• چهارشنبه / ۸ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 95100804671
  • خبرنگار : 30054

ایسلند؛ سرزمین شگفتی‌های آتش و یخ

ایسلند؛ سرزمین شگفتی‌های آتش و یخ

ایسلند شمالی‌ترین کشور اروپاست. مردم این کشور برخلاف آب و هوای سرزمین‌شان بسیار خون‌گرم هستند؛ همین که بدانند غریب ه‌ستید شما را خانه دعوت می‌کنند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، به نقل از مجله گردشگری الی گشت، در سفر به ایسلند با مناظری مواجه می‌شوید که شگفت‌زده‌تان می‌کند و همین‌طور که محسور زیبایی‌ها و عجایب ایسلند شده‌اید، این طرف و آن طرف می‌روید و از خودتان می‌پرسید «سرزمینی به این کوچکی چطور این همه زیبایی را در خودش جا داده است!؟»

آبفشان طبیعی استروکور Strokkur

این چشمه آب گرم طبیعی یکی از معروف‌ترین آبفشان‌های ایسلند است که هر پنج تا هشت دقیقه فوران می‌کند و ارتفاع این آب به ۲۰ متر و گاهی ۴۰ متر می‌رسد. آبفشان استروکور گواهی است بر گرمای هسته زمین.

یخچال‌های طبیعی ایسلند

حین رانندگی و گشت‌وگذار در ایسلند هرگز حوصله‌تان سر نمی‌رود. به خصوص در ایسلند جنوبی که در آن به هر طرف نگاه کنید با دیواری از یخ مواجه می‌شوید.

آتشفشان Hverfjall

در شمال ایسلند می‌توانید به قله آتشفشان Hverfjall صعود کنید. این آتشفشان یکی از بزرگ‌ترین‌ها در گونه خود محسوب می‌شود. قدم زدن روی این آتشفشان هیجان‌انگیز است. برای اینکه اندازه این آتشفشان را تخمین بزنید، آدم‌هایی را که در تصویر روی لبه این آتشفشان راه می‌روند پیدا کنید. 

مرداب Jokulsarlon

این مرداب معروف‌ترین مرداب یخی در ایسلند است. دیدن این مرداب و تکه‌های یخی که با شکل‌ها و اندازه‌های مختلف روی آب شناورند و به سمت اقیانوس می‌روند حیرت زده‌تان می‌کند.

ساحل Jokulsarlon

این ساحل که در آیسلند جنوبی قرار دارد برای شما یخ و آتش به ارمغان می‌آورد. تکه‌های شناور یخی که از یخچال‌های طبیعی جدا شده‌اند و به سمت اقیانوس می‌رود ماسه‌های سیاه آتشفشانی را از ساحل می‌شویند.  این منطقه ترکیبی است از یخ‌های سفید و ماسه‌های سیاه و دریایی آبی که ترکیب بسیار شگفت انگیز و زیبایی را تشکیل می‌دهند.

فعالیت‌های آتشفشانی دهانه Krafla Viti

در شمال ایسلند پیاده روی بر دهانه آتشفشان Krafla Viti می‌تواند تجربه‌ای ماجراجویانه برایتان باشد و از دیدن دودهایی که از زمین بلند می‌شود و مناظر رنگارنگ لذت ببرید.

عجایب و زیبایی‌های ایسلند بسیار بیش‌تر از این چند مورد است. اگر تشنه دیدن طبیعتی ناب و متفاوت هستید، سفر به ایسلند را تجربه کنید. سفری که پس از بازگشت از آن انسان دیگری هستید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha