• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 95102012454
  • منبع : مطبوعات

سخنان صریح استاد اخلاق در شب رحلت هاشمی

سخنان صریح استاد اخلاق در شب رحلت هاشمی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی، از قدیمی‌ترین مبارزان پیش از انقلاب، با حضور در تلویزیون، از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سخن گفت و انتقاداتی جدی علیه مخالفان آن مرحوم مطرح کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از «نامه‌نیوز»، گزیده صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی به شرح زیر است:

من آیت‌الله هاشمی را شهید می‌دانم، چون به دنبال حق بود.

- تا خبر درگذشت آیت الله هاشمی را شنیدم بی اختیار لرزه بر بدنم افتاد، گریه کردم، و فکر نمی کردم بتوانم اینجا صحبت کنم.

- آخوندی بود که پیش امام عزیزترین بود ... من مطلع هستم و بی‌خود حرف نمی‌زنم.

- از هر کاری که احتمال می‌داد برای انقلاب ضرر داد خودداری می‌کرد ... فحش می‌شنید، توهین می‌دید ... بد توهین‌هایی به او کردند ... اما او صبر داشت و می‌گفت نظام نباید لطمه بخورد.

- صداوسیمایی‌ها گله می‌کنند چرا بیننده تلویزیون کم شده و چرا مردم ماهواره می‌بینند. من وظیفه دارم بگویم الان اگر از هاشمی تجلیل نکنید بیننده‌تان کم می‌شود ... افراد پخته و فهیم و باکمال و دلسوز جامعه توقع دارند صداوسیما در خصوص درگذشت آیت‌الله هاشمی مایه بگذارد.

- وقتی پیام رهبری را خواندم دلم برای آقای هاشمی و رهبری سوخت. الهی هیچکس مشاور دین‌دار و دلسوز خود را از دست ندهد. در ادامه پیام رهبری به اختلاف نظرهای آقای هاشمی با ایشان اشاره شده بود، همین امر نشان می‌دهد که هاشمی دقیقاً نظرات خود را می‌گفت اما مقید بود که در نهایت حرف رهبری را اجرا کند. ایشان به فکر انقلاب و نظام بود. خناس‌ها می‌خواستند ایشان را از رهبر دور کنند اما موفق نشدند زیرا علاقه این دو بدان حد بود که هیچ فرد یا گروهی نتوانستند در آن شبهه ایجاد کنند.

- به خداوندی خدا آنقدر هاشمی را دوست دارم که نمی‌توانم آرام بگیرم. به خودم فشار آوردم که گریه نکنم اما (گریه‌های بی‌امان سیدمهدی طباطبایی) ... خدا نخواست ایشان بستری شود و ایشان قشنگ با حال خوب به مهمانی خدا رفت ... برای من نقل کردند که با خوشی از همکارانش خداحافظی کرده است.

- همه پولش را به رفقایش داد و کمک کرد و به هرکسی که محبت کرد، بیشتر صدمه دید.

- چقدر با ایشان بدی کردند، حداقل از خدا بترسید ... خیلی عادت به عفو داشت ... برخی حمله به هاشمی را برای خود موفقیت می‌دیدند ... هاشمی می‌گفت در حرم پیامبر دعا کرده بود «دوستانی که نادانسته یا عمداً به من جسارت کردند و فکر کردند به نظام خدمت می‌کنند، خدایا نه‌تنها بیامرزشان بلکه توفیق خدمت به آنها بده» ... مخالفان نسبت‌های ناروایی می‌دادند، خدا اینها را ببخشد ... ای عزیزان، ایشان زنده نیست که دیگر ببخشد و خدا هم دیگر نمی‌بخشد ... ای بدگویان، دیگر ایشان نیست که شما را عفو کند و دیگر عفوی نخواهید دید، امیدوارم به عقل بیایید.

- من آیت‌الله هاشمی را شهید می‌دانم، شهید حتماً نباید با شمشیر کشته شود، کسی در که در طلب حق باشد، شهید است... ایشان را به اندازه چهار شهید می‌دانم.

- وقتی نمازجمعه آقای هاشمی را متوقف کردند، نمازجمعه تعطیل شد. آقایان چکار می‌کنند؟ وقتی نشود مردم از نمازجمعه بهره بگیرند یعنی نماز جمعه تعطیل است. چرا نماز جمعه اینقدر خلوت است؟ این چرا را باید آقایان جواب دهند.

- آقای هاشمی بهترین و قوی‌ترین کسی بود که حفظ نظام می‌کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۰ ۱۰:۵۱

پس به شما تسلیت می گوئیم مرگ در کمین ست نباید غفلت کرد

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۰ ۱۰:۵۵

برنامه خوبی بود بعد از مدتها دیشب تلویزیون تماشا کردم فقط بخاطر استاد طباطبایی و ایت الله هاشمی.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۰ ۱۱:۴۳

اقای طباطبایی خودش دچار اظهارات جهت دار است شما به فکر اخرت خودت باش نه شهید خطاب کردن اقای هاشمی توجه داشته باش حضرت اقا اقای هاشمی را فقط یار دیرین خواندند ونه یار صدیق در مورد اقای مهدوی کنی هم دیرین گفتند وهم صدیق

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۰ ۱۵:۵۱

علی اقا بسیار دقیق صحبت کردند من هم موافقم .

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۰ ۱۶:۴۳

ای بابا حالا هم که اون بنده خدا از دنیا رفته دست از سرش برنمیدارین مثلا آقا علی

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۰ ۱۸:۳۲

در جواب علی آقا بگم که حرف حق جواب ندارد امثال شما هستید که حرفها را جهت دار می شنوید و به حرف رهبری هم گوش نمی دهید.بعید می دانم که سن علی آقا با رفاقت رهبری و هاشمی به مدت 59 سال برسد که اینطور سخن می گویید.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۰ ۱۹:۳۹

خدا همه مارو هدایت کنه.خدا بیامرزه.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۰ ۱۹:۵۹

آیت الله هاشمی رحمت الله علیه قطعا یار دیرین و صد البته یار صدیق امام خمینی رحمت الله علیه بودند.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۰ ۲۱:۲۹

خیلی ممنون از اینهمه موشکافی و دقت نظر علی جان! امید که حضرت حق در بررسی نامه اعمال مرحوم هاشمی حتما نظرات کارشناسانه حضرتعالی رو هم لحاظ کنند! و سپس حکم بر بهشت و جهنم رو صادر بفرمایند.انشاا...

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۱ ۰۵:۱۲

اخوی جان وارد اینگونه بحث ها نشوید و از ایجاد زمینه تفرقه اندازی برای دشمنان رهبری خودداری کنید این لحظات واقعا باید به منافع ملت و اسلام فکر کرد

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۱ ۰۹:۰۰

اقاي طباطبايي هم خيلي غلو مي كنند به هر حال در هر دو جناح هر دو طرف حرف زدند و از خود دفاع كردند و همه حرف ها رو شنيدند

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۱ ۱۲:۰۵

اختلاف افکنی نکن

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۲ ۲۳:۰۴

انشالله که شما هم همچون مرحوم آیت الله هاشمی عاقبت به خیر بشین

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۰ ۱۶:۴۹

مقام معظم رهبری ایشان را یار دیرین و بدخواهان ایشان را با لحنی بسیار تند خناس خواندند. برخی از کسانی که در چندین سال گذشته بدون وقفه به ایشان توهین می کردند را مردم می شناسند و اینک نظر رهبری را هم در مورد خودشان می دانند . پس اگر راست می گویند و مطیع مقام رهبری هستند پیشنهاد می کنم در نماز جمعه هفته آینده با همان صدای بلند فریاد بزنند اشتباه کردیم العفو.. شاید بخششی در کار باشد.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۰ ۱۹:۰۶

خدا نگهدار شما باشد که حداقل در این مورد دو کلمه حرف حق و دل مردم را زدی. نماز جمعه های آقای هاشمی بی نظیر بودن، همیشه با مطالعه و با آگاهی کامل از وقایع تاریخی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بعنوان امام جمعه حاضر میشدند. بخصوص درک فوق العاده ایشان از تاریخ و سیاست تکرار نشدنیست. خیلی با زکاوت و دقت خاصی سخنرانی میکردن. حرفی از روی تعصب و تحجر نمیزدند. فکر میکنم نماز جمعه را به معنای واقعی کلمه اجرا میکردند.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۰ ۱۹:۵۲

حرف دل را زده و حرف عاشقان واقعى انقلاب را اين انقلاب ٣ ضربه كارى خورده يكى رحلت امام ،ديگرى كشته شدن شهيد بهشتى توسط جاهلان دو اتيشه ،كه تاريخ انقلاب با رفتن ايشان بهم خورد ،و خسارات جبران نا پذيرى به كشور وارد شده با رفتن ايشان چه انسانى و چه اقتصادى و چه فكرى كه تا به امروز داريم مى بينيم ،اين هم سومى بود كه رفت با توهين ها و كج دهنى ها خودى و دشمنان ،حال خيال كج فكران راحت تَر از گذشته شده براى ضربه زدن به انقلاب با نام دين

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۰ ۲۰:۵۹

چقد جو گیر...

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۱ ۰۲:۲۳

کاش به تمامی متن نامه حضرت آقا توجه کنی دوست عزیز....هیچ وقت رهبر درباره هیچ کس مثل مرحوم هاشمی اینطوری اطلاعیه صادر نکرده‌اند که سراسر حزن و اندوه باشه ....ای کاش بیشتر بفهمیم و تفکرات خودمون رو به رهبر نسبت ندهیم.... ای کاش