• جمعه / ۳ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 95100301201
  • خبرنگار : 30054

توصیه‌های سفر به سریلانکا

توصیه‌های سفر به سریلانکا

سفر به سریلانکا دوست داشتنی است؛ در این کشور دیدن چشم‌اندازهای زیبا، غذاهای خوشمزه، خرابه‌های باستانی،  حیات‌وحش بکر و به طور ویژه مهمان‌نوازی و خوش‌رویی مردم شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

به گزارش سرویس بازار ایسنا، به نقل از مجله گردشگری الی گشت، دانستن نکاتی درباره  کشور سریلانکا در زمان‌بندی و برنامه‌ریزی سفر شما موثر بوده و به شما برای کسب تجربه سفر بهتر، کمک می‌کند.

شیگیریا (Sigiriya)

اگر از شیگیریا دیدن می‌کنید، بهتر است زمانی که درهای این اثر باستانی در ساعت ۸ صبح باز می‌شود، آنجا باشید. زیرا در غیر این صورت باید مدتی طولانی در صف منتظر بمانید. پس از ساعت ۱۰ در این محل جای سوزن انداختن نبوده و  بهتر است بعدا برای بازدید از این اثر زیبای تاریخی مراجعه کنید. بازدید از این محل نیز دست کم به یک ساعت زمان نیاز دارد.

آنورادهاپورا (Anuradhapura)

اگر قصد بازدید از آنورادهاپورا را دارید، قیمت بلیط آن ۲۵ دلار است و در هنگام ورود به موزه از شما درخواست می‌شود تا بلیط خود را نشان دهید. بازدید از محوطه نیازی به خرید بلیط نداشته و رایگان است.

گاله (Galle)

شهر گاله ارزش اقامت بیش از یک روز را ندارد. بنابراین وقت خود را برای ماندن بیشتر در این شهر تلف نکنید. در این شهر مراکز دیدنی و چندانی وجود ندارد.

بازدید از مراکز مذهبی

در هنگام ورود به این مراکز باید کفش و جوراب خود را درآورده و بهتر است با خود دمپایی حمل کنید.

مهمان‌سراها و مسافرخانه‌ها

امکانات این مراکز اقامتی کاملا اولیه بوده و شامل پنکه، پشه بند، آبگرمکن برقی و تخت خواب است. هزینه این مهمان‌سراها برای اتاق‌های عمومی شبی ۴ تا ۶ دلار است که استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌شود.

مراکز اقامتی

در گوشه و کنار سریلانکا مراکز اقامتی متعددی با قیمت مناسب وجود دارد. معمولا صبحانه به همراه اتاق به صورت رایگان ارائه شده و اتاق با حمام اختصاصی از شبی ۱۰ دلار به بالا است. اگر می‌خواهید از اتاق دارای تهویه مطبوع و کولر استفاده کنید هم باید ۵ دلار اضافه پرداخت کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha