• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95091710085
  • خبرنگار : 71184

نماینده مردم مشهد:

۳۰۷ نشریه با رویکرد اصلاح طلبی در دانشگاه در حال فعالیتند

 ۳۰۷ نشریه با رویکرد اصلاح طلبی در دانشگاه در حال فعالیتند

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اردوهای مختلط توسط دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی نمی‌شود اما در برد دانشگاه تبلیغ می‌شود و دانشجویان در دانشگاه درباره آن برنامه‌ریزی و صحبت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، نصرالله پژمان‌فر که به عنوان نماینده سوال کننده از وزیر علوم در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صحبت می‌کرد گفت: از ابتدای دولت تلاش بسیاری برای بازگرداندن دانشگاه به ریل افراطی‌گری و بازگشت وضعیت اسفناک گذشته آغاز شد و شتاب این حرکت‌های سیاسی به حدی بود که نگرانی ها منجر به استیضاح وزیر وقت علوم گردید.

وی افزود: وزارت علوم عموما با منتخبین وزیر سابق به فعالیت ادامه می‌دهد و از این جهت از وزیر گلایه داریم و دغدغه‌ها و انتظارات از وزارت علوم و دانشگاه‌ها بیش از موفقیت‌هاست و ما بیش از پیش نسبت به آینده علمی و معنوی فرزندان ایران نگرانیم.

پژمان فر تصریح کرد: نگرانی‌های جناحی و سیاسی و مصلحت اندیشی‌های مسئولین فرهنگی وزارتخانه ما را سخت نگران ساخته و احزاب سیاسی بر رویکردهای فرهنگی دانشگاه‌ها سایه انداخته و نشریات دانشجویی و چند دانشگاه و با هدف ترویج اندیشه‌های بنیاد باران مجوز گرفته است و مهمترین برنامه محوری دانشگاه‌ها این می‌شود که دستور دادستانی برای ممنوعیت انتشار برخی تصاویر در دانشگاه‌ها دخالت قلمداد شود و مانع آن شده است و در دانش نشریات تابلوهای اعلانات دانشگاه آزادانه عکس برخی‌ها منتشر می‌شود و مظلومیت برای آنها ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: فضای مجازی در دانشگاه‌ها حاکم است و تخلفات در دانشگاه‌ها گسترده است و این سوال مطرح است که با این تخلفات چه برخوردی می‌شود؟ از خبرهایی که به گوش ما رسیده دستگاه‌های نظارتی در دانشگاه‌ها نسبت به این موضوعات بسیار بسیار کوتاهی داشتند و براساس برخی آمارها نشریاتی هنجارشکنی کرده‌اند و چارچوب نظام را رعایت نکردند، ۳۰۷ نشریه است و با رویکرد اصلاح طلبی در حال فعالیت‌اند و تعدادی از نشریات با هدف ترویج رویکرد هویت ایران باستانی روی مرزهای گفتمانی کشور حرکت می‌کنند.

وی با انتقاد از لغو سخنرانی برخی از اصولگرایان گفت: بسیج و جریان‌های اصولگرا در دانشگاه با محرومیت مواجه هستند و از سخنرانی‌های آنها جلوگیری می‌شود و این پرسش مطرح است که برای پاسخگویی به سوالات و آشناسازی دانشجویان با واقعیت‌ها از جمله اتفاقات سال ۸۸ چه برنامه‌ای وجود دارد و متاسفانه از اردوهایی که امروز انجام می‌شود و اتفاقاتی که در دانشگاه می‌افتد، فیلم‌ها و عکس‌هایی که در شان مجلس نیست آنها را به تصویر بکشیم و ۵۷ جلسه سیاسی در دانشگاه‌ها برگزار شد که در آنها هنجارشکنی شده و ۱۲ جلسه مذهبی بوده که محتوای مناسبی نداشتند و ۱۰۸ جلسه فرهنگی داشتیم که گزارشات آنها نگران کننده است و ۹۶ اردوی مختلف داشتیم.

پژمان فر افزود: راجع به وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها شاهد اتفاقات ناگواری هستیم و جمعیت‌های وابسته به گروه‌های چپ در حال ترویج و اطلاعات خود هستند و اردوهای مختلف با جمع دختران و پسران دانشجو در بیرون از دانشگاه شکل می‌گیرد و برنامه‌ریزی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha