• دوشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94121006319
  • خبرنگار : 71381

فاطمه راکعی: رعایت اخلاق سیاسی واجب است

فاطمه راکعی: رعایت اخلاق سیاسی واجب است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رعایت اخلاق در هر شرایط و هم‌چنین اخلاق سیاسی هم در شرایط شکست و هم در شرایط پیروزی بر همه واجب است.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رعایت اخلاق در هر شرایط و هم‌چنین اخلاق سیاسی هم در شرایط شکست و هم در شرایط پیروزی بر همه واجب است.

فاطمه راکعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به اهمیت پرهیز از بداخلاقی های سیاسی در فضاهایی مثل انتخابات اظهار کرد: با توجه به اقبال مردم به اصلاح‌طلبان بر اساس نتایج آراء این جریان سیاسی که همواره فرهنگی و اصلاح‌طلبانه عمل و رفتار کرده است و خشونت در مشی سیاسی شان جای ندارد، باید مراقبت های لازم را داشته باشد تا خدای نکرده پیروزی ها باعث و بهانه ای نشود که عده ای با نام اصلاح‌طلبی از مشی تعادل و اخلاق خارج شوند.

این نمانیده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: اصلاح‌طلبان کاملا باید هوشیار باشند و مانع شوند در فضای مجازی، سایت‌ها و شبکه های اجتماعی عده ای با عنوان اصلاح‌طلبی مطالب موهنی را که در شأن این جریان نیست، منتشر کنند.

راکعی با اشاره به اهمیت و ضرورت رعایت اخلاق در تمامی فرهنگ‌ها، گفت: رعایت اخلاق در جهان امروز از سوی همه انسان‌ها امری پذیرفته شده است.

وی با اشاره به اهمیت داشتن رعایت اخلاق در ادیان الهی و به خصوص در میان مسلمانان، تصریح کرد: به لطف خداوند اصلاح‌طلبان با تلاش‌های چندین ساله برای کار تشکیلاتی، خرد جمعی و قانون گرایی و در چارچوب‌های معقول و اصولی، پیروزی بدست آوردند و باید این مسیر و حرکت فرهنگی و سیاسی و مترقی را ادامه دهند.

وی با اشاره به طرح تهمت‌هایی علیه اصلاح‌طلبان مبنی بر طرح لیست انگلیسی و فروختن کشور بعد از برجام به آمریکایی‌ها تاکید کرد:‌ انتظار می‌رود که دولت در چارچوب قانون و وزارت کشور و اطلاعات از طرح چنین تهمت‌ها و دروغ ها و رفتارهای غیراخلاقی جلوگیری کرده و برخورد لازم را داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: اصول گرایان باید به بررسی و آسیب شناسی وضعیت خود بپردازند، همان طور اصلاح‌طلبان بعد از بررسی عملکرد گذشته خود متوجه ضعف‌شان به خاطر تشتت و شکسته شدن آرایش‌شان شدند و در این دوره از انتخابات به نتیجه مطلوب دست یافتند.

راکعی با اشاره به اینکه اصولگرایان در این دوره از انتخابات با ائتلاف و همگرایی وارد میدان شدند، اما باز هم رأی مردم را بدست نیاوردند، افزود: اصولگرایان در شرایط فعلی باید به دقت به بررسی وضعیت و عملکرد خود بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha