• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 96021307998
  • خبرنگار : 30054

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تمرکز بر بانکداری اسلامی، لازمه حمایت از تولید است

تمرکز بر بانکداری اسلامی، لازمه حمایت از تولید است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به ضرورت اصلاح قانون بانکداری کشورگفت: توجه به موضوعات اقتصادی و توسعه بسترهای کارآفرینی و اشتغالزایی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به نحوی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در چند سال گذشته برنامه‌ریزی سازمان‌ها و نهادهای کشور را بر مبنای اقتصاد مقاومتی تبیین کرده‌اند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این دیدار، سبد محصولات، تاریخچه و اقدامات موثر بانک در طول یک دهه فعالیت آن را تشریح‌کرد و گفت: با استقبال خیرین و سازمان‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی از خدمات ارائه شده، منابع قرض‌الحسنه بانک در سال گذشته نسبت به سال ۹۴ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته که بالغ بر ۹۱ درصد آن به پرداخت وام به نیازمندان واقعی جامعه در زمینه‌های ازدواج جوانان، حمایت از مددجویان، درمان بیماری‌های خاص و کارآفرینی و اشتغالزایی اختصاص یافته است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۵۱۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده و نسبت مطالبات به مصارف بانک یک درصد است که در بین بانک‌های کشور در رتبه نخست قرار دارد و با استانداردهای جهانی کاملا مطابق است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با توجه به اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال در کشور اظهار داشت: برای امسال بالغ بر ۶۰ درصد منابع قرض‌الحسنه این بانک به کارآفرینی، اشتغال و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی اختصاص یافته تا با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت در زمینه‌های تولیدی، رشد و رونق اقتصادی را شاهد باشیم.

در ادامه محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تاکید بر بانک‌محور بودن اقتصاد کشور افزود: نظام بانکی نقش مهمی در اجرای منویات مقام معظم رهبری ایفا می‌کند و در این راستا تمرکز بر بانکداری اسلامی لازمه حمایت از تولید، اشتغال و دستیابی به محورهای اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: اصلاح ساختار نظام بانکی یکی از اولویت‌های کاری مجلس است و بر اساس نظرسنجی‌ها و پژوهش‌های مرکز پژوهش‌ها در چند سال اخیر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فعالان اقتصادی در بخش تولید و کسب و کار بحث تامین مالی از نظام بانکی است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقش موثر خدمات و طرح‌های تسهیلاتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اقتصاد کشور افزود: این بانک نمودی از ساختار بانکداری اسلامی است که ارائه خدمات آن بر پایه ضوابط و قوانین قرض‌الحسنه قرار دارد.

پورابراهیمی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت خود به کارآفرینان و بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند نقش شایسته‌ای در رونق اقتصادی ایفا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha