• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95081913953

صادقی در نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات،

محکومیت دولت نهم و دهم قطعی است

محکومیت دولت نهم و دهم قطعی است

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سیستم قانونی ایران اصل بر آزادی مطبوعات است گفت:‌ محدودیت‌های مطبوعاتی در قانون جنبه استثنایی دارند؛ مگر آنجا که با اصول اسلامی سازگار نباشند.

به گزارش ایسنا، عضو هیأت مدیره فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود در نمایشگاه مطبوعات با اشاره به بازداشت یاشار سلطانی مدیرمسئول وبسایت معماری نیوز تاکید کرد:‌ محتوایی که ایشان در سایت خود نوشته محتوای مجرمانه ندارد بلکه مطابق با قانون دسترسی آزاد به اطلاعات است و ایشان به رسالت خود در این مورد عمل کرده است.

صادقی با بیان اینکه سلطانی اتفاقا باید به عنوان نماد شفافیت و صداقت ارج نهاده شود ادامه داد: سلطانی مشی سیاسی ندارد که بخواهد با رویکرد سیاسی اقدامی انجام دهد. وی در خصوص برخی وزرای دولت فعلی هم مطالبی را نوشت اما متاسفانه حالا با برخورد امنیتی و سیاسی دادستانی مواجه شده است.

وی به نقل از دادستان کل کشور گفت: سلطانی مسئله امنیتی یا سیاسی ندارد و برای ایشان قالیباف با کرباسچی فرقی نمی کند .

صادقی گفت: متاسفانه وزیر علوم بسیار منفعلانه با مسائل برخورد می‌کند و در مواردی مانند بورسیه‌ها آنقدر انفعال داشته‌اند که حالا جای شاکی و متهم عوض شده است  و کسانی که خود در بحث بورسیه های غیرقانونی متهم بوده اند حالا شاکی هستند و حتی به دنبال جمع ‌آوری امضا برای استیضاح وزیر علوم هستند.

وی همچنین در خصوص برخی انتقادات به وزرات علوم در خصوص نشریات دانشجویی گفت: این انتقادات جنبه کلی دارند چرا با هر نشریه و مطلب دانشجویان نباید امنیتی برخورد شود بلکه باید مطابق با قانون نظارت بر نشریات دانشجویی عمل شود و برخوردها  حداکثر باید در سطح کمیته انتظامی باشد.

محکومیت دولت نهم و دهم قطعی است

نماینده مردم تهران در خصوص رسیدگی به پرونده تخلفات دولت نهم و دهم اظهار کرد: مطابق نظر دادستان کل کشور احکام صادره قطعیت یافته است و دولت قبل 48 هزار میلیارد تومان محکومیت قطعی دارد که بیست و هشت هزار میلیارد آن مربوط به شخص رئیس‌جمهور پیشین است.

وی افزود:‌ دیوان محاسبات کل کشور باید پاسخگو باشد که چرا این احکام اجرایی نمی شوند .

صادقی در خصوص راهکارهای گردش آزاد اطلاعات در کشور گفت: راه حل این مسئله در پافشاری در اجرای قانون است. نمایندگی آن به مجلس نیز باید صدای ملت باشند و از ابزارهای قانونی و نظارتی خود در این حوزه استفاده کنند. همچنین اصحاب رسانه نیز باید مقاومت داشته باشند.

وی ادامه داد: قانون انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات تدوین شده است که متاسفانه به اجرا گذاشته نمی شود .

وی در پایان گفت:‌نگاه قانون اساسی بر اصل آزادی گردش اطلاعات است و رسیدگی به جرایم مطبوعاتی با جرایم عادی متفاوت است و نباید در دادگاه های عادی به آن پرداخته شود چرا که قاضی عمومی به تنهایی و بدون تخصص لازم نمی‌تواند به بررسی این گونه موارد بپردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha