آنها احساس کرده‌اند می‌توانند با همراهی و همدلی با دولت و با هدایت مقام معظم رهبری، به جای ایجاد تنش در روابط خارجی، بر رسیدن به تفاهم در عرصه جهانی تأکید کنند. همین رویکرد را می‌توان در حل مشکلات باقی‌مانده از سال‌های گذشته در کشورمان نیز مورد استفاده قرار داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان با تأکید بر اینکه جهان خارج همواره به دنبال تأمین منافع خود خواهد بود اما لازم است که ما نیز با ایجاد تعامل و حفظ همدلی در کشور، وحدت خود را در مقابل بیگانگان حفظ کنیم، اظهار کرد: من معتقدم که شرایط پسابرجام می‌تواند در کشور فضایی از همگرایی را ایجاد کند و گفتمان سازنده را جایگزین تخریب سازد و سبب شود که با فاصله‌گیری از فضای تنش و اختلاف، به سوی ایجاد تفاهم و رفع اختلافات باقیمانده از گذشته حرکت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha