• شنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 95122113566
  • خبرنگار : 71381

گزیده اخبار سیاسی ۲۱ اسفند؛

وضعیت نقادی از نگاه مطهری/توصیه انتخاباتی ظریف/گفت‌وگو با فائزه هاشمی/اشتغال در اوین و...

وضعیت نقادی از نگاه مطهری/توصیه انتخاباتی ظریف/گفت‌وگو با فائزه هاشمی/اشتغال در اوین و...

ناوگروه ۴۴ نیروی دریایی در سواحل کشورمان پهلو گرفت، کاندیدای شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان فردا اعلام می شود، گفت و گو با فائزه هاشمی، تو ضیح در مورد یک شلیک مرگبار، تاکید بر ادامه تحریم‌های ایران در گزارش ۵۰ روز نخست ریاست‌جمهوری ترامپ، تاکید کدخدایی بر اینکه کسی از شورای نگهبان ترس ندارد، دیدار هیات پارلمانی ایران با روسای مجلس و معاون وزیر امنیت بوسنی و هرزگوین، گزارشی از اشتغال در اوین، پرتال جدید وزارت خارجه رونمایی شدو... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه ۲۱ اسفند است که در لینک‌های زیر می‌خوانید.

*در ایران اختلافات پای صندوق‌های رأی تمام می‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان به اهمیت حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی در جریان انتخابات آتی اشاره کرد و گفت: در ایران برخلاف برخی از کشورها اختلافات در پای صندوق‌های رأی تمام می‌شود و دیدگاهی که از سوی مردم دارای مقبولیت بیشتری است انتخاب و پذیرفته می‌شود.

*کاندیدای شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان فردا اعلام می شود

شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان فردا (یکشنبه)، تصمیم نهایی خود برای معرفی کاندیدای مورد حمایت جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می‌کند.

*ناوگروه ۴۴ نیروی دریایی در سواحل کشورمان پهلو گرفت

ناوگروه ۴۴ نداجا متشکل از ناوشکن الوند و ناوپشتیبانی رزمی بوشهر پس از ۱۵۰ روز ماموریت در منطقه یکم امامت نداجا پهلو گرفت.

*بانک‌ها مجاز به انتشار اوراق اجاره دولتی شدند

هیئت‌وزیران با افزودن متنی به دو مصوبه پیشین خود انتشار اوراق اجاره دولتی از طریق نظام بانکی کشور را مجاز اعلام کرد.

*فائزه هاشمی در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا:افراد شاخص اصلاح‌طلب می‌خواهند وارد انتخابات شوراها شوند

"آقای روحانی نسبت به حمایت اصلاح‌طلبان باید مسئولیت داشته باشد"، "تخریب‌ها علیه آقای هاشمی با برنامه‌ریزی و به صورت تشکیلاتی و سازمانی انجام می‌شد"، "بسیاری از افراد شاخص اصلاح‌طلب می‌خواهند وارد انتخابات شوراها شوند" این جملات دختر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.

*تاکید بر ادامه تحریم‌های ایران در گزارش ۵۰ روز نخست ریاست‌جمهوری ترامپ

کاخ سفید اعلام کرد: تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ، وزارت خزانه‌داری اقدام به تحریم چند شرکت و شخصی کرده است که در برنامه موشک بالستیک ایران مشارکت کرده‌اند.

*معاون وزیر خارجه در گفت‌وگو با ایسنا:برخی سیاست‌های ترکیه را درک نمی‌کنیم/ازهر اهرمی برای حفظ مرزهای‌مان باافغانستان استفاده می‌کنیم

معاون آسیا ، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه کشورمان، معتقد است: از دوران سکوت، سکون و بعضاً بد عمل کردن سیاست خارجی ایران عبور کرده ایم و اکنون وارد اتوبانی شده ایم که باید با سرعت مطمئنه در آن حرکت کنیم تا تصادف نکنیم.

*پرتال جدید وزارت خارجه با حضور ظریف رونمایی شد

ظهر امروز با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه و تعدادی دیگر از مقامات این وزارتخانه از جمله مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیرامور خارجه، همچنین قشقاوی، معاون پارلمانی وزیر خارجه از پرتال جدید وزارت امور خارجه رونمایی شد.

*اشتغال در «اوین»

اینجا اوین است، یکی از مشهورترین زندان‌های ایران؛ زندانی که در سال ۱۳۵۰ در منطقه‌ای خوش آب و هوا به بهره‌برداری رسید.

*کدخدایی :کسی از شورای نگهبان ترس ندارد

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه کسی از شورای نگهبان ترس ندارد، عنوان کرد: هر کسی هر چه دل تنگش می‌خواهد بگوید.

*توضیح دادستان جیرفت درباره شلیک مرگبار کودک ۵ ساله!

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از حادثه سهوی که روز جمعه در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه رخ داد و باعث کشته شدن یک فرد شد، خبر داد.

*مطهری: نقد و انتقاد در کشور یا لجن مال کردن است یا تملق و چاپلوسی

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در کشور ما نقد و انتقاد دو حالت دارد، یا لجن مال کردن است یا دچار تملق و چاپلوسی می‌شویم، در حالی که نقد منصفانه بین این دو قرار می‌گیرد. کسی که بخواهد در مجلس نقد کند باید نقدش منصفانه باشد.

*دیدار هیات پارلمانی ایران با روسای مجلس و معاون وزیر امنیت بوسنی و هرزگوین

هیات پارلمانی ایران با روسای مجالس اقوام و مجلس نمایندگان بوسنی و هرزگوین و معاون وزیر امنیت این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha