• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۳:۰۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 96021610026
  • خبرنگار : 71438

بررسی فصل ۹۵-۹۶ فوتبال ایران

صالح: محرومیت استقلال به نفعش شد/ بالا و پایین جدول شبیه هم بود

صالح: محرومیت استقلال به نفعش شد/ بالا و پایین جدول شبیه هم بود

کارشناس فوتبال می گوید محرومیت استقلال در استفاده از بازیکنان خارجی به نفع این تیم شد.

مجید صالح در گفت‌وگو با ایسنا، ابتدا درباره عملکرد تیم فوتبال استقلال در لیگ شانزدهم عنوان کرد: استقلال در لیگی که گذشت دو وجه مختلف داشت. این تیم در نیم فصل اول و دوم نتایج متفاوتی گرفت. استقلال تا بازی استقلال خوزستان در ورزشگاه آزادی که با شکست به اتمام رسید، هنوز خودش را پیدا نکرده بود اما بعد از آن به روند مثبت خودش دست یافت و در لیگ قهرمانان آسیا نیز این روند را ادامه داد و در نهایت در لیگ به مقام نایب قهرمانی رسید و در آسیا هم از گروهش صعود کرد. بنابراین استقلال در نیم فصل دوم بهتر بود و اوج گیری خودش را آغاز کرد. این موضوع طبیعی است چرا که استقلال از بازیکنان جوان بهره می‌برد که باید به آنها اطمینان می‌شد. همچنین در نیم فصل دوم اتفاقی برای استقلال افتاد که بیشت به نفعش شد و این تیم نتوانست از بازیکن خارجی استفاده کند و به بازیکنان داخلی اش تکیه کرد.

وی همچنین در مورد قهرمانی پرسپولیس و پایین بودن جذابیت در رقابت صدرنشینان، گفت: پرسپولیس فصل را متفاوت آغاز کرد؛ به این دلیل که می‌خواست ادامه روند مثبت فصل قبل را داشته باشد. شاید این قهرمانی در ادامه موفقیت‌های پرسپولیس در فصل گذشته بود؛ بنابراین امسال نتوانستیم رقابتی که سال‌های قبل شاهد بودیم را در لیگ برتر ببینیم چرا که بعضی فصل‌ها سه چهار تیم تا هفته پایانی گزینه قهرمانی بودند و مسابقات جذابیت بیشتری داشت. ضمن اینکه رقابت پایین جدول در لیگ ۹۵-۹۶ مثل همیشه جذاب بود. همچنین امسال بین بالا و پایین جدول شباهتی وجود داشت؛ از این بابت که پرسپولیس چند هفته زودتر قهرمانی‌اش را مسجل کرد و ماشین سازی نیز چند هفته زودتر به لیگ دسته یک سقوط کرده بود.

این مربی فوتبال همچنین در پاسخ به این پرسش که نقاط قوت و ضعف لیگی که گذشت چه بود، خاطرنشان کرد: همیشه زمان‌بندی و برنامه ریزی مسابقات از نقاط قوت آن بوده و در چند سال اخیر مسابقات با برنامه ریزی خاصی برگزار شده است. اما همچنان در کیفیت بازی ها با تردید می‌توان صحبت کرد. امسال به خاطر تعطیلی‌های پی در پی، برخی تیم‌ها از آمادگی خود دور شدند و ضربه دیدند. به خصوص در نیم‌فصل اول که برنامه‌های تیم ملی بیشتر بود و کاری هم نمی‌شود کرد. تیم ملی هم برای ما مهم است و همه، آن را پذیرفته‌اند و باید گفت تعداد کمی از باشگاه‌ها نیز از این تعطیلات بهره بردند. تعطیلات به بعضی تیم ها کمک کرد تا تیم‌شان را بازپروری کرده و به مسابقات برگردند.

وی در ادامه به یکی دیگر از نقاط ضعف لیگ اشاره کرد و افزود: وضعیت اقتصادی باشگاه‌ها کماکان مسئله بسیار جدی برای فوتبال ایران محسوب می‌شود و اگر سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نتوانند آن را حل کنند، نمی‌توان مسیر حرفه‌ای‌گری را به درستی پیمود. مگر می‌توان تیمی را که بدهی بالا آورده در فوتبال موفق دانست؟

صالح در ادامه قوانین داخلی فوتبال را به نفع خارجی‌ها دانست و تاکید کرد: بازیکنان و مربیان خارجی بلافاصله به فیفا شکایت کرده و سریع به اهداف خود می‌رسند اما بازیکنان خودمان سال ها به دنبال پول خود هستند در حالی که ایرانی بوده و نمی‌توانند حق خودشان را در کشورشان بگیرند. در این میان تنها دو درصد از بازیکنان شاغل در کشورمان شاید خارجی باشند اما همین دو درصد به حقشان می رسند.

این کارشناش فوتبال همچنین درخشش داوران جوان در لیگ را یکی از نقاط قوت آن خواند و بیان کرد: خوشبختانه امسال داوران جوان توانستند خودشان را در سطح لیگ برتر مطرح کرده و بدرخشند. تیم ها نیز همکاری مناسبی داشتند و فرصت خوبی به آنها دادند. به هر حال چند داور با تجربه کشورمان همزمان در آستانه خداحافظی هستند و باید فضای مناسبی برای حضور جوان ها فراهم شود.

صالح در پایان در پاسخ به پرسش که آیا لیگ ۹۵- ۹۶ پدیده‌ای به فوتبال ایران معرفی کرد یا نه، گفت: بازیکنان پدیده داشتیم اما مثل سال قبل هیچ تیمی را نمی‌توان پدیده لیگ دانست. پارسال استقلال خوزستان با کمترین امکانات، قهرمانی لیگ را بدست آورد و پدیده مسابقات نام گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha