• دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96021811531
  • خبرنگار : 71568

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور:

ثروت‌آفرینی علوم انسانی بیشتر از حوزه مهندسی است

ثروت‌آفرینی علوم انسانی بیشتر از حوزه مهندسی است

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور ضمن بیان اینکه بخش عمده‌ای از اقتصاد دانش‌بنیان مربوط به حوزه علوم انسانی می‌شود، گفت: ثروت‌افرینی حوزه‌های علوم انسانی بیشتر از مهندسی است.

به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری امروز در حاشیه افتتاح مرکز رشد و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرداختن به بحث دانش‌بنیان در حوزه علوم انسانی یک مقداری دیر آغاز شد، اظهار کرد: این حوزه حوزه‌ای پول‌ساز بوده و می‌توانیم اقتدار نرم را در دنیا از طریق همین حوزه پیگیری کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه 50 درصد دانشجویان کشور در حوزه علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند، افزود: می‌توانیم مدل‌های تخصصی را در حوزه علوم انسانی برای تجاری‌سازی پیاده کنیم.

وی ادامه داد: در واقع این حوزه چرخه‌ای است از پژوهش پایه تا زمانی که به تولید محصول منجر شود.

ستاری با بیان اینکه این حوزه احتیاج به مولفه‌های جدید همچون "حقوق" دارد، گفت: بخش عمده اقتصاد دانش‌بنیان مربوط به حوزه‌های مدیریت مالی و غیره می‌شود، اما ما شناخت چندانی نسبت به این حوزه‌ها نداریم.

وی با ابراز خرسندی از ورود دانشگاه علامه طباطبایی به این حوزه اظهار کرد: به زودی تعداد قابل توجهی از دانشجویان وارد این سیستم می‌شوند.

ستاری تصریح کرد: ثروت آفرینی حوزه علوم انسانی از حوزه‌های مربوط به مهندسی بیشتر است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور همچنین در خصوص توسعه بازار برای مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 170 مرکز رشد در کشور داریم که تعداد آن‌ها روبه افزایش نیز است، افزود: بازار دارای مولفه‌هایی از جمله تحریک تقاضا و تجمیع تقاضا است.

وی ادامه داد: وزراتخانه‌هایی همچون نفت، نیرو و کشاورزی در بحث تجمیع تقاضا وارد عمل شده‌اند، اما بخش عمده‌ای از بحث تحریک تقاضا مربوط به بخش خصوصی است.

ستاری گفت: در این راستا دیدگاه‌های جدیدی توسط شرکتهای دانش‌بنیان همچون شکست ساختارهای سنتی و کشف بازارهای جدید در حال توسعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha