• دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 96020402213
  • منبع : جهاد دانشگاهی

در تشریح عملکرد جهاد دانشگاهی تهران عنوان شد

دستیابی به دانش فنی و تولید تجاری واکسن آبزیان/اجرای موفق کرسی‌های آزاداندیشی

دستیابی به دانش فنی و تولید تجاری واکسن آبزیان/اجرای موفق کرسی‌های آزاداندیشی

سرپرست جهاد دانشگاهی تهران، دستیابی به دانش فنی تولید نهال گردو از طریق پیوندک، دستیابی به دانش فنی و تولید تجاری واکسن آبزیان، ایجاد و توسعه زمینه تحقیقاتی ساخت فرمون‌های جنسی حشرات برای مبارزه بیولوژیک، اجرای طرح ملی گردو، کسب دانش فنی ساخت لوله مغزی مورد نیاز در حفاری نفت، تحلیل اکوسیستم کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را از جمله دستاوردهای این سازمان در سال 95 دانست.

به گزارش ایسنا، سید علی طباطبایی با اشاره به عملکرد این سازمان در سال گذشته تصریح کرد: این سازمان با تلاش مجموعه در حوزه‌های مختلف به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است که می‌توان به دسترسی به دانش فنی تولید دمولسی فایر نفتی و اخذ تائیدیه‌های مصرف، دستیابی به دانش فنی تولید نهال گردو از طریق پیوندک، دستیابی به دانش فنی و تولید تجاری واکسن آبزیان، ایجاد و توسعه زمینه تحقیقاتی ساخت فرمون‌های جنسی حشرات برای مبارزه بیولوژیک، اجرای طرح ملی گردو (احداث باغ مادری)، کسب دانش فنی ساخت لوله مغزی مورد نیاز در حفاری نفت، تحلیل اکوسیستم کسب و کارهای دانش‌بنیان، طرح جامع توسعه منابع انسانی جهاد دانشگاهی، تعریف و اجرای دوره‌های آموزش تخصصی در حوزه نفت و گاز پتروشیمی، بانکداری، بیمه و تربیت آموزشیاری، اجرای موفق دوره‌های مناظره دانشجویی، اجرای موفق کرسی‌های آزاداندیشی و اجرای دوره‌های مهارت آموزی در کوی دانشگاه اشاره کرد.

وی ادامه داد: توسعه زیرساختارهای مناسب برای پیشبرد فعالیت‌ها، توسعه و تکمیل چرخه فناوری در زمینه‌های ساخت آلیاژهای فلزی، فرایندهای شیمیایی و دارویی، آگروشیمی و بیوتکنولوژی کاربردی (دامی و کشاورزی) و به فراخور آن تکمیل و یا تنظیم ساختارهای مورد نیاز، توسعه دوره‌های تخصصی آموزشی به ویژه الکترونیکی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در زمینه مناظرات دانشجویی کرسی‌های آزاداندیشی، نشر و ترویج فرهنگ کارآفرینی و شناسایی شکوفایی و بهره‌گیری از استعدادهای فرهنگی دانشجویی از اولویت‌های کاری این سازمان در سال جاری است.

طباطبایی همچنین در رابطه با فرهنگ‌سازی برای رسیدن به تولید ملی، اظهار کرد: موفقیت تولید ملی نیاز به عزم ملی داشته و در راس هرم آن مدیریت سطوح بالا قرار دارد. متاسفانه بستر برنامه‌ریزی کشور بر اساس تجارت و واردات تنظیم شده است. تولید، آداب و برنامه‌ریزی و زیرساخت‌های مربوط به خود را نیاز دارد که اگر لحاظ نشود، با شعار تنها مشکل قابل حل نیست. در جهاد دانشگاهی تهران با برنامه‌ریزی مناسب جهت اجرای چند فعالیت گزین و تنظیم و تکمیل ساختار این مهم کارها انجام خواهد شد. زمینه‌های انتخابی سه حوزه شیمی، فرآوری فلزی و بیوتکنولوژی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، سرپرست جهاد دانشگاهی تهران در پایان در رابطه با شعار سال اظهار کرد: شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» قاعدتا در مجموعه‌های متفاوت دارای برداشت و رویکرد خاص خودش است. الزاما در مجموعه‌های پژوهشی و دانشگاهی این شعار به این معنی نیست که موسسات باید دارای کارخانه باشند یا تعداد زیادی بیکار را مشغول به کار کنند. منظور رویکرد و نگرش به این سمت است که استاد دانشگاه با این رویکرد آموزش دهد، پژوهش با این نگاه انجام گیرد و بر روی فناوری‌هایی متمرکز شوند که به بازار و اقتصاد نزدیک باشد و در صورت نقص چرخه فناوری در جهت رفع آن اقدامی صورت پذیرد. این نگاه عقلانی است. به عنوان مثال صنعتگر محصولاتی را هدف قرار دهد که توانمندی رقابتی داشته باشد و با کیفیت و قیمت مناسب به بازار عرضه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha