• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96021307989
  • منبع : نمایندگی کرمان

تغییر گفتمان دانشگاه‌ها با راه‌اندازی مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: راه‌اندازی مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی موجب تغییر گفتمان دانشگاه‌ها شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر حقدوست امروز 13 اردیبهشت ماه در مراسم افتتاح فاز اول مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی در کرمان با حضور معاون علمی رییس جمهور، اظهار کرد: این مرکز، گفتمان دانشگاه‌ها را کاملا عوض کرده و این گفتمان که اساتید باید به گونه دیگری نگاه کنند، در حال شکل‌گیری است و در حال ایجاد یک فرهنگ در توسعه علمی دانشگاه‌ها هستیم.

وی با بیان این که رونق این مجموعه موجب می‌شود اساتید و دانشجویان ما جور دیگری فکر کنند، گفت: طی دو سه سال آینده سایت‌هایی را به وجود می‌آوریم که دانشجویان با مفاهیم تولید، محصول، نگاه بین‌المللی آشنا شوند و ایجاد مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی یک نقطه شروع است.

پروفسور محمدعلی طاهر، رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز اظهار کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان هم‌اکنون 16 هزار دانشجو دارد که 5 هزار نفر از آنها در دوره‌های دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد در بیش از 400 رشته و گرایش مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: در زمینه‌های پژوهشی کارهای مختلفی در دانشگاه باهنر کرمان انجام شده و 4 هزار و 500 مقاله آی اس آی در دو سال گذشته داشته‌ایم و چندین طرح تحقیقاتی ملی و استانی نیز در این دانشگاه انجام شده است.

به گزارش ایسنا، فاز اول مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی در کرمان در اسفندماه سال 94 کلنگ زنی شد و امروز با حضور معاون علمی‌وفناوری رییس‌ جمهور به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم، قرارداد پرورش شتر در شهداد بین شرکت عمران مهر شهداد و مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی (خاورپژوهان کارمانیا) امضا شد و بر این اساس قرار است یک هزار نفر شتر در شهداد با همکاری عمان و چند کشور عربی پرورش داده شود.

حجم سرمایه‌گذاری این مجموعه 140 میلیارد تومان است که تاکنون سه و نیم میلیار تومان در این پروژه هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha