• شنبه / ۶ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 95090603485
  • خبرنگار : 30054

انتقال حس اطمینان؛ مهم‌ترین هدف "استارت‌کالا"

انتقال حس اطمینان؛ مهم‌ترین هدف "استارت‌کالا"

مدیر فروشگاه اینترنتی استارت کالا گفت: استارت کالا معتقد است انتقال حس خوب اطمینان به مشتری مهمترین اصل ماندگاری و پیشرفت یک فروشگاه اینترنتی معتبر است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، حجت متولی حبیبی، مدیر فروشگاه اینترنتی استارت کالا درباره ایده شکل‌گیری این فروشگاه گفت: ایده اولیه تاسیس فروشگاه اینترنتی استارت کالا در سال ۹۴ شکل گرفت و پس از مطالعات کارشناسی دقیق و تجزیه و تحلیل بازار توسط تیم متخصص مهندسی و کارشناسان بازارسنجی و کسب مجوزهای لازم از جمله مجوز نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوز نماد ساماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت تخصصی و راه‌اندازی وب‌سایت استارت کالا در تابستان ۹۵ به صورت رسمی آغاز شد؛ دفتر مرکزی این فروشگاه اینترنتی در مشهد واقع شده و به سراسر ایران نیز کالا و محصولات ارسال می‌کند.

مدیر این فروشگاه اینترنتی درباره انتخاب نام استارت کالا و شعار "حس خوب اطمینان" برای این فروشگاه افزود: همان‌طور که می‌دانید در چند سال اخیر فروشگاه‌های اینترنتی بیشتر از گذشته مورد توجه مردم قرار گرفته‌اند؛ با این وجود تنها تعداد اندکی از آنها توانسته‌اند بازار هدف مردم باشند، چرا که در این میان فروشگاهی موفق است که علاوه بر داشتن قیمت مناسب و تنوع محصولات بتواند به صورت هدفمند بر پایه اعتماد و رضایت کامل مشتری قدم بردارد، در حالی که بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی تنها بر پایه فروش بنا شده‌اند.

وی که دانش‌آموخته کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک است، در ادامه با اشاره به تحول جدیدی که برای فروش اینترنتی در نظر دارد، بیان کرد: در این راستا هدف از انتخاب نام استارت کالا برای این مجموعه آغازی جدید در عرصه فروشگاه‌های اینترنتی بوده که در آن تمام تلاش خود را بر پایه رضایت مشتری بنا شده، نه فروش؛ چرا که این رضایت و خدمات پس از فروش است که یک خریدار را تبدیل به یک مشتری وفادار و یک فروشگاه اینترنتی را تبدیل به یک فروشگاه اینترنتی ماندگار می‌کند. استارت کالا معتقد است انتقال حس خوب اطمینان به مشتری مهمترین اصل ماندگاری و پیشرفت یک فروشگاه اینترنتی معتبر است.

متولی حبیبی درباره خدماتی که توسط فروشگاه اینترنتی استارت کالا به مشتریان عرضه می‌شود، گفت: در فروشگاه اینترنتی استارت کالا دسته‌های متنوعی از محصولات از جمله لوازم‌خانگی، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، لوازم‌دکوری، لوازم‌التحریر، انواع مدل‌های کیف و کوله‌پشتی شامل کیف مجلسی زنانه، دخترانه و کوله‌پشتی مدرسه و مهدکودک، انواع زیورآلات و اکسسوری، لوازم‌جانبی کالای دیجیتال از جمله لوازم جانبی موبایل و تبلت و لوازم جانبی لپ‌تاب و کامپیوتر، تجهیزات حمل و نقل کودک از جمله کالسکه و صندلی ماشین کودک با قیمت‌هایی مناسب و کیفیت خوب ارائه می‌شود.

مدیر این فروشگاه اینترنتی افزود: البته با توجه به تکمیل دسته‌بندی کالاها به صورت روزانه، هر دسته‌بندی از نظر ورود محصولات جدید و اطلاعات هر محصول به طور مستمر در حال به‌روزرسانی است؛ همچنین علاوه بر ارائه محصولات، به منظور آگاهی‌رسانی هرچه بیشتر، بخش اخبار و مقالات فروشگاه اینترنتی استارت کالا نیز راه‌اندازی شده و از معتبرترین و به‌روزترین سایت‌های خبری دنیا مطالب مهم در زمینه تکنولوژی، زیبایی و سلامت، اجتماعی و فرهنگی و مد و زیورآلات جمع‌آوری، ترجمه و در سایت گزارش می‌شود.

وی درباره راه‌های تامین کالاهای ارائه شده در فروشگاه اینترنتی استارت کالا بیان کرد: در این فروشگاه طیف وسیعی از محصولات متنوع ارائه شده است که از برندهای با کیفیت ایرانی و خارجی هستند. نکته اساسی در تامین کالا، کیفیت محصول است و اصل همکاری استارت کالا با تامین‌کنندگان نیز بر اساس کیفیت و اصالت کالا بوده و استارت کالا به همه تامین‌کنندگان معتبر که کالاهای با اصالت و خوبی ارائه دهند پیشنهاد همکاری می‌دهد.

متولی حبیبی در ادامه صحبت‌های خود، نکات مثبت سایت استارت کالا را برشمرد و گفت: نخستین نکته مثبتی که در فروشگاه اینترنتی استارت کالا وجود دارد احترام به مشتری است، چرا که نخستین خواست مشتری احترام است نه کالا.

وی افزود: هر مشتری جدا از اینکه قصد خرید از فروشگاه را داشته باشد، یک هویت و شخصیت مستقل دارد و دوست دارد ما این هویت را پاس بداریم، پس این وظیفه ماست تا فضایی را برای مشتری ایجاد کنیم که بتواند با آرامش و به دور از هرگونه نگرانی از خدمات ما لذت ببرد؛ از نکات مثبت دیگر می‌توان به ارائه خدمات مناسب به مشتری، کیفیت مطلوب، قیمت مناسب، سرعت ارسال کالا، روش‌های خرید آسان، پیگیری رضایت مشتری بعد از تحویل کالا و ارتباط با مسئولان فروش از طریق روش‌های مختلف سایت، تماس تلفنی، ایمیل و تلگرام اشاره کرد.

مدیر این فروشگاه اینترنتی نکته مثبت دیگر این سایت را محیط کار این فروشگاه دانست و افزود: فروشگاه اینترنتی استارت کالا در اصل خانواده استارت کالاست، کارمندان در استارت کالا رفتار گرم و صمیمانه‌ای با یکدیگر داشته و به خوبی کار می‌کنند و خدمات خوبی هم به مشتریان ارائه می‌دهند، چرا که حس وفاداری در مشتری را با ایجاد حس وفاداری در کارمندان می‌توان انتقال داد؛ همه این موارد باعث شده که با وجود گذشت اندک زمانی از راه‌اندازی این فروشگاه اینترنتی، استارت کالا توانسته است رضایت مشتریان را جلب کند و روز به روز به تعداد مشتری‌های آن اضافه شود.

متولی حبیبی همچنین درباره نحوه ارسال کالاها در این فروشگاه اینترنتی گفت: فروشگاه اینترنتی استارت کالا تمام تلاش خود را برای ارسال سریع و مطمئن سفارش‌ها به دست مشتری به کار گرفته است. با ثبت سفارش خرید در اولین زمان ممکن کالا از انبار پس از بررسی و تایید از نظر ظاهری و فنی به واحد ارسال کالا فرستاده می‌شود و سپس در بسته‌بندی‌های مخصوص استارت کالا قرار می‌گیرد، سپس قبل از ارسال مسئول پشتیبانی مشتریان طی تماس تلفنی، مشتری را در جریان نحوه ارسال کالا و زمان دریافت آن قرار می‌دهد؛ نحوه ارسال کالا در سطح شهر مشهد از طریق ناوگان حمل و نقل استارت کالا ترجیحا در همان روز ثبت سفارش صورت می‌گیرد و ارسال کالا به سراسر ایران نیز بین یک تا سه روز، از طریق پست جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های معتبر پستی انجام می‌شود. استارت کالا با حداقل کردن هزینه‌های ارسال تا جای ممکن امکان خرید را برای تمامی کاربران خود فراهم کرده است.

وی به میزان استقبال از فروشگاه اینترنتی استارت کالا اشاره و بیان کرد: در حال حاضر استقبال مردم از فروشگاه‌های اینترنتی بیشتر از گذشته شده، اما تنها تعداد اندکی از فروشگاه‌های اینترنتی توسط مشتریان انتخاب می‌شوند چرا که در این میان فروشگاهی موفق است که علاوه بر داشتن قیمت مناسب، تنوع محصولات و خدمات خوب بتواند به صورت هدفمند بر پایه اعتماد و رضایت کامل مشتری قدم بردارد.

مدیر این فروشگاه اینترنتی در ادامه اضافه کرد: فروشگاه اینترنتی استارت کالا گامی محکم در این عرصه برداشته و با شروعی پویا با استقبال خوب مردم از سراسر ایران روبه‌رو بوده است. البته قطعا در ابتدای کار توقع داشتن مشتری‌های فراوان امری نشدنی است اما استارت کالا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا حول رضایت مشتری حرکت کند و با این هدف و ایجاد حس خوب اطمینان خود را به افراد بیشتری در سراسر ایران بشناساند.

متولی حبیبی درباره هدف نهایی این فروشگاه گفت: هدف این فروشگاه تلاش بسیار برای پیشرفت روز افزون و حرکت رو به جلو بوده و تمامی اعضای استارت کالا با فعالیتی پویا و پرنشاط در پیشبرد مقاصد این فروشگاه تمام تلاش خود را می‌کنند و امید داریم که در آینده‌ای نه چندان دور در زمره بهترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران و جهان قرار بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha