• یکشنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95030200573
  • خبرنگار : 90089

/امام، انقلاب، مسوولان/

با اهداف اولیه انقلاب فاصله معناداری وجود دارد

با اهداف اولیه انقلاب فاصله معناداری وجود دارد

عضو مجمع روحانیون مجلس نهم گفت: متاسفانه در سطح مسئولان بعد از مقام معظم رهبری در همه امور کشور با اهداف و سیره بنیانگذار جمهوری اسلامی به ویژه در حوزه حکومت‌داری فاصله معناداری وجود دارد.

یک عضو مجمع روحانیون مجلس نهم گفت: متاسفانه در سطح مسئولان بعد از مقام معظم رهبری در همه امور کشور با اهداف و سیره بنیانگذار جمهوری اسلامی به ویژه در حوزه حکومت‌داری فاصله معناداری وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: حضرت امام(ره) انقلابی را پایه‌گذاری کرد که مبتنی بر شریعت بود. این انقلاب اهدافی داشت که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و یاران ایشان در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بخش اولیه این اهداف را پایه‌ریزی و محقق کردند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از زمان رحلت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری به عنوان یک نگهبان و پاسدار انقلاب به شدت در پی تبیین اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده‌اند، اما این‌که قوای مجریه، قضاییه و مقننه هم تا چقدر توانسته‌اند به اهداف و مبانی انقلاب اسلامی دست یابند، باید بگویم موفقیت چندانی نداشته‌اند و بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب با اهداف اولیه انقلاب فاصله معناداری وجود دارد.

این عضو مجمع روحانیون مجلس نهم در پاسخ به این پرسش که ساختار سیاسی مدنظر امام خمینی(ره) بعد از رحلت ایشان چقدر مورد توجه مسئولان نظام قرار گرفت؟ پاسخ داد: ساختار سیاسی امام(ره) متکی بر مبارزه با ظلم و ظالم و دفاع و حمایت از مظلوم است اما آن‌چه امروز مشاهده می‌شود کُرنش کردن و دست تسلیم بلند کردن برخی مسئولان اجرایی و سیاست‌مداران داخلی است. در قوه قضاییه نیز در رسیدگی به پرونده‌های فساد مشکلات جدی وجود دارد. هر از چندگاهی فساد اقتصادی همچون یک دُمل چرکین بیرون می‌زند و خیلی‌ها را آلوده می‌کند. این مسئله به معنای عدم رسیدگی به پرونده‌های کلان و ملاحظه برخی افراد و شخصیت‌ها در حوزه قضایی و رسیدگی به پرونده‌های فساد است.

وی افزود: در دیدگاه و سیره حضرت امام (ره) همه آحاد و طبقات در برابر قانون یکسان هستند. هیچ جایگاه و قدرت و ثروتی نباید در حوزه قضایی تاثیرگذار باشد اما متاسفانه مشاهده می‌کنید که با دستگاه قضایی مدنظر بنیانگذار جمهوری اسلامی فاصله زیادی داریم.

وی ادامه داد: امام (ره) در حوزه سیاست خارجی، اقتصاد، سیاست داخلی، معیشت و تقویت جبهه مستضعفان نگاه ویژه‌ای داشتند اما عملکرد دولت‌های بعد از پیروزی انقلاب در این زمینه نوعی بیگانگی و شکاف معناداری را با اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی نشان می‌دهد. به دلیل عدم آشنایی و انس با مبانی فکری امام خمینی(ره) در دولت‌های مختلف، گاها تصمیماتی اتخاذ شد که در جهت مخالفت با فرمایشات و سیاست‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی بود.

این عضو کیمسیون انرژی مجلس مدعی شد: وادادگی و ترس از قدرت‌های استکباری، سر تعظیم فرود آوردن در برابر مستکبران، رها کردن جبهه مستضعفان و محرومان و بی‌توجهی به ارتقاء سطح معیشت و اقتصاد جامعه از ماموریت‌های انقلاب اسلامی است که در دولت‌های مختلف اثری از تحقق آن‌ها مشاهده نشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha