• پنجشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95072917647
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

7 هزار موسسه خیریه بدون ارائه صورتحساب مالی در کشور فعالیت اقتصادی می‌کنند

7 هزار موسسه خیریه بدون ارائه صورتحساب مالی در کشور فعالیت اقتصادی می‌کنند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: 250 نفر با تشکیل مافیا در کشور، 96 هزار میلیارد تومان را مدیریت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس که به میزبانی شهرستان خوی در محل فرمانداری تشکیل شده بود با اشاره به خطرات فساد اقتصادی در سلب اعتماد مردم گفت: 250 نفر با تشکیل مافیا 96 هزار میلیارد تومان را مدیریت می‌کنند و پاسخگوی دولت و مردم هم نیستند.

وی با بیان این‌که «40 درصد سهام بزرگترین شرکت‌ها تحت عنوان سهام عدالت را واگذار کردیم»، تصریح کرد: وقتی دولت این بنگاه‌ها را اداره می‌کرد پاسخگو بود که در حال حال حاضر سهام بیش از 60 بنگاه اقتصادی بزرگ بنام سهام عدالت واگذار شده و کاغذی هم دست مردم داده‌اند که نه سودی دارد، نه حق رایی و هیچ خبری هم از سهام عدالت ندارند. دولت حضور ندارد و مردم هم از این سهام عدالت خبر ندارند؛ در صورتی که این آشفته بازاری‌ها جمع نشوند برای کشور یک فاجعه خواهد بود.

وی با اشاره به استمرار دشمنی آمریکا بعد از برجام تصریح کرد: دشمنی استکبار با نظام اسلامی ایران به تقابل مبتنی بر رویکرد دینی و ارزش های اسلامی است و تا زمانی که مردم پای ارزش های والای نظام و انقلاب باشند این رویکرد خصمانه استکبار علیه نظام ادامه خواهد یافت.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: هر چند باید آثار جنگ اقتصادی استکبار علیه نظام را به حداقل برسانیم اما برخی از سومدیریت‌ها و بی‌کفایتی مدیران در بخش اقتصادی  ربطی به استکبار ندارد و باید اصلاح ساختارها در اقتصاد انجام شود.

وی از آزادسازی سهام عدالت توسط نمایندگان در مجلس خبر داد و گفت: در صورتی‌که دولت لایحه آزادسازی را ارایه نکند مجلس وارد عمل خواهد شد.

وی با بیان این‌که «سوءمدیریت و فساد در اقتصاد می‌تواند ریشه انقلاب را از بین ببرد» اظهار کرد: وفتی در رسانه‌ها اعلام می‌شود دو هزار و سه هزار و هفت هزار میلیارد تومان اختلاس شده است این‌ها موجب سلب اعتماد مردم می‌شود در حالی‌که اکثرمراجعین به دفاتر نمایندگان مجلس خواهان وام‌های دو یا سه میلیون تومانی هستند.

رییس کمسیون اقتصادی مجلس هشدار داد:اثر تخریب فسادها در حوزه های اقتصادی به مراتب بیشتر از حمله نظامی آمریکاست.

وی با بیان این‌که «طرح شفافیت اطلاعات و صورت حساب‌های بنگاه‌های اقتصادی را در مجلس مصوب کردیم» تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر در سطح کشور 7هزار موسسه خیریه که کار اقتصادی می‌کنند و یک صفحه هم صورتحساب مالی ارایه نمی‌کنند در حال فعالیت هستند و برخی از این موسسات دارای شرکت هواپیمایی به ارزش 6میلیارد دلار است که با این وضعیت نمی‌توان جلو فساد و رانت اقتصادی را گرفت. براساس این مصوبه که در کمسیون اقتصادی مجلس مصوبش کردیم تمامی بنگاه‌ها ملزم به ارایه اسناد و شفاف‌سازی مالی هستند و در صورتی‌که بنگاه‌ها شفاف‌سازی را انجام ندهند دارایی شرکت بر اساس مفاد مصوبه کمسیون اقتصادی مجلس بلوکه خواهد شد.

وی مشکلات اقتصادی شهر خوی را ناشی از مشکلات بودجه‌ای عنوان کرد و گفت: وقتی در کشور 85درصد بودجه بصورت متمرکز و 15درصد بصورت غیر متمرکز توزیع می‌شود این مشکلات در شهرستان‌ها بوجود می‌آید.

پورابراهیمی ظرفیت‌های بالقوه شهرستان خوی در حوزه اقتصاد را بی‌بدیل و ارزشمند عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha