• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۹:۲۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96013014286
  • خبرنگار : 71271

وزیر علوم در نشست فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا:

ایران در منطقه مستحکم‌ترین نظام آموزش عالی را پایه‌ریزی کرده است

ایران در منطقه مستحکم‌ترین نظام آموزش عالی را پایه‌ریزی کرده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایران اسلامی امروزه نه تنها در میان کشورهای منطقه بلکه در کشورهای توسعه یافته نیز از لحاظ شاخص رشد نیروی انسانی در جایگاه بالایی قرار دارد و بلاشک در منطقه مستحکم‌ترین نظام آموزش عالی را پایه‌ریزی کرده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد فرهادی امروز در اولین نشست علوم، فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایتالیا در دانشگاه شهید بهشتی افزود: دو ملت بزرگ ایران و ایتالیا دارای ظرفیت‌های بی‌شماری در همکاری‌های دوجانبه هستند که می‌تواند در راستای رشد و تعالی مردم آن مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر فرهادی گفت: ایران و ایتالیا دو کشور باستانی با تمدن دیرینه و فرهنگ ساز هستند که در طول تاریخ همواره ارتباط خوب و منطقی داشته و احترام به مردم و ملت یکدیگر را مدنظر قرار داده‌اند.

وزیر علوم با اشاره به یادداشت تفاهم همکاری‌های علمی ایران و ایتالیا که در شهریور ۱۳۹۴ (سپتامبر ۲۰۱۵) امضاء شد، افزود: تشکیل کمیته علمی مشترک دوجانبه و ارتباط دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دو کشور به همراه روابط عمیق فرهنگی و عزم اراده دو کشور برای توسعه همکاری‌های علمی و فناوری، پشتوانه فعالیت‌های کنونی و آتی دو کشور به حساب می‌آید و برگزاری اولین نشست علم، فناوری و نوآوری نیز می‌تواند نقطه عطف این مراودات علمی باشد.

دکتر فرهادی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در تمامی زمینه‌ها با کشور دوست، ایتالیا آمادگی دارد و همکاری در بخش علم و فناوری که مخاطب اصلی آن، قشر تحصیل‌کرده، نخبه و توانا هستند می‌تواند بستر مناسبی برای رشد این همکاری‌ها باشد.

وزیر علوم گفت: ما اعتقاد داریم که بین دانشمندان و فناوران کشورها نباید مرز و مانعی وجود داشته باشد. علم امروز دنیا نتایج هزاران سال تلاش دانشمندان در اقصی‌نقاط جهان است و مشارکت علمی جهانیان نه یک پیشنهاد بلکه یک ضرورت برای رشد و تعالی است. این مشارکت علمی هم در سطح سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان و هم در سطح اجرایی و برداشتن گام‌های عملی مورد نیاز است.

دکتر فرهادی تاکید کرد: تثبیت دستاوردهای دو جانبه میان ایران و ایتالیا نیازمند شتاب بخشیدن به روند همکاری‌های علمی در تمامی سطوح، داشتن نقشه راه چند ساله همکاری‌ها، سرمایه‌گذاری مالی طرفین و شناخت بیشتر یکدیگر است و آنچه که موجب دلگرمی و اطمینان بیشتر برای دستیابی به اهداف این همکاری‌هاست، وجود اراده سیاسی لازم در بالاترین سطح در میان طرفین است.

وزیر علوم ابراز امیدواری کرد: اولین نشست علوم، فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایتالیا در دانشگاه شهید بهشتی در زمینه سطوح مختلف همکاری‌ها از جمله همکاری در سطح دانشگاه با دانشگاه، برنامه‌ریزی برای مراودات بنگاه با بنگاه، همکاری پارک‌های علم و فناوری و صندوق‌های حمایتی دو طرف عملکرد خوبی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha