• شنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94120805274
  • خبرنگار : 71480

سخنگوی وزارت کشور:

شمارش آرا در 61 حوزه اصلی به پایان رسید

شمارش آرا در 61 حوزه اصلی به پایان رسید

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اینکه در تهران و بعضی از شهرها شمارش آرای صندوق‌ها هنوز نهایی نشده است، اظهار کرد: بنابراین نتیجه قطعی مشارکت در انتخابات هنوز مشخص نیست.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اینکه در تهران و بعضی از شهرها شمارش آرای صندوق‌ها هنوز نهایی نشده است، اظهار کرد: بنابراین نتیجه قطعی مشارکت در انتخابات هنوز مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) حسینعلی امیری ظهر امروز در محل ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: میزان مشارکت در انتخابات از 33 میلیون نفر بالاتر می‌رود اما وقتی شمارش آرا نهایی شد، آمار دقیق هم اعلام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شمارش آرا در 61 حوزه نهایی نشده است، اظهار کرد: در 13 حوزه انتخابات به مرحله دوم رفته و در 48 حوزه هم در مرحله اول نتیجه مشخص شده است که این نتایج به تدریج رسانه‌ای می‌شود.

قائم مقام وزیر کشور در مورد شمارش آرای انتخابات خبرگان رهبری اظهار کرد: شمارش آرای خبرگان نیز آغاز شده است اما اعضای هیأت اجرایی دو انتخابات یکسان هستند و این امر موجب شده که آن‌ها نتوانند همزمان آرای دو انتخابات را شمارش کنند. از سویی، آرای حوزه ها هم باید تجمیع شود و به مرکز استان اعلام شود.

امیری در پاسخ به این سوال که چرا آمار هر حوزه که شمارش شده جداگانه اعلام نمی‌شود پاسخ داد: رفتار انتخاباتی مردم ما بر اساس گرایش های محلی و قومی و در شهرهای بزرگ بر اساس نگاه های سیاسی یا تحلیل های شخصی است، بنابراین فردی می‌تواند در یک صندوق رای زیادی داشته باشد و در یک صندوق دیگر رای کمی. اعلام آمار تک تک صندوق ها و شعبه ها می‌تواند موجب بالا یا پایین رفتن آرا شود و این نوسانات می‌تواند التهاب و دغدغه ایجاد کند بنابراین ما باید صبر کنیم تا آمار کل صندوق ها به دست بیاید و سپس این آمار اعلام شود.

سخنگوی وزارت کشور در پایان تاکید کرد: آرای انتخابات در حال شمارش است و ما تلاش می‌کنیم در اسرع وقت این آمار را اعلام کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha