• جمعه / ۵ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96030502668
  • خبرنگار : 71290

نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با ایسنا

سفر ترامپ به عربستان آدرس غلطی است که می خواهند اذهان عمومی دنیا را منحرف کنند

سفر ترامپ به عربستان آدرس غلطی است که می خواهند اذهان عمومی دنیا را منحرف کنند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مسائلی که در جریان سفر ترامپ به عربستان مطرح شده آدرس غلطی است که آمریکایی ها و همپیمانانش در منطقه می خواهند بدهند؛ در واقع آن‌ها به دنبال این هستند که اذهان عمومی دنیا را منحرف کنند تا بازار فروش تسلیحات خود را در منطقه گرم نگه دارند.

علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر ترامپ به عربستان و تلاش برای نادیده گرفتن واقعیت دموکراسی در ایران که نمونه آن انتخابات است، گفت: همزمانی این سفر با انتخابات در کشور ما قابل توجه بود، اگرچه این گونه سفرها بر اساس روابط دیپلماتیک و پروتکلی از قبل تنظیم می‌شود اما همزمانی این سفر با رویداد بزرگ در ایران که نمایش بزرگی از مردم سالاری و دموکراسی را نشان داد قابل توجه است.

وی افزود: حضور حداکثری و گسترده مردم پای صندوق های رای پیام روشنی را در خصوص تعامل و همکاری به دنیا می‌دهد که مردم مسیر دموکراتیک را طی می‌کنند در حالی که در عربستان با محوریت آمریکا تعدادی از کشورها  جمع شدند و می خواهند برای منطقه و مسائل  و مشکلات آن تصمیم گیری کنند.

این عضو کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین بیان کرد: مبانی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران ، ارزش‌های نظام و مردم ما هستند. ما در انتخابات شاهد بودیم که ائتلاف سازی و نشست های این گونه جواب نمی دهد و فکر می‌کنم این مسائل آدرس غلطی است که آمریکایی ها و همپیمانانشان در منطقه می خواهند بدهند که اذهان عمومی دنیا را منحرف کنند در حالیکه این مسئله به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود.

نماینده مردم بابل در مجلس اظهار کرد: این سفر فرصتی برای غربی ها و به ویژه آمریکایی ها فراهم کرد تا بازار فروش تسلیحات خود را در منطقه گرم و داغ نگه دارند در حالیکه شاهد بودیم در جریان این سفر قرارداد بزرگی برای فروش تسلیحات نظامی هم بسته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha