• شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 95101106647
  • خبرنگار : 30054

خاورمیانه مکانی ایده‌ال برای بازدید و گردشگری

خاورمیانه مکانی ایده‌ال برای بازدید و گردشگری

رشته کوه‌های بلند، زیبایی‌های بکر و دست‌نخورده، آب‌های گرم و برخی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی جهان، از خاورمیانه یک محل ایده‌ال برای بازدید و گردشگری ساخته است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام مجله گردشگری الی‌گشت، ما برای شما چند محل امن برای بازدید گردشگران در خاورمیانه را گردآوری کرده‌ایم که در آن طیف وسیعی از دیدنی‌ها، از بناهای مذهبی تا مقابر باستانی، بحرالمیت تا کوه‌های باشکوه‌، بلندترین سازه‌های معماری جهان وجود داشته و همه و همه می‌تواند از خاورمیانه یک مقصد ایده‌آل برای تفریح و لذت بردن همگان ایجاد کند. در نظر داشته باشید که این مناطق در هنگام تنظیم این گزارش همگی امن و مناسب هستند. اما بهتر است پیش از برنامه‌ریزی برای سفر خود، نسبت به شرایط منطقه‌ای که قصد دارید به آن بروید، اطلاعات مناسب را کسب کرده و براساس آن برنامه‎ریزی کنید.

قبرس

سالانه بیش از دو میلیون گردشگر از قبرس بازدید می‌کنند و این کشور، مقصدی امن برای سفر محسوب می‌شود. بنابراین نام این جزیره را در فهرست مسافرتی خود قرار دهید. آفتاب داغ، سواحل زیبا و تماشایی، کوهستان‌هایی عالی و با شکوه همه و همه می‌توانند تعطیلاتی به یادماندنی را برایتان رقم بزنند. در سفر به قبرس به شما پیشنهاد می‌کنیم از هتل و مناطق توریستی خارج شده و بخش‌های مختلف جزیره را کشف کنید. از شهرهای شلوغ و مشهور خارج شده و به شهرهایی مانند پافوس (Pafos) و آگیا ناپا (Agia Napaa) بروید. مناطق مجاور دریا در شمال قبرس به سواحل طلایی شهرت داشته و در آن علاوه بر سواحل زیبا، بقایای قلعه‌های قرون وسطی، محیطی رویایی و شگفت‌انگیز برایتان رقم می‌زند. در این سفر باید حتما با خود لباس شنا، کفش‌های کوهنوردی و کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشید. به این ترتیب به راحتی می‌توانید بخش‌های مختلف این سرزمین زیبا را سیاحت کنید.

قطر

این کشور میزبان جام جهانی ۲۰۲۰ است. قطر به آرامی اما قطعا در مسیر تبدیل شدن به یک مقصد ایده‌آل گردشگری است. این کشور با دریا احاطه شده و کاملا امن است و به همین دلیل آن را در فهرست خود قرار داده‌ایم. در سواحل این منطقه شما می‌توانید انواع ورزش‌های آبی مانند موج‌سواری به کمک کایت (kite surfing) و جت اسکی را تجربه کنید. موزه هنرهای اسلامی، روستای فرهنگی کتارا (the cultural village of Katara)،  سوق واقف (یکی از بازارهای مهم شهر دوحه در کشور قطر است. این بازار محل فروش سنتی لباس، حیوانات، پارچه، ادویه‌جات، صنایع  دستی و سوغاتی به حساب می‌آید) و ورزش‌های سنتی مانند مسابقات شتر سواری که دیدن آن را نباید از دست بدهید، همه و همه از دیدنی‌های این کشور محسوب می‌شوند. این ورزش امروزه بسیار گران‌قیمت و تجملی محسوب شده و زمین‌ها و مراکز ویژه‌ای برای آن در قطر وجود دارد.

عمان

تا چندی پیش، نام عمان در دنیای گردشگری کاملا ناشناخته بود، این کشور در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری مناسب و سنگین در زمینه گردشگری، وارد این حوزه شده است. یکی از دیدنی‎‌های بسیار جالب در این کشور، تماشای صدها لاک‌پشت سبزی است که برای تخم‌گذاری به سواحل این کشور مراجعه می‌کنند. بهترین زمان برای دیدن این لاک‌پشت‌ها، ماه‌های سپتامبر و نوامبر محسوب می‌شود. روستای تاریخی نزوی دارای قلعه‌ای تاریخی بوده و در سوق‌ها و بازارهای سنتی آن اجناس مختلفی به فروش می‌رسند. سفر به عمان بدون گشت دریایی در خورالشمس این منطقه ناتمام است. این خور، دارای ۱۶ کیلومتر طول بوده و در حاشیه آن روستاهای کوچکی وجود داشته و همچنین محل زندگی دلفین‌های دریای عمان است. در این کشور می‌توانید کوهستان‌های زیبا را تماشا کرده و زیر پا بگذارید، شب را در کویر گذرانده و از بخش‌های دور افتاده لذت ببرید.

دوبی؛ امارات متحده عربی

احتمالا از وجود نام دوبی در صدر این فهرست، شگفت‌زده نشده‌اید زیرا این کشور مدرن، ثروتمند و امن، مقصدی مناسب برای گردشگری محسوب می‌شود. برای کسانی که دوست دارند چهره مدرن دوبی را ببینند، تماشای برج‌الخلیفه با ۸۲۸ متر ارتفاع و ۱۶۰ طبقه، نباید فراموش شود. برنامه‌های متنوع شبانه در دوبی، مراکز خرید و مال‌های متعدد و فروشگاه‌های مدرن و مشهور برندهای جهانی این شهر را به مقصدی ایده‌آل برای خرید تبدیل کرده است.

برای علاقه‌مندان تاریخ نیز، موزه دوبی محل ایده‌آلی برای تماشای فناوری‌‎های مدرن در کنار تاریخ است که در قلعه‌ای زیرزمینی، روند تبدیل دوبی از یک روستای کوچک به امپراتور حال حاضر کشور امارات متحده عربی به نمایش گذاشته می‌شود. بازار سنتی یا سوق دوبی در طرفین خور این شهر، یک جاذبه دیدنی دیگر دوبی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha