• سه‌شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96030201222
  • خبرنگار : 71234

نطق میان‌دستور؛

ایران‌نژاد: مردم با حضور حداکثری در انتخابات مردم سالاری دینی را به جهانیان نشان دادند

نماینده چابهار تاکید کرد که مردم با حضور حداکثری در انتخابات مردم سالاری دینی را به زیباترین شکل به جهانیان نشان دادند و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی به نام خود ثبت کردند.

به گزارش ایسنا، عبدالغفور ایران‌نژاد در نطق میان‌دستور در صحن علنی امروز (سه شنبه) با قدردانی از حضور باشکوه و حداکثری مردم در انتخابات به خصوص مردم سیستان و بلوچستان گفت: مردم در انتخابات با لبیک به ندای رهبری حماسه دیگر و مردم سالاری دینی را به زیباترین شیوه به جهانیان نشان دادند و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی به نام خود ثبت کردند. این موضوع شایسته تبریک و تقدیر است.

وی همچنین اعتماد مجدد مردم به رئیس‌جمهور منتخب را تبریک گفت و یاد گرامی شهدای مقاومت در سوم خرداد و فرارسیدن ماه مبارک رمضان را گرامی داشت.

نماینده چابهار در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی، ظرفیت‌ها و مشکلات حوزه انتخابیه‌اش گفت: چابهار دارای پتانسیل‌های زیادی در زمینه گردشگری، کشاورزی، حمل و نقل کالا، صنایع شیلاتی، تجارت و استقرار صنایع بزرگ نظیر پتروشیمی و فولاد و معادن دارد. اما شرایط منطقه از لحاظ اقتصادی مطلوب نیست که لازم است این شهرستان‌ها به عنوان مناطق آزاد تجاری شناخته شود.

ایران نژاد با تاکید بر لزوم ایجاد منطقه آزاد مشترک ایران و افغانستان در سیستان و توسعه منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار علیرغم تمامی ظرفیت‌ها در پایین‌ترین رتبه از نظر شاخص‌های توسعه انسانی قرار دارد به طوری که درصد آب شرب بهداشتی سالم در شهر و روستا کمتر از 21 درصد است یعنی 79 درصد مردم بعد از گذشت سالها تشنه هستند. از این رو لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی تاکید کرد که باتوجه به گرمای بیش از 50 درجه در این منطقه دولت در تعرفه برق این مناطق تجدید نظر کند.

نماینده چابهار در پایان خواستار افزایش کلاس‌های درس برای نزدیک شدن به متوسط شاخص‌های فضای آموزشی متوسط کشوری و ایجاد کلاس درس به جای مدرسه‌های کپری شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha