• جمعه / ۷ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94120704553

«جشن سرنوشت»

مشارکت سیاسی در لابی بیمارستان

مشارکت سیاسی در لابی بیمارستان

صف به آرامی جلو می‌رود، هر کس پس از طی مراحل قانونی،‌ تعرفه اخذ رای را می‌گیرد و در گوشه‌ای می‌نشیند تا اسامی مورد نظر خود را وارد کند؛‌ تا اینجای کار همه چیز مثل سایر شعب اخذ رای است؛ اما اینجا یک صندوق سیار، مستقر در یکی از بیمارستان‌های تهران است و رای‌دهندگان هم کادر پزشکی و بیمارانی هستند که بعضا با ویلچر و عصا به پای صندوق آمده‌اند.

صف به آرامی جلو می‌رود، هر کس پس از طی مراحل قانونی،‌ تعرفه اخذ رای را می‌گیرد و در گوشه‌ای می‌نشیند تا اسامی مورد نظر خود را وارد کند؛‌ تا اینجای کار همه چیز مثل سایر شعب اخذ رای است؛ اما اینجا یک صندوق سیار، مستقر در یکی از بیمارستان‌های تهران است و رای‌دهندگان هم کادر پزشکی و بیمارانی هستند که بعضا با ویلچر و عصا به پای صندوق آمده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ورودی بیمارستان مثل همیشه آرام است و تعدادی از بیماران روی نیمکت‌های فضای سبز بیمارستان امام خمینی از هوای مطبوع روز جمعه، هفتم اسفندماه لذت می‌برند؛ تعدادی از آنها با همراهان خود و برخی دیگر با سایر بیماران که لباس فرم بیمارستان را به تن دارند گپ و گفت می‌کنند. در کنار اوژانس بیمارستان،‌ مسجد ولی‌عصر به شعبه اخذ رای تبدیل شده است. عده زیادی از مردم که در جمع آ‌ن‌ها سربازان و کادر بیمارستان با لباس‌های خاص خود بیشتر به چشم می‌آیند مشغول رای دادن هستند.

از مسئول نظارت، سراغ صندوق‌های سیار رای را می‌گیرم، صندوق‌هایی که قرار است رای بیماران بیمارستان را جمع کنند. می‌گوید صندوق از صبح تا به حال- حدود 11 صبح- چندین بار رفته و برگشته؛‌ کسانی که مریض دارند مراجعه می‌کنند و درخواست صندوق می‌کنند. یکی دیگر از مسئولان حوزه، من را به داخل مسجد راهنمایی می‌کند؛ متوجه می‌شوم که یک صندوق سیار در داخل "بخش" مستقر است. بلافاصله راهی می‌شوم.

لابی ساختمان، شلوغ است و بیماران در رفت و آمد؛ چند میز با رنگ‌های مختلف در انتهای لابی چیده شده و مسئولین رای‌گیری مشغول کار هستند. تعدادی از پزشکان و بیماران در صف ایستاده‌اند. رنگ و فرم لباس آنها،‌ این شعبه اخذ رای را کاملا متفاوت کرده؛ صندوق‌های جمع‌آوری آراء روی دو صندلی لابی قرار داده شده تا رای‌دهندگان پس از تکمیل تعرفه‌ها، آنها را به داخل صندوق بیاندازند.

با وجود این، نکات امنیتی در چنین فضایی هم کاملا رعایت شده است. یک سرباز نیروی انتظامی با اسلحه اوضاع را کنترل می‌کند؛ بخش‌های حراست و نظارت هم در این‌جا حضور دارند و فرآیند کار این شعبه سیار را به دقت زیر نظر دارند. این صندوق قرار است تا فرا رسیدن وقت ملاقات بیمارستان –ساعت سه بعدازظهر-، فعال باشد.

صف به آرامی جلو می‌رود،‌ زنی سوار بر ویلچر و سرم در دست به انتهای صف اضافه می‌شود؛ همراه بیمار که مردی سن‌وسال‌دار است ویلچر را هدایت می‌کند تا در صف رای‌گیری قرار گیرد؛ رفت و آمد در بیمارستان ادامه دارد؛ دربِ اتوماتیک به دلیل تعدد افرادِ حاضر در لابی بیمارستان به طور مکرر باز و بسته می‌شود و هوای سرد، راهی به داخل پیدا می‌کند.

طول صف از چهارپنج نفر بیشتر نمی‌شود اما بیماران کماکان به صف اضافه می‌شوند؛ همراهِ یکی از بیماران درحالی که پسر جوانش را برای حضور در انتهای صف همراهی می‌کند، می‌گوید: پسرم دیروز عمل داشت، مطمئن نبودیم که صندوق رای‌گیری در بیمارستان هم هست. با این‌حال شناسنامه‌ها را آوردم تا از رای‌گیری جا نمانیم.

به گزارش ایسنا،‌ همه گروه‌ها و احزاب سیاسی از جناح‌های مختلف، مردم را به مشارکت فعال در انتخابات و رای دادن به فهرست‌های اعلام شده دعوت کرده‌اند؛‌ در این میان بیماران بستری در بیمارستان‌ها هم به مدد صندوق‌های سیاری که در بیمارستان‌های مختلف مستقر شده‌اند، می توانند آراء خود را به صندوق بیندازند و در این فعالیت سیاسی مشارکت کنند.

گزارش از رضوان اناری خبرنگار ایسنا

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha